Cifra de afaceri în S1/2024 a atins 428 de milioane de lei, cu 34% mai mare decât în S1/2023. BITDA consolidată a ajuns la aproape 27 milioane de lei, cu 15% peste S1/2023. Volumele au crescut cu 57% față de S1/2023, până la 54.009 tone. Vânzările din afara României s-au dublat în S1/2024 față de S1/2023 și au o pondere de 23,5% în rezultatele consolidate la nivel de Grup.

Grupul TeraPlast a obținut în semestrul 1 din 2024 un avans de 34% a cifrei de afaceri comparativ cu S1/2023, până la 428 milioane de lei, în timp ce EBITDA, de aproape 27 milioane de lei, este peste nivelul previzionat. Această evoluție vinepe fondul accelerării pieței de instalații, precum și a contribuției foliilor stretch Opal și a achizițiilor recente – Grupul Wolfgang Freiler (Polytech & Pro-Moulding) și Palplast Moldova.

Din perspectivă cantitativă, Grupul TeraPlast a înregistrat o creștere robustă a volumelor, cu 57%, de la 34.483 tone în S1/2023 la 54.009 tone în S1/2024.

Strategia de extindere a amprentei geografice a Grupului TeraPlast a avut ca rezultat dublarea vânzărilor în afara României în S1/2024 față de S1/2023. Ponderea acestora în cifra de afaceri consolidată a ajuns la 23,5% în primul semestru din 2024, față de 15% în S1/2023. Activitatea susținută a Grupului pe piețele din Europa crește reziliența afacerilor și ajută la reducerea dependenței de piața din România.

EBITDA a cunoscut o îmbunătățire în primul semestru din 2024 și a ajuns la 26,9 milioane de lei, cu +15% mai mult decât în S1/2023, pe fondul creșterii volumelor. Marja EBITDA este de 6,3% în S1/2024 versus 7,3% în S1/2023, în ușoară diminuare din cauza presiunilor pe prețuri resimțite din piață și a efortului de a crește cotele de piață. În același timp, marja brută a depășit 150 de milioane de lei, în creștere cu 29% față de S1/2023, ceea ce arată soliditatea strategiei de concentrare pe cota de piață.

Rezultatul net negativ este cu 1,7 milioane de lei mai mare decât cel preconizat, pe fondul cheltuielilor nerecurente de 3,8 milioane de lei și a ramp-up-ului accelerat al business-ului de folie stretch Opal. În acord cu țintele bugetate, se așteaptă intrarea în teritoriu pozitiv a rezultatului net începând cu trimestrul al treilea.

sume în mii leiS1/2024
(6 luni)
S1/2023
(6 luni)
Variație
S1/’24 vs S1/’23
Cifra de afaceri,428.029320.58034%
din care
Instalații*307.013231.64733%
Granule*48.34542.32414%
Ambalaje*49.56122.044125%
Ferestre*23.11024.565-6%
Marja brută150.715117.04729%
EBITDA, din care26.88023.27915%
Marja EBITDA Grup6,3%7,3%
Instalații27.29423.67215%
Marja EBITDA8,9%10,2%
Granule4.6724.02216%
Marja EBITDA9,7%9,5%
Ambalaje-5.987-3.448n/a
Marja EBITDA-12,1%-15,6%
Ferestre901-967n/a
Marja EBITDA3,9%-3,9%
Rezultat net-6.621-998n/a
*Segmentul Instalații include sistemele complete pentru instalații ale TeraPlast, PVC-ul reciclat micronizat al TeraPlast Recycling, Companiile Grupului Wolfgang Freiler (Polytech & Pro-Moulding) și Palplast Moldova. Segmentul Granule include granulele PVC ale TeraPlast și granulele reciclate ale TeraPlast Recycling. Segmentul Ambalaje include ambalajele flexibile ale TeraBio Pack și folia stretch Opal. Segmentul Ferestre include ferestrele și ușile TeraGlass.

„Investițiile recente în extinderea portofoliului de business-uri și achizițiile Grupului Wolfgang Freiler și a Palplast Moldova, împreună cu creșterile organice au adus rezultate robuste în primul semestru din 2024 pentru Grupul TeraPlast. Acestea reflectă eficiența strategiei de extindere și întărire a afacerilor noastre. Suntem pe drumul cel bun spre a ne transforma dintr-un lider regional, în unul european, în acord cu viziunea noastră pe termen lung.” a afirmat Alexandru Stânean, director general al Grupului TeraPlast. „Contextul economic nu este ideal, iar piețele pe care activăm resimt acest lucru și manifestă un mix de tendințe: construcțiile inginerești avansează în timp ce sectorul rezidențial este în contracție, iar inflația afectează puterea de cumpărare pe retail. În plus, rezultatele firmelor nou achiziționate sunt influențate de evoluția sub așteptări a piețelor vestice. Abordarea noastră orientată spre extindere geografică, reducerea dependenței de o singură piață, agilitatea în adaptarea la contextul pieței și identificarea de oportunități sunt principalele avantaje competitive care reduc semnificativ impactul negativ pe care perioadele volatile îl pot avea asupra performanței Grupului TeraPlast”, a mai adăugat Alexandru Stânean.

Segmentul de Instalații a avut o creștere a cifrei de afaceri cu 33% față de S1/2023, până la 307 milioane de lei, și un avans de 15% a EBITDA față de prima jumătate a anului trecut, până la 27 milioane de lei, în timp ce marja EBITDA este de aproape 9%. Evoluția segmentului reflectă atât contribuția activității Grupului Wolfgang Freiler și Palplast, cât și cererea venită din sectorul lucrărilor de infrastructură din România. Deși evoluția este pozitivă, există în continuare neajunsuri precum întârzieri în emiterea ordinelor de începere a lucrărilor pentru contractele finanțate prin programele mari (atât europene cât și Anghel Saligny). Accelerarea lucrărilor finanțate prin programul Anghel Saligny observată în T2/2024 se va tempera în trimestrul al treilea, în contextul în care sumele disponibile au fost alocate aproape integral.

Contracția consumului privat de materiale de construcții a determinat încetinirea lucrărilor de reparații curente și de întreținere. În același timp, construcțiile rezidențiale au cunoscut o scădere de 21,6% în intervalul ianuarie-mai comparativ cu aceeași perioadă din 2023. În astfel de condiții, cererea de la distribuitori și rețele de bricolaj stagnează sau se reduce, așadar pentru moment, motorul cererii pentru segmentul de Instalații rămân lucrările publice de infrastructură.

Din perspectiva portofoliului de produse, în semestrul 1 din 2024 TeraDuct by TeraPlast – sistemul pentru protecție fibră optică – și-a extins gama de configurații, iar Neoter by TeraPlast – sistemul pentru încălzire prin pardoseală – își va extinde gama de produse din trimestrul 3 cu țeava PE-RT.

Pentru segmentul de Granule, cifra de afaceri a avansat cu 14% față de S1/2023, iar marja EBITDA a fost cea mai mare din cadrul Grupului, de 9,7%. Astfel, cifra de afaceri a crescut pentru acest segment până la 48 milioane de lei, în timp ce EBITDA este de 4,7 milioane de lei. Aceste rezultate indică o evoluție similară primului trimestru și conservarea poziției TeraPlast în piață, în contextul unui climat mai degrabă nefavorabil. Industria producătorilor de cabluri, unde TeraPlast este principalul furnizor, se contractă pe fondul scăderii cererii pe lanțul valoric și a creșterii prețurilor pentru alte materii prime, cum ar fi cuprul. În acest context, producătorii s-au orientat spre acoperirea cererii din stocurile existente pentru a evita internalizarea acestor majorări de prețuri.

Business-ul de reciclare PVC rigid, consolidat în rezultatele segmentelor de Instalații (reciclat micronizat) și Granule (reciclat regranulat), are în continuare o evoluție liniară, pe fondul prețurilor scăzute ale materiilor prime virgine.  

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.