Sesiunea de finanțare pentru înscrierea solicitanților persoane fizice în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum și livrării surplusului în rețeaua națională, începe în data de 27 septembrie, ora 10.00, atunci când se pot înscrie cei din Regiunea Nord-Vest (județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare, Maramureș), bugetul fiind de 274.290.000 lei. De asemenea, pe data de 9 octombrie se pot înscrie și unitățile de cult din toate regiunile din țară.
Înscrierea se face prin intermediul aplicaţiei informatice pusă la dispoziţie pe site-ul www.afm.ro.
Cuantumul sumei finanțate se mărește de la 20.000 de lei la 30.000 de lei; se vor finanța pentru prima data acumulatori – unități de stocare a energiei electrice. Contribuția beneficiarului va fi ca și anul trecut, 10% respectiv 3.000 lei.
În privința înscrierii: conturile utilizatorilor pot fi create înainte de deschiderea oficială a sesiunii de înscriere, permiţându-le astfel beneficiarilor să se familiarizeze cu aplicaţia şi să fie pregătiţi în avans. În ziua dedicată înscrierii va fi necesară doar încărcarea documentelor solicitate.
Înscrierea solicitantului se face prin completarea unor câmpuri predefinite şi încărcarea documentelor necesare.
Documentele pe care trebuie să le încarce solicitantul persoană fizică în aplicaţie sunt: a) actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicaţie; b) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat de la ANAF; c) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local; d) extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie; e) copia cărţii funciare colective, dacă este cazul.
Important: Pentru depunerea / eliberarea certificatelor de atestare fiscală de la Finanțele Publice termenul este de cel puțin 5 zile.
Solicitantul se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni de înscriere, pentru un singur imobil. Pentru solicitantul persoană fizică este eligibil proiectul care se implementează la adresa menţionată ca domiciliu în cartea de identitate. Aplicaţia informatică nu permite modificarea/înlocuirea/eliminarea documentelor încărcate de către solicitant.
Documentele pe care le încarcă solicitantul unitate de cult în aplicaţie sunt:
a) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat de la ANAF;
b) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului
local;
c) extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie.
Solicitantul unitate de cult se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni, pentru un singur imobil.
Aplicaţia informatică nu permite modificarea/înlocuirea/eliminarea documentelor încărcate de către solicitant.