Tinerii pot obține în cadrul Programului START finanțare pentru implementarea planului de afaceri, printr-o alocație nerambursabilă de 90% din valoarea cheltuielilor eligibile (dar cel mult 120.000 de lei pentru fiecare beneficiar). Totodată, acestia trebuie să aibă o contribuție proprie de 10% din valoarea cheltuielilor eligibile.
Înscrierile se fac începând de azi, 22 iunie și până la data de 1 iulie, conform unui anunț publicat de Departamentul pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri și Turism.
„Începând cu data de 22.06.2015, ora 10:00, va fi activă aplicația de înscriere a planurilor de afaceri în cadrul Programului pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și facilitarea accesului la finanțare START 2015. Aplicația va fi activă până în data de 01.07.2015, ora 20:00”.
În 2015, bugetul alocat schemei se ridică la 20 de milioane de lei, dintre care 18 milioane sunt pentru acordarea de alocații financiare nerambursabile.
Pentru a obține bani de la stat prin Programul START, microîntreprinderile și IMM-urile trebuie să îndeplinească, potrivit Ordinului MEIMMMA nr. 741/2015, următoarele criterii de eligibilitate:
-să fie organizate în baza Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale și în baza Ordonanței de Urgență nr. 6/2011 pentru stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri;
-să aibă până la 249 de angajați și să realizeze o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 de milioane euro sau să dețină active totale de până la 43 de milioane euro, echivalent în lei;
-să fie considerate întreprinderi autonome, legate, partenere sau întreprinderi unice;
-să aibă capital social integral privat;
-să nu fi beneficiat de alocații financiare nerambursabile în cadrul programului în anii anteriori și să nu aibă asociați, acționari sau administratori care dețin sau au deținut calitatea de asociați/acționari/administratori în cadrul altor societăți beneficiare de alocații financiare nerambursabile în cadrul programului în anii anteriori;
-să fie înregistrate la Oficiul Registrului Comerțului, să aibă sediul social și să își desfășoare activitatea pe teritoriul României;
-codul CAEN pentru care solicită finanțare să fie eligibil în cadrul Programului și autorizat a fi desfășurat la momentul decontului;
-să aibă cel mult doi ani de la înregistrare la Registrul Comerțului la data deschiderii aplicației electronice de înscriere a planului de afaceri;
-să nu aibă datorii la bugetul general consolidat și la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât și pentru toate punctele de lucru;
-să nu fi depășit plafonul de minimis de 200.000 de euro pe durata a trei exerciții financiare pentru o întreprindere unică și 100.000 de euro pe durata a trei exerciții financiare pentru beneficiarii care desfășoară activități de transport de mărfuri în contul terților sau contra-cost;
-să nu fie în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită, închidere operațională, insolvență, faliment sau suspendare temporară a activității;
-să nu fi fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene / OTIMMC de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta să fie deja executată și creantă integral recuperată, cu penalități aferente.
Cei care vor vrea să se înscrie în Programul START o vor putea face online, pe www.aippimm.ro.
Mai multe puteți citi aici.