Partidele politice şi-au prezentat săptămâna trecută programele de guvernare. La capitolul infrastructură, de la mii de kilometri de autostradă, alţi mii de kilometri de cale ferată modernizaţi sau privatizarea Tarom până la refacerea reţelei de drumuri naţionale (aici fiind incluşi aproximativ 15.000 de kilometri de drumuri naţionale, principale şi secundare), candidaţii la funcţiile de deputat sau parlamentar se întrec în a face cea mai bună ofertă electoratului. Rămâne de văzut în ce măsură promisiunile se vor concretiza.

“Elementul central al viitorului program de guvernare este infrastructura.

Ne-am propus ca pentru perioada următoare, investiţiile în infrastructură să atingă 6% din produsul intern brut al României. Vrem ca prin investiţiile în infrastructură să menţinem ritmul de creştere economică şi să asigurăm, astfel, noi locuri de muncă şi salarii mai mari pentru români. De asemenea, dorim privatizarea TAROM şi concesionarea infrastructurii aeroportuare pe bază de parteneriat sector public-privat şi finanţarea unui proiect care să permită în România integrarea serviciilor de transport rutier cu cele de depozitare a mărfurilor, prin stimularea înfiinţării centrelor de colectare şi distribuţie a mărfurilor.”, se menţionează pe site-ul oficial al partidului

– Promisiunile PNL

– Promisiunile PD – L

Ne propunem asigurarea circulaţiei pe  245 km din autostrada Transilvania (415 km) pe tronsoanele de la graniţă către centrul ţării, ultimele tronsoane urmând să fie finalizate în anul 2013; Separarea instituţională a activităţii de dezvoltare şi întreţinere a autostrăzilor de cea privind drumurile naţionale; Reluarea Programului de construcţie a centurilor în jurul marilor oraşe, cu prioritate a celor de pe coridoarele transeuropene, precum şi a unor variante de ocolire pentru oraşe mai mici; Refacerea reţelei de drumuri naţionale la un nivel calitativ (5.883 km drumuri europene clasele A şi B, 10.000 km drumuri naţionale, principale şi secundare), precum şi a reţelei de drumuri judeţene-10.000 km”, se menţionează pe site-ul partidului. Mai mult decât atât, la lansarea capitolului infrastructură din programul de guvernare al partidului – care a avut loc săptămânile trecute la Cluj – Teodor Stolojan, democrat-liberalul pretendent la funcţia de prim-ministru a susţinut că PD-L se angajează în a finaliza 836 de kilometri de autostrăzi, comparativ cu cei cinci realizaţi de către Guvernul Tăriceanu. În plus, fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, a promis că după finalizarea celor 836 de kilometri de autostrăzi se vor începe lucrările pentru construirea altor peste 1.300 de kilometri.  

– Promisiunile PSD

 

“În patru ani de guvernare vom construi aproximativ 1.000 km de autostrăzi, centuri ocolitoare pentru toate marile municipii, vom moderniza toate aeroporturile regionale pentru a creşte capacitatea de transport intern şi internaţional, vom susţine introducerea conceptului de zonă metropolitană pentru regenerare urbană şi dezvoltare rurală, ne propunem modernizarea a 1.000 km de cale ferată, construirea unui terminal european de containere la Galaţi-Brăila, modernizarea capacităţilor portuare la Marea Neagră şi pe Dunare, deschiderea lucrărilor la cele două poduri noi peste Dunăre (Brăila-Măcin şi Calafat-Vidin) şi Proiectarea şi realizarea parteneriatului public-privat pentru cordonul turistic Constanţa-Sulina”, se arată în oferta de guvernare a Partidului Social Democrat.

 

 

 

Candidaţii clujeni la funcţia de deputat  au comentat pentru Gazeta de Cluj promisiunile politice referitoare la infrastructură. Aceştia şi-au exprimat părerea despre viabilitatea programelor de guvernare ale partidelor adverse.

Soluţii nefezabile

 

“Programul de guvernare al Partidului Democrat Liberal ar fi viabil dacă ar exista şi o explicaţie asupra fondurilor care vor fi alocate. Ar trebui să existe şi un desfăşurător al acelor mulţi kilometri de autostradă care se promit, să vină cu o justificare. Ce înseamnă creşterea PIB? şi multe alte probleme neexplicate. Cel de la PSD nici nu are rost să-l comentez. Sunt soluţii total

nefrezabile, aceştia aruncă cu bani în stânga şi în dreapta şi nu realizează că mai sunt şi alte domenii importante în această ţară”, a declarat consilierul judeţean din partea PNL, Ioan Petran, candidat la funcţia de deputat în colegiul numărul 3.

Va fi nevoie de fonduri

 

„E bine că fiecare încearcă să vină cu ceva nou şi cu soluţii pentru rezolvarea problemelor ţării. Desigur, aceste promisiuni vor fi greu de înfăptuit, dar cu timpul aceste proiecte pot lua contur. Vom vedea după alegeri dacă se ţin de cuvânt. Referitor la miile de kilometri de autostradă promişi , acest lucru va fi greu de înfăptuit, firmele care se vor angaja în această contrucţie vor trebui să fie unele serioase şi care să se ţină de cuvânt. De asemenea, va fi nevoie de fonduri ca să se poată lucra “la foc continuu”. După părerea mea, cel mai bine ar fi ca autostrada să fie împărţită pe porţiuni de 150-200 de kilometri şi să se facă licitaţii pentru fiecare dintre acestea ca să se înceapă lucrările simultan”, a marturisit Mircia Giurgiu, aspirant la funcţia de deputat din partea PD-L în colegiul numărul 1 din Cluj – Napoca.

 

Programele de guvernare păcătuiesc

 

“Programele de guvernare păcătuiesc prin faptul că acestea nu există la nivelul PNL şi PD-L. Din acest motiv variantele prezentate sunt unele haotice, care foarte rar prezintă sursele de finanţare şi sunt insuficient fundamentate. La fel ca în mandatul 2004-2008, vom asista la promisiuni foarte mari în ceea ce priveşte infrastructura, proiectele şi programele guvernamentale. Cei de la PD-L au avut posibilitatea să facă proiecte pentru miile de kilometri de autostradă pe care îi propun. Nu au făcut acest lucru şi nu cred că sunt capabili să aducă resurse financiare şi tehnologice pentru realizarea acestor obiective. Domnul ministru Dobre şi domnul ministru Berceanu nu au capacitatea de a face o proiecţie reală şi concretă atât timp cât mai există o remanenţă a declaraţiilor domnului preşedinte Băsescu din anii 1997-1998, când acesta – în poziţia de ministru al transporturilor – declara că România nu are nevoie de autostrăzi. Noi am constituit o echipă

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.