Doi noi directori au apărut la CFR după numirea împiegatului Macarie Alexandru Moldovan, fratele baronului Emil Radu Moldovan, la conducerea interimară a companiei. Este vorba despre Petru Cesa, director tehnic și Ioan Vasile Tarnița, director patrimoniu. Ultimul a fost un împiegat, precum actualul director al CFR. Se pare că la compania de stat poți ajunge în conducere doar dacă ți-ai trecut această titulatură în CV.
Împiegați în 2009, directori în 2013
Marea gară Bistrița, acest nod al circulației feroviare din România, a dat trei directori în cadrul CFR. Dacă pe primul și cel mai important, Alexandru Macarie Moldovan, îl cunoaștem pentru faptul că toată viața lui a stat în spatele fratelui, baronul Emil Radu Moldovan, pe ceilalți doi nu îi știm decât prin prisma relațiilor cu acesta. Noul director interimar, împiegatul Moldovan, și-a găsit doi acoliți pentru a-l susține în șefia companiei. Alexandru Macarie Moldovan și Ioan Vasile Tarnița erau în 2009 împiegați de mișcare, iar acum conduc una dintre cele mai importante companii de stat din România. Tot atunci, Petru Cesa era șeful gării Bistrița. De atunci a urmat promovarea lor pe criterii mai mult sau mai puțin transparente. Cesa a devenit șef divizie trafic, iar ceilalți doi șefi de diferite servicii în cadrul regionalei Cluj. Toți trei, Moldovan, Cesa și Tarnița, au devenit director la companie în cursul anului 2013.
În cursul anului 2013 toți
Petru Cesa este membru în Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) a societății Electrificare CFR SA. Declarațiile de avere ale lui Cesa și Tarnița lipsesc cu desăvârșire. Oare nu și le-au depus? Spre comparație, se găsesc declarație de avere de la cel mai mic șef din cadrul regionalelor.
“Zilele acestea expiră Contractul Colectiv de Muncă la CFR SA. Salariile angajaților pe funcţii de execuție, care lucrează în siguranța circulației, încep de la 1.000 de lei și merg până la 1.560 lei. La acestea se adaugă și sporuri, dar acestea se pierd prin taxe, așa că net rămâi cu salariul de baza. La CFR sunt mult prea multe funcții de șefi, ale căror salarii încep de pe la 2.200 și ajung la peste 5.000 de lei un director. Începând din 2009 s-au pierdut o parte din drepturile salariale la CFR. La așa zisele negocieri de zilele acestea, administrația, prin probabil acest Moldovan, a propus o primă brută de 400 lei, cu condiția să se semneze până în 15 aprilie, cu renunțarea la orice pretenție de creștere salarială. Curată bătaie de joc. Acest lucru va duce la declanșarea unui conflict de munca”, a declarat o sursă apropiată situației. În timp ce angajaților li se oferă 400 de lei primă, directorii se îmbogățesc. Este și cazul familiei Moldovan, care niciodată nu a avut probleme de avere.
Cum a ajuns Macarie Moldovan director din împiegat
Alegerile europarlamentare se aproprie, iar cum judeţul Bistriţa-Năsăud nu are nici un candidat în aria social-democrată, Victor Ponta trebuia să-i ofere un “impuls” bunului său prieten, baronul Emil Radu Moldovan, pentru a lupta pentru PSD în lupta electorală. Astfel, fratele lui Radu Moldovan a ajuns director plin la CFR SA, una dintre cele mai importante companii cu capital de stat, după cum vă relatam într-un articol anterior.
Macarie Alexandru Moldovan, proaspătul uns director plin al CFR, a trăit tot timpul în umbra fratelui său. Când Radu Moldovan ajunge moşier la Colibiţa, îşi trage şi fratele în cârdăşie. Când Emil Radu Moldovan a devenit baron, el a devenit director adjunct la CFR din împiegat, când Emil Radu Moldovan urmează să joace tare pentru PSD în campania electorală pentru Parlamentul European, Macarie Moldovan a ajuns director mare la CFR. Şi povestea tot aşa merge. Deşi reprezentanţii ANI ne-au trimis o scrisoare oficială că au trimis datele privind averea lui Alexandru Macarie Moldovan pentru ca acesta să fie cercetat de către Parchetul de pe lângă Tribunalul Bistriţa-Năsăud, aceştia spun că el nu a fost cercetat niciodată.
Pregătirea privatizării
Căile Ferate Române (CFR) este o companie de stat pregătită de a doua privatizare, după ce prima încercare de vânzare a CFR Marfă a eşuat. Oricum, multe şanse nu are această companie dacă nu se va vinde în felul în care sunt numiţi şefii companiei. Adică pe pile politice. Dacă tot direcţia spre care o ia compania nu este una avantajoasă pentru statul român, cei de la conducerea acesteia s-au gândit că ar fi cazul să pună un împiegat în funcţia de director. Culmea este că acel împiegat are pile în cercurile înalte ale Puterii, la preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Radu Emil Moldovan. Este chiar propriul său frate, care a pus umărul la numirea sa la şefia unei instituţii de stat foarte importantă. Este cunoscută apropierea lui Emil Radu Moldovan de primul-ministrul Victor Ponta, mai ales din perioada când acesta a fost purtătorul de cuvânt al PSD la nivel naţional. Chiar la votul guvernului Ponta III, Radu Moldovan a fost foarte aproape de primul-ministru.
Problema principală este că fratele său, Macarie Alexandru Moldovan, nu are nici o recomandare pentru funcţia de director al CFR, decât că a fost înainte împiegat în această companie. Pentru cei mai puţin informaţi, impiegatul este acel om care dirijează trenurile în staţie şi le dă permis de trecere sau nu. Într-adevăr, în filme precum “California Dreamin’” împiegatul are un rol decisiv, dar realitatea de la noi se pare că uneori bate filmul şi împiegaţii ajung directori la CFR. Macarie îl moşteneşte pe domnul preşedinte în falsul în declaraţii. Familia Moldovan îi împovărează pe inspectorii Agenţiei Naţionale de Integritate…
Împiegatul a ajuns director
Macarie Alexandru Moldovan, fratele preşedintelui Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud Radu Emil Moldovan, şi-a început cariera în CFR ca împiegat. Adică cel care dirijează trenurile. Moldovan Macarie şi-a terminat facultatea târziu în viaţa, după cum recunoaşte chiar dumnealui pe pagina sa de Facebook. La 20 de ani după ce a terminat liceul s-a gândit să termine şi Universitatea Politehnică din Timişoara. Aceasta a terminat-o abia în 2009. Macarie Moldovan a fost angajat la CFR până în 2007, când a fost dat afară. El a dat în judecată instituţia şi a câştigat drepturile. Când a revenit în instituţie a ajuns în funcţia de director adjunct pe domeniul tehnic al CFR.
Marea “famiglie” CFR
Simona Maria Moldovan, soţia lui Macarie Alexandru Moldovan, a fost şi ea angajată în CFR. Suntem curioşi cum se fac de fapt angajările în CFR şi cum se ajunge să fii director sau economist în cadrul acestei instituţii pentru că se pare că dacă te numeşti Moldovan ai deja un post asigurat. Având în vedere răspândirea numelui de Moldovan şi pilele pe care aceştia le au la CFR, poate aceasta este o cale mai rapidă ca această firmă să intre în faliment.
Unde-i terenul, Macarie?
Macarie Alexandru Moldovan a uitat să menţioneze în declaraţia sa din 2012 un teren de 381 de metri pătraţi deţinut în co-proprietate cu fratele său, Radu Emil Moldovan. Astfel, deşi preşedintele Consiliului Judeţean apare cu un teren deţinut în co-proprietate cu Moldovan Voichiţa, Orban Ioan Gavril, Orban Sabina Ionela, Moişan Leon, Moişan Nicolae, Creţu Carmen, Braţ Cristian Paul şi Moldovan Simona Maria alături de soţul Moldovan Macarie Alexandru, cel din urmă nu şi-a trecut pe declaraţia de avere acest teren.