În urma cu aproximativ o luna, noii alesi ai municipiului Bistrita propuneau punerea în practica a unei hotarâri a Consiliului Local Bistrita cu privire la dezafectarea garajelor construite pe domeniul public.

Aplicarea hotarârii cu pricina a ramas un timp „în aer”, din cauza unor mici detalii nepuse la punct de adminsitratie.

Soarta constructiilor a fost hotarâta înca de anul trecut prin Hotarârile de Consiliu Locale nr. 112/2007 si nr. 131/2007, al caror termen a fost depasit deja. Drept urmare, a fost propus un alt proiect de hotarâre, însa consilierii municipali au adus mai multe modificari la acesta, astfel ca s-a decis ca el sa fie aprobat în sedinta ordinara din aceasta luna.

Mici modificari

Noul proiect a adus în discutie câteva aspecte de detaliu privind punerea în aplicare a celor decise în sedintele consiliului local din lunile mai si iunie 2007, prin care se cerea ca toate garajele de pe domeniul public sa fie dezafectate pâna în data de 31 decembrie 2007, cele din perimetrul centrului istoric, respectiv pâna la 31 august 2008 din celelalte zone ale municipiului, data la care expira si durata contractelor aditionale încheiate.

Garajele neridicate în termenele prevazute vor fi ridicate de catre Primaria Bistrita pe cheltuiala detinatorilor si vor fi depozitate în Baza de productie din str. Simpozionului nr.3. Aici, respectivele constructii se vor „bucura” de gazduire 15 zile, contra cost, urmând ca apoi sa fie distruse sau sa primeasca o alta destinatie, tot cu suportarea cheltuielilor de catre proprietari, cheltuieli justificate prin devize. În intervalul de 15 zile, garajele pot fi recuperate cu plata chiriei de 90 de lei pe zi, plus 2 lei pe zi de la expirarea termenului si a cheltuielilor de transport. Tot doi lei pe zi vor plati si cei care nu-si vor dezasambla de buna voie si nesiliti de nimeni garajele imediat dupa data expirarii contractului, banii reprezentând contravaloarea folosintei terenului pe perioada cuprinsa între data expirarii contractului de închiriere a terenului si data ridicarii de pe domeniul public. Reamplasarea acestora pe spatii private se va face tot cu aprobarea administratiei locale. Complicat si mai degraba pagubos pentru cei ce au avut dorinta de a-si adaposti autovehiculul procurat cu multe sacrificii.

Masurile propuse au un caracter vadit coercitiv fata de cei aflati în situatia vizata. În plus, primaria nu dispune nici de acel mijloc de transport specializat, pentru transportul acestor garaje pâna la locatia unde vor fi gazduite temporar garajele dezafectate sau de acolo într-un loc pentru care cetateanul doritor de a avea totusi un garaj a obtinut în cele din ruma aprobarea municipalitatii, acesta fiind casat cu ani în urma.

Majoritatea garajelor sunt construite din beton armat si sunt foarte greu de distrus cu mijloace la îndemîna proprietarilor. Chiar daca le-ar distruge toti, mai apare o problema, aceea a depozitarii resturilor acestor constructii, cu atât mai mult cu cât nu exista spatii amenajate pentru depozitarea deseurilor. Chiar daca primaria va prelua acest proces de transport, depozitare si eventual distrugere, va recurge la mijloace improprii si bineînteles costisitoare. Dar sunt pe banii nostri, asa ca edililor nu le pasa. Mila lor fata de veniturile noastre a fost exprimata acum vreo doi ani de unul dintre alesi locali (fost si actual), cu ocazia majorarii taxei anuale pentru chiria pe garaje, cam asa: „Cine are bani sa-si cumpere masina si sa-si construiasca garaj, poate plati si o chirie de doua milioane pe an”. Aceasta, în acea vreme ce clujenii, de exemplu, plateau cam jumatate din aceasta suma.

Alexandru Tohati

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.