Alegerile europarlamentare se aproprie, iar cum judeţul Bistriţa-Năsăud nu are nici un candidat în aria social-democrată, Victor Ponta trebuia să-i ofere un “impuls” bunului său prieten, baronul Emil Radu Moldovan, pentru a lupta pentru PSD în lupta electorală. Astfel, fratele lui Radu Moldovan a ajuns director plin la CFR SA, una dintre cele mai importante companii cu capital de stat.
Macarie Alexandru Moldovan, proaspătul uns director plin al CFR, a trăit tot timpul în umbra fratelui său. Când Radu Moldovan ajunge moşier la Colibiţa, îşi trage şi fratele în cârdăşie, Când Emil Radu Moldovan a devenit baron, el a devenit director adjunct la CFR din împiegat, când Emil Radu Moldovan urmează să joace tare pentru PSD în campania electorală pentru Parlamentul European din 25 mai, Macarie Moldovan a ajuns director mare la CFR. Şi povestea tot aşa merge. Deşi reprezentanţii ANI ne-au trimis o scrisoare oficială că au trimis datele privind averea lui Alexandru Macarie Moldovan pentru ca acesta să fie cercetat de către Parchetul de pe lângă Tribunalul Bistriţa-Năsăud, aceştia spun că el nu a fost cercetat niciodată.
Pregătirea privatizării
Căile Ferate Române (CFR) este o companie de stat pregătită de a doua privatizare, după ce prima încercare de vânzare a CFR Marfă a eşuat. Oricum, multe şanse nu are această companie dacă nu se va vinde în felul în care sunt numiţi şefii companiei. Adică pe pile politice. Dacă tot direcţia spre care o ia compania nu este una avantajoasă pentru statul român, cei de la conducerea acesteia s-au gândit că ar fi cazul să pună un împiegat în funcţia de director. Culmea este că acel împiegat are pile în cercurile înalte ale Puterii, la preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Radu Emil Moldovan. Este chiar propriul său frate, care a pus umărul la numirea sa la şefia unei instituţii de stat foarte importantă. Este cunoscută apropierea lui Emil Radu Moldovan de primul-ministru Victor Ponta, mai ales din perioada când acesta a fost purtătorul de cuvânt al PSD la nivel naţional. Chiar la votul guvernului Ponta III, Radu Moldovan a fost foarte aproape de primul-ministru.
Problema principală este că fratele său, Macarie Alexandru Moldovan, nu are nici o recomandare pentru funcţia de director al CFR, decât că a fost înainte împiegat în această companie. Pentru cei mai puţin informaţi, impiegatul este acel om care dirijează trenurile în staţie şi le dă permis de trecere sau nu. Într-adevăr, în filme precum “California Dreamin’” împiegatul are un rol decisiv, dar realitatea de la noi se pare că uneori bate filmul şi împiegaţii ajung directori la CFR.
Macarie îl moşteneşte pe domnul preşedinte în falsul în declaraţii. Familia Moldovan îi împovărează pe inspectorii Agenţiei Naţionale de Integritate…
Împiegatul a ajuns director
Macarie Alexandru Moldovan, fratele preşedintelui Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud Radu Emil Moldovan, şi-a început cariera în CFR ca împiegat. Adică cel care dirijează trenurile. Moldovan Macarie şi-a terminat facultatea târziu în viaţa, după cum recunoaşte chiar dumnealui pe pagina sa de Facebook. La 20 de ani după ce a terminat liceul s-a gândit să termine şi Universitatea Politehnica din Timişoara. Aceasta a terminat-o abia în 2009. Macarie Moldovan a fost angajat la CFR până în 2007, când a fost dat afară. El a dat în judecată instituţia şi a câştigat drepturile. Când a revenit în instituţie a ajuns în funcţia de director adjunct pe domeniul tehnic al CFR.
Marea “famiglie” CFR
Simona Maria Moldovan, soţia lui Macarie Alexandru Moldovan, a fost şi ea angajată în CFR. Suntem curioşi cum se fac de fapt angajările în CFR şi cum se ajunge să fii director sau economist în cadrul acestei instituţii pentru că se pare că dacă te numeşti Moldovan ai deja un post asigurat. Având în vedere răspândirea numelui de Moldovan şi pilele pe care aceştia le au la CFR, poate aceasta este o cale mai rapidă ca această firmă să intre în faliment.
Unde-i terenul, Macarie?
Macarie Alexandru Moldovan a uitat să menţioneze în declaraţia sa din 2012 un teren de 381 de metri pătraţi deţinut în co-proprietate cu fratele său, Radu Emil Moldovan. Astfel, deşi preşedintele Consiliului Judeţean apare cu un teren deţinut în co-proprietate cu Moldovan Voichiţa, Orban Ioan Gavril, Orban Sabina Ionela, Moişan Leon, Moişan Nicolae, Creţu Carmen, Braţ Cristian Paul şi Moldovan Simona Maria alături de soţul Moldovan Macarie Alexandru, cel din urmă nu şi-a trecut pe declaraţia de avere acest teren.
Licitaţiile mici, remuneraţia mare
Când pui un împiegat şef peste Căile Ferate Române atunci şi înţelegerile cu licitaţiile ajung la un alt nivel. Asemenea este şi cazul împiegatului Macarie Alexandru Moldovan, care organizează licitaţii puse sub semnul întrebării, arătam într-un articol anterior. Unul dintre principalele contracte care au fost atribuite sub tutela acestuia a rămas “tot în familia” USL: pentru un fost deputat liberal. Reamintim că Macarie Moldovan a ajuns director adjunct la CFR cu ajutorul fratelui său, baronul social-democrat Radu Moldovan care conduce judeţul Bistriţa-Năsăud.
Macarie Alexandru Moldovan nu primeşte contracte mari pe mână de la şefii mari de la CFR. Suntem curioşi dacă şi ei şi-au dat seama cu ce fel de împiegat şi-au pus mintea. O altă licitaţie în afară de cea pentru Reevaluarea terenurilor şi construcţiilor aparţinând domeniului privat al CNCF „CFR” SA este cea pentru achiziţia a 170.000 de litri de benzină. Totalul decontat de CFR pentru această achiziţie a fost de 883.871 de lei. Culmea este că această procedură a fost derulată prin intermediul unei societăţi de brokeraj.
Suntem curioşi cum va reuşi un director pus pe bază de nepotism să schimbe faţa unei companii de transport cu o imagine nu tocmai bună în România, eternul CFR….