Unul dintre proiectele ce vor schimba filozofia mobilității urbane din Bistrița devine realitate, spune viceprimarul municipiului, Cristian Niculae, care anunță că au început lucrările în cadrul proiectului care prevede amenajarea unor piste pentru cicliști pe mai multe străzi din oraș.
”Acest proiect în valoare de 4,5 mil. de euro, finanțat pe fonduri europene, înseamnă 26 de km de piste pentru biciclete pe 28 de străzi din oraș, care alături de „Linia Verde” și „Axa Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului” vor pune la dispoziția bistrițenilor o rețea de peste 50 de km de piste. În doi ani vom avea un oraș mai aerisit din punct de vedere al traficului, mai puțin poluat, mai frumos și mai verde, această rețea de piste de cicliști încurajând folosirea bicicletei în detrimentul autoturismului personal și totodată un stil de viață sănătos și activ”, spune viceprimarul Cristian Niculae.
În ceea ce privește lucrările, momentan acestea se execută pe un prim tronson – Drumul Dumitrei Vechi – Eroilor – Romană – Dimitrie Cantemir.
”Un lucru bun pentru Bistrița este faptul că firma ce realizează aceste lucrări este o companie locală, cu angajați bistrițeni, ceea ce duce la întărirea mediului economic local”, mai adaugă Cristian Niculae.
Proiectul integral prevede amenajarea a circa 26 km de piste pentru cicliști pe 28 de străzi din oraș, dar și instalarea a 7 stații funcționale de închiriere biciclete – tip bike-sharing – dintre care două vor fi dotate inclusiv cu biciclete electrice. Totodată, se vor achiziționa 175 biciclete inteligente funcționale, accesibile populației, cu scopul de a contribui la o creștere a numărului de persoane care utilizează pistele/traseele pentru biciclete.
Pe un sector de drum asa cum arata el la ora actuala si care efectiv NU SE MAI POATE LARGI , se pot marca culoare pentru pietoni, ptr biciclisti, ptr handicapati, txi ori ” linie verde ” … dar acele delimitari sa fie tot pe carosabilul NORMAL AL TRAFICULUI RUTIER , nicidecum in alta parte si le care, sa circule de regula cei carora le este destinata acea ” delimitare ” marcata, DAR DACA NU SE AFLA NIMENI PE BANDA RESPECTIVA, SA POATA FI FOLOSITA SI DE TRAFICUL RUTIER NORMAL , deoarece altfel nu se poate , ptr ca efectiv se blocheaza circulatia
Inchipuiti-va cat de larga ar trebui o strada, daca :
– cel putin 1,5 x 2 m trebuie ptr 2 trotuare ( de o parte si de alta drumului ) ptr pietoni ;
– cel putin o banda de 2 m ptr parcarea laterala a masinilor colocatarilor, care nu au parcare langa bloc ;
– cel putin 2,5 m ptr o banda in ambele sensuri ptr ciclisti , pe unde sa circule si carucioarele ahndicapatilor ;
– cel putin 2 x 2,5 m benzi de trafic normal , in ambele sensuri ;
– cel putin alte 2 x 2,5 m ptr ” linia verde ” de autobuze .
Deci 3m+ 2m +2,5m + 5 m + 5 m = cel putin 17,5 – 18 m – FARA SPATII VERZI . Daca vor fi si spatii verzi, cu atat mai larg trebuie sa fie , DE-A LUNGUL DRUMULUI , PESTE TOT .