Organizatiile profesionale si interprofesionale din domeniul agroalimentar pot obtine fonduri europene pentru promovarea produselor agroalimentare pe piata Uniunii Europene (UE) si in tari terte, valoarea totala a programelor aprobate pentru Romania, in perioada 2010-2012, depasind 7,2 milioane de euro, potrivit datelor furnizate AGERPRES de Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA), institutia prin care se deruleaza aceste programe.
"Uniunea Europeana finanteaza prin Fondul European de Garantare Agricola 50% din costurile eligibile pentru promovarea produselor agricole, a metodelor lor de productie, precum si a produselor alimentare pe baza de produse agricole, 30% fiind asigurat din bugetul national, iar minimum 20% reprezinta contributia proprie a beneficiarilor. Incepand cu anul 2009 si pana in 2013, in Romania, se deruleaza doua astfel de masuri de informare si promovare. Prima este dedicata promovarii produselor agricole pe piata interna si pe pietele tarilor terte, iar cea de-a doua vizeaza promovarea vinurilor pe pietele tarilor terte in cadrul Programului National de Sprijin in sectorul vitivinicol", au precizat pentru AGERPRES specialistii APIA.