În 1994, UNESCO a inaugurat prima „ZI MONDIALĂ A EDUCATORILOR”, pentru a comemora semnarea, în 1966, a recomandării făcute de UNESCO şi ORGANIZAŢIA INTERNAŢIONALĂ A MUNCII privind condiţiile de muncă ale personalului didactic. Această zi se sărbătoreşte în data de 5 octombrie în peste 200 de ţări.
Referindu-se la principiile noii paradigme a educației, Bruno Wurtz amintește în 1992 principiul egalitarist și flexibilitatea și integrarea vârstelor, referindu-se la faptul că ritmurile înaintării în materie pot fi diferite, datorită diversității individuale. Bernard Schwartz consemnează în 1976 faptul că egalizarea șanselor de reușită în învățământ nu înseamna promovarea uni egalitarism, a unui “ tratament identic pentru toți în numele egalității”, ci din contră, egalizarea înseamnă ” a oferi fiecărui individ un ritm și forme de învățământ care să i se potrivească”.
Astfel, cadrele didactice din Bistriţa-Năsăud vor desfăşura cercuri pedagogice.
Elevii, în schimb, vor avea parte de o zi de luni în care nu vor fi nevoiţi să se trezească dimineaţă.
Ziua Mondială a Educaţiei (Teacher’s Day) este un prilej de a conştientiza importanţa educaţiei.
„Natura ne aseamănă, educația ne deosebește!”- Confucius