Gropile de pe drumurile din judeţul Bistriţa-Năsăud sunt adevărate capcane pentru şoferi, semnalizarea în multe locuri este foarte proastă sau chiar lipseşte cu desăvârşire, iar în municipu nu puţine sunt cazurile în care maşinile de mare tonaj lasă în urmă mormane de noroi ce pun în pericol viaţa participanţilor la trafic. Ultimul caz de acest gen semnalat, de către cititorii “Gazetei de Bistriţa”, nicidecum de autorităţile competente, este cel de pe drumul Sigmirului, care devine de nenumărate ori impracticabil şi periculos din cauza noroiului de pe carosabil.

Drumul ce leagă cartierul Sigmir de municipiul Bistriţa a devenit săptămâna trecută aproape impracticabil din cauza volumului mare de noroi lăsat pe carosabil de o maşină de mare tonaj. Calvarul locuitorilor din acea zonă începe odată ce vremea devine mai caldă. Numeroasele case aflate în plin şantier au drumuri de acces ce dau chiar în şoseaua principală, iar niciunul dintre şoferii maşinilor de mare tonaj nu se deranjează să cureţe autovehiculul înainte de a intra cu el pe drumul principal. De aici începe coşmarul şoferilor cu maşini mici care se văd nevoiţi să tranziteze zilnic zona. Odată ajuns pe carosabil, noroiul este întins de maşinile ce trec prin zonă, iar dacă mai şi plouă totul se transformă într-un veritabil patinoar.

Drum periculos la Sigmir

La începutul săptămânii trecute, şoferii ce tranzitau drumul ce leagă cartierul Sigmir de municipiu au avut din nou o surpriză neplăcută. Drumul era acoperit de un strat gros de noroi, care imediat după ploaie a tranformat sectorul de drum şi aşa prost semnalizat într-un adevărat patinoar. Cel mai periculos a devenit noaptea, când noroiul era insesizabil, iar şoferii se trezeau deodată că maşina nu mai răspunde la comenzi. Locuitorii din acea zonă susţin că nu este prima dată când asemenea lucruri se întâmplă pe şoseaua respectivă, iar sesizările făcute către IPJ BN, încă nu au primit niciun răspuns şi nici nu se observă vreo remediere a situaţiei. “ Se scoate pe carosabil o cantitate mare de noroi, punându-se în pericol traficul, şi asta pe termen lung, deoarece de câte ori plouă pământul împrăştiat se înmoaie şi drumul devine un veritabil patinoar. Drumul este destul de îngust şi reparat de pomană, mai intră şi tiruri, deşi nu este făcut pentru aşa ceva. Din cauza asta văd destul de des maşini lovite în accidente stupide. Situaţia nu este nouă, dar acum este cea mai gravă din câte am văzut şi trec pe acest drum în fiecare zi de cel puţin patru ori” – declară pentru “Gazeta de Bistriţa” Ionuţ Moldovan.

Căile de acces ce dau în şoseaua principală a Drumului Sigmirului au devenit şi ele impracticabile în această perioadă a anului. În această zonă cei de la societatea Hidroconstrucţia au executat lucrări de extindere a reţelei de apă-canal, iar drumurile pietruite de locuitorii din zonă au fost distruse. Reparaţiile au fost făcute de mântuială, iar acum noroiul este cel care domneşte pe aceste drumuri de acces. Cum maşina este un element necesar pentru transportul în acea zonă, pe carosabil apar inevitabil şi dârele de noroi lăsate de autoturismele locuitorilor din zonă.

Cazuri similare

În repetate rânduri chiar şi şoseaua de centură a municipiului este plină de noroiul adus de maşinile de mare tonaj. În majoritatea cazurilor autorii scapă nepedepsiţi, deoarece, dacă aceste cazuri nu sunt sesizate chiar în timpul producerii, este foarte greu de găsit făptaşul.

Anul trecut locuitorii străzii Drumul Dumitrei Vechi din municipiul Bistriţa au sesizat un caz similar unde un camion a scos pe şosea o cantitate mare de noroi. Atunci au intervenit poliţiştii de la Poliţia Comunitară, care după găsirea făptaşului s-au ales doar cu înjurături şi s-au văzut nevoiţi să cureţe singuri noroiul de pe drum, pentru că şoferul nici nu a vrut să audă de aşa ceva.
Un alt caz poate fi observat pe strada Rodnei, unde locuitorii în lipsă de locuri de parcare îşi lasă maşinile pe spaţiul verde. După ce a dispărut şi ultimul firicel de iarbă, în urma ploilor, parcarea improvizată se tranformă într-o mocirlă, iar şoferii îşi “şterg” cauciucurile de şosea.
Caz similar, doar zona diferă, şi pe DN 17 chiar la intrarea în municipiul Bistriţa dinspre cartierul Viişoara. Lucrările ce se efectuează la carosabil au devenit un coşmar nu numai pentru locuitorii din zonă, ci şi pentru toţi şoferii care circulă pe acest tronson al DN 17. Aici noroiul este ceva la ordinea zilei.

Lege doar pe hârtie

Codul Rutier sancţionează murdărirea carosabilului cu orice fel de substanţă, însă legea pare să nu se prea aplice. Conform articolului 102, alin.1, din Codul Rutier – punctul 26 – “Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni – de la 9 la 20 puncte amendă următoarea faptă săvârşită de persoane fizice: pătrunderea pe drumurile publice modernizate cu un vehicul care are pe roţi sau pe caroserie noroi ce se depune pe partea carosabilă ori din care cad sau se scurg produse, substanţe sau materiale ce pun în pericol siguranţa circulaţiei”. Sancţiunile pot fi acordate atât de Poliţia Rutieră cât şi de către poliţiştii din cadrul Poliţiei Comunitare a municipiului Bistriţa, însă de cele mai multe ori legea nu se aplică, iar şoferii scapă basma curată.

Poliţia nu ştia de caz

În ciuda faptului că locuitorii din zonă susţin că au sesizat noroiul de pe carosabil în repetate rânduri la IPJ Bistriţa-Năsăud, în răspunsul dat de această instituţie redacţiei „Gazeta de Bistriţa” se susţine contrariul. În adresa cu nr. 10564 / 28.01.2009, semnată de comisarul Ioan Sidor Bodescu, se fac următoarele precizări: “Faţă de situaţia prezentată de dumneavoastră, la Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Bistriţa – Năsăud nu a fost depusă nici o plângere despre un astfel de caz.

 
Una din priorităţile Poliţiei Rutiere din judeţ este de a supraveghea traficul în zonele în care siguranţa circulaţiei pe drumurile publice poate fi afectată de noroiul căzut pe şosele, datorită cauciucurilor necurăţate, provenind în special de la vehiculele de mare tonaj. Vă asigurăm că poliţiştii rutieri îi vor sancţiona pe şoferii care nu vor curăţa cauciucurile încărcate cu noroi înainte de a intra pe un drum asfaltat conform O.U.G. 195/2002, articolul 102, aliniatul 1, punctul 26, cu amendă de la 540-1200 lei , 9-20 puncte amendă”.

Iulia Balazs

5 COMENTARII

  1. Cunosc destul de bine si multe despre consolidarea soselelor.De neimaginat este felul in care s-a lucrat pe tronsonul Bistrita – Dej , cu heirupul,la repezeala fara a se folosi consolidarea acostamentelor dupa retetarul bine stabilit cum putea vedea orice trecator fara fi de specialitate. De aici si petecele aparute in asfaltul nou turnat calitate…cum e si firma si cum a luat si acest tronson…de toata rusinea ! Cine face receptiile ?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.