Deputatul Stelia Dolha speră că se vor găsi soluţii de finanţare în timp util şi pentru primăriile care nu pot să-şi finanţeze în regie proprie şi nici nu au fost prinse în programele de furnizare a sistemului informatic.

„Guvernul şi-a făcut proiect de lege, în loc să redacteze o ordonanţă, ca să dea bine la public dar nu l-a promovat el însuşi şi l-a dat unor deputaţi ai puterii pentru a-l iniţia. Oricum ar fi fost, actul normativ dedicat modului de funcţionare al registrului agricol a avut suficiente inexactităţi, aşa încât a trebuit lucrat serios, două săptămâni la rând în comisia pentru agricultură a Camerei Deputaţilor. Proiectul încerca să actualizeze şi să modifice o ordonanţă din 2008 privind registrul agricol şi a cam întârziat pentru că trebuia să intre în vigoare în 1 ianuarie 2015.
De la termenele de înscriere până la termenele de raportare, de la cum se radiază clădirile şi anexele vechi prin demolare sau proces verbal, de la metodologia sondajului în cazul animalelelor, a stupilor de albine, compatibilizarea registrelor cu evidenţele APIA dar şi ANSVSA, dar şi de la sancţionarea refuzului de a prezenta informaţiile cerute de primar, ori erorile voite sau nu la înscriere, toate aspectele au fost analizate astăzi, bob cu bob şi articol cu articol în comisia de agricultură, iar legea a plecat cu raport favorabil către plen.
Ideea e că până la 1 ianuarie 2017 se acceptă în paralel variantele informatice şi suport de hartie ale registrului, urmând ca de la aceea dată toată lumea să completeze doar electronic registrul agricol, pentru că ne supunem unei directive europene. Să sperăm că se vor găsi soluţii de finanţare în timp util şi pentru primăriile care nu pot să-şi finanţeze în regie proprie şi nici nu au fost prinse în programele de furnizare a sistemului informatic, cum e cel al Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud”, a scris Dolha, pe pagina de socializare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.