Primăria Năsăud a finalizat documentația pentru varianta de ocolire a orașului și a fost depusă la CNAIR. În perioada următoare urmează să fie inclusă pe ordinea de zi a Consiliului Tehnico – Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Investiția este estimată la circa 92 milioane euro.

Documentația tehnică cuprinde Studiul de Fezabilitate, Studiul Topografic, Studiul de ocupare a terenurilor, Studiul de trafic, Evaluare impact siguranță rutieră, Audit de siguranță rutieră, Studiul Hidrologic, Studiul Geotehnic, Expertiza tehnică și Raport evaluare a prețurilor terenurilor ce urmează a fi expropriate  ANEVAR. DE asemenea, au fost obținute toate avizele solicitate prin Certificatul de urbanism, de la Agenția pentru Protecția Mediului, Poliția Rutieră, CNAIR, aviz amplasament CPL, aviz AQUABIS, aviz SGA, Studiu coexistență, aviz Electrica, aviz Transgaz, aviz CFR – Sucursala Regională de Căi Ferate Cluj, aviz CFR – Compania Națională de Căi Ferate CFR S.A- București, Negatie ISC, aviz ANANP, aviz Ordinul Arhitecților, Decizia etapei de încadrare și aviz Siguranță Rutieră.

Obiectivul de investiții se încadrează, conform Master Planului General al României, aprobat prin Hotărârea de Guvern nr. 666/2016, în cadrul proiectelor de nivel 3 (drumuri Trans Regio, Euro Trans și variante de ocolire). Investiția se realizează în vederea asigurării conectivității între regiunile de dezvoltare ale României.

Varianta de Ocolire a orașului Năsăud va fi realizată adiacent râului Someșul Mare, având începutul la intersecția cu drumul național DN 17C la poziția kilometrică 19+440,00 și sfârșitul în zona intersecției cu drumul național DN 17D, la poziția kilometrică 23+771.00. Lungimea variantei de ocolire a orașului Năsăud este de 4.755 metri.

Traseul variantei de ocolire se va desprinde din DN 17C prin intermediul unei intersecții giratorii, care este la Km 0+000 al variantei. Trecerea de la drumul național la partea superioară a dealului Lușca se va realiza prin intermediul terasamentelor prevăzute cu ziduri de sprijin. Supratraversarea zonei Lușca se va realiza prin intermediul unui pod (tip viaduct) având lungimea L= 681m. În continuarea podului, traseul se desfășoară pe zona de luncă a râului Someșul Mare, până la poziția kilometrică 4+326,62 unde va traversa râul Someșul Mare și CF 416B Dej-Beclean- Ilva Mică pe un pod (tip viaduct) cu lungimea L= 281 m. Punctul final îl reprezintă amenajarea intersecției cu DN 17D prin intermediul unei intersectii giratorii.

Valoarea totală a investiției este estimată la 481,153,888.10 lei cu TVA inclusă, din care Construcții + Montaj – 303,338,131.19 lei, iar diferența pentru alte cheltuieli de amenajare, expropriere etc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.