Şoferii bistriţenii nu vor avea parcări de reşedinţă cu posibilitatea să le poată închiria.
Consilierii locali democrat-liberali s-au opus amenajării parcărilor de reşedinţă şi, implicit, închirierii lor prin licitaţie. De cealaltă parte, conducerea primăriei i-a învinuit pe consilierii PDL că nu ţin cont de părerea cetăţenilor.
Proiectul de construire a parcărilor sub- şi supraterane, respins
Studiul pe trafic efectuat acum doi ani arată o nevoie urgentă de fluidizare a traficului, de amenajare de noi locuri de parcare şi posibilitatea ca deplasarea bistriţenilor să se transforme dintr-una stresantă, de durată şi obositoare cum este în prezent, într-una relaxantă, rapidă şi posibilitatea găsirii unui loc de parcare. Astfel, ameninţarea aglomerării traficului în zona centrală a municipiului a făcut ca fosta administraţie bistriţeană să promită construirea a două parking-uri auto subterane în două zone de interes major – Parcul Mihai Eminescu şi Piaţa Petru Rareş.
Datorită faptului că parcul de maşini existent la nivelul municipiului a cunoscut o continuă şi accelerată creştere, ceea ce duce şi la creşterea necesarului de locuri de parcare, materializarea acestor idei ar fi constituit un lucru pozitiv şi extrem de benefic pentru municipiului Bistriţa, însă propunerea studiului de fezabilitate privind construirea unor parcuri sub- şi supraterane în zona Parcului Mihai Eminescu şi în spatele BCR nu se vor realiza pentru că nu au obţinut numărul de voturi necesare în actualul Consiliu local.
„Primarul municipiului, Ovidiu Creţu, spune că aceste parcări nu sunt oportune, în sensul că pe un buget de criză cum e bugetul anului 2009, nu se găsesc bani pentru a face parcări supra- sau subterane, care sunt foarte scumpe. El propune o soluţie în care să fie gândit un parteneriat, de exemplu cu un agent economic care să vină cu investiţia, iar primăria să vină cu terenul. E prea devreme să vorbim despre costuri. Suntem la o estimare pe care o dă studiul de fezabilitate, dacă o să se facă la un moment dat. Pe de altă parte nu avem un proiect tehnic. Proiectul tehnic spune dacă facem pe un palier, facem pe două, facem pe zece, sub pământ sau nu, şi în funcţie de cum va arăta proiectul putem face estimări ale cheltuielilor”, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Bistriţa, Mihai Ruşti.
Parcările existente pe lista primăriilor lipsesc în realitate
Pe lista Primăriei municipiului Bistriţa există un număr de parcări existente mult mai mare decât numărul real al parcărilor. Exemple concrete sunt pe strada Rodnei, unde la blocul 1 pe lista primăriei figurează ca fiind existente 56 de locuri special amenajate pentru parcare, dar în realitate sunt 26 în spatele blocului şi 5 în faţa blocului, adică 31 în total, diferenţa dintre cele prezente pe lista primăriei şi cele reale fiind considerabilă. O situaţie similară este prezentă şi pe strada Codrişor – parcarea aferentă imobilului cu numărul 28, unde pe lista primăriei figurează existenţa a 72 locuri de parcare, în realitate nu are mai mult de 20 locuri de parcare amenajate. Însă acestea nu sunt unicele cazuri de acest gen, pe strada Pietrosu, bloc 2A-B, fiind în realitate 8 locuri de parcare, în loc de 11, aşa cum reiese din lista primăriei municipiului Bistriţa. Bineînţeles acestea sunt doar unele dintre străzile şi blocurile bistriţene cu diferenţe între numărul parcărilor amenajate existente pe lista primăriei şi numărul real al acestor parcări.
Există şi străzi unde numărul real al parcărilor coincide cu numărul parcărilor înregistrate pe lista primăriei, astfel pe str. Rodnei, bloc 1A, sunt şapte locuri de parcare, pe str. Parcului nr 2 sunt 10, pe str. Mihai Eminescu, bloc 5, sunt 15, iar la bl. 3 există un număr de 40 parcări special amenajate, pe Ştefan Octavian Iosif, bloc 18, sunt 20 şi lista poate continua.
Şoferii acuzaţi
Nu de puţine ori avem ocazia să vedem zeci de maşini parcate pe trotuar, astfel încât încurcă circulaţia pietonilor, ori pe spaţiul verde sau ajungând chiar pe trecerea de pietoni încurcând circulaţia oamenilor. De altfel, nenumărate maşini sunt parcate necorespunzător blocând ieşirea altei maşini parcată la rândul ei necorespunzător sau parcată în spaţiile special amenajate.
Extinderea parcărilor ecologice continuă
Măcar atât să se facă în acest sens , când sunt patru maşini pe un loc de parcare.
„Primele parcările ecologice s-au făcut în toamna anului trecut şi continuă anul acesta, costurile lor de anul trecut au fost prinse pe bugetul DADP, iar despre costurile de anul acesta putem vorbi după ce avem bugetul”, a declarat Mihai Ruşti.
Delia Hriţuleac
in sfarsit, cineva a inteles care este problema parcarilor din oras.
macar ati demascat primaria…..tupeu asa in continuare.gazeta la putere