Ieri, la data de 5 octombrie, cursurile au fost suspendate în toate școlile din Bistrița-Năsăud, iar profesorii s-au adunat pentru a pune în dezbatere o strategie coerentă prin care să transforme potențialul tinerilor școlari.
Evenimentul a avut loc cu ocazia Zilei Educației.
„Vreau să vă felicit, înainte de a intra în problematică, pe toți. Vă cunosc eforturile. Să vă felicit, cu ocazia Zilei Educației, și pentru că este Ziua Educației, ce pot să vorbesc decât despre educație.Ar trebui să fie o portare contractualistă, între școală și comunitate, în sensul că ar trebui să avem un scop comun, acela de educație pentru calitate. La modul declarativ toți ne dorim o educație pentru calitate, dar oare cum putem contribui fiecare la această educație, și ar mai trebui să existe niște roluri. Comunitatea are un rol determinant. Fără susținere imaterială și financiară, școala nu poate exista”, a precizat Coordonatorul ONG Educație, Mariana Dragomir.
În anul 1994, UNESCO a inaugurat prima „ZI MONDIALĂ A EDUCATORILOR”, pentru a comemora semnarea în 1996, a recomandării făcute de UNESCO și ORGANIZAȚIA INTERNAȚIONALĂ A MUNCII, privind condițiile de muncă a personalului didactic. De atunci, această zi se sărbătoreşte in fiecare an la data de 5 octombrie, în peste 200 de ţări.
Fiecare Țară sau oraș sărbătorește această zi după bunul plac.
„Am venit la Bistrița cu ocazia Zilei mondiale a Educației, unde celebrăm alături de dascăli, care pot să fie inspectori, directori, profesori, profesori-psihologi, mai ales elevi. Avem câțiva elevi care lucrează împreună cu noi, se asemenea avem invitați din cadrul instituțiilor ce aparțin comunității, de la Primărie, de la DSP, diferite ONG-uri și chiar întreprinzători. Astăzi dezbatem despre cum ar trebui să se schimbe educația, în așa fel încât să ne fie mai bine tuturor. Cum să umplem clivajul între generații, în așa fel încât profesorii să fie mulțumiți, iar elevii să își găsească drumul spre dezvoltare. Deocamdată punem față în față comunitatea cu ceea ce poate să facă, pentru elevi, pentru viitorul ei și școala cu ceea ce oferă și trebuie să schimbe, tot pentru viitorul ei. Am dori să facem schimbări care țin de puterea personală. În primul rând schimbare de atitudine, de percepție, flexibilitate, de-a învăța să fi împreună alături de comunitate, și de-a încerca să găsești soluții, indiferent cât e de greu pentru fiecare din copii care au performanțe sau care suferă”, a adăugat partenerul proiectului educațional, Silvia Tinică.