Fara a stabili obiective de marketing clare, practic nu ai nici o directie, iar actiunile de promovare online nu te ajuta efectiv pentru a consolida prezenta online.

Obiectivele alese pentru promovare online stau la baza tuturor strategiilor de marketing digital. Stabilirea obiectivelor de marketing online ar trebui să fie o prioritate pentru orice afacere care este prezenta in mediul virtual. 

Prin atingerea obiectivelor de Marketing Online contribui, de asemenea, la atingerea obiectivelor generale de afaceri, fie ca este vorba de cresterea vanzarilor sau de sporirea gradului de constientizare a marcii tale.

Stabilirea obiectivelor strategice este, pe de o parte, o modalitate excelenta de a te motiva pe tine și echipa ta si de a actiona pentru a obtine rezultate mai bune pentru afacerea ta. Pe de altă parte, obiectivele si stabilirea indicatorilor de performanta KPI inseamna mult mai mult decat o simpl a decizie de a organiza cateva campanii online.

Dar cum poti stabili obiectivele in mod corect?

Elementele de baza ale stabilirii obiectivelor: metoda SMART

Cand vine vorba de stabilirea obiectivelor, exista diverse criterii pe care le poti folosi. Este recomandabil ca planificarea strategica de marketing sa atinga obiectivele SMART. Acest acronim este folosit pentru a stabili cateva criterii generale, valabile pentru aproape orice business. 

Sansele ca obiectivele alese SMART, adica inteligent, sa functioneze cel mai bine, sunt foarte mari.

Obiectivele SMART acopera fiecare aspect important pentru un marketing online de succes.Cum trebuie să fie obiectivele SMART?  Iată ce criterii trebuie să îndeplinească aceste obiective. Trebuie să fie:

Specifice

Exista doua moduri de a interpreta acest aspect si ambele sunt foarte utile. In primul rand, trebuie sa fii specific cu obiectivele tale si sa te asiguri ca sunt clare pentru tine si pentru echipa. In al doilea rand trebuie sa intelegi la ce conduce un astfel de obiectiv si care e scopul final.

Masurabile

Obiectivele masurabile sunt cele care pot beneficia de indicatori de performanta. Vei alege KPI-care te ajuta sa afli daca ti-ai atins obiectivele sau nu. Acest aspect este foarte important, deoarece vei dori sa stii daca eforturile de promovare online au dat rezultate si mai ales ce rezultate au fost obtinute.

Cu toate acestea exista si unele strategii de marketing digital pentru care poate fi dificil sa cuantificii rezultatele si sa intelegi cum se traduc in venituri.

Accesibile

Atunci cand stabilesti obiective, este o idee minunata sa tintesti cat mai sus, dar nu atat de indraznet incat obiectivele sa fie nerealiste.

Cand alegi obiectivele de marketing digital, intreaba-te daca acestea pot fi intr-adevăr atinse sau daca pur și simplu te pregatesti pentru esec.

Relevante

Relevanta e alt criteriu de care trebuie sa tii cont atunci cand alegi obiective de marketing. In  final, dezvolti si implementezi toate aceste strategii de marketing digital pentru a te ajuta sa iti dezvolti afacerea.

De fapt, ar trebui sa te gandesti mai intai la scopurile de afaceri si apoi sa stabilesti ce obiective de marketing digital te vor ajuta sa le indeplinesti cu succes.

Temporal limitate 

Este esential sa oferi obiectivelor tale de marketing un termen limita clar. In acest mod vei sti cand trebuie sa masori rezultatele si sa compari diferite campanii de promovare trecute si actuale. Setarea unor termene este foarte importanta, indiferent de modalitatile de aplicare a planurilor de markering.

Vei intelege mai bine cum sa optimizezi strategiile si cum sa stabilesti obiectivele viitoare pentru a obtine rezultate mai bune, cu fiecare noua campanie.

Pe scurt:

De ce functioneaza corect obiectivele inteligente?

Motivele pentru care obiectivele SMART funcționeaza atat de bine in lumea digitale sunt urmatoarele:

  • Iti indica o direcție clara
  • Te  asigura ca obiectivele  de marketing sunt relevante pentru viziunea afacerii tale
  • Obiectivele corect alese acorda o mare importata masurarii rezultatelor, ceea ce este foarte important in marketingul digital
  • Obiectivele SMART te ajuta sa optimizezi financiar si logistic obiectivele, stabilind repere clare de buget si timp. 

Ce fel de obiective de marketing digital ai putea stabili?

Acum ca am trecut peste partea teoretica a stabilirii obiectivelor, cum arata de fapt obiectivele de marketing digital in practica ?

Există o multime de obiective pe care le poti stabili, dar iata cateva dintre cele mai populare:

  • Sa generezi mai multi clienti potențiali: Generarea clienților potentiali este una dintre prioritatile de top pentru companii si specialisti in marketing.
  • Sa iti imbunatatesti rata de conversie este un alt obiectiv popular de marketing digital. Scopul este cel de a converti cat mai multi utilizatori in clienti.
  • Sa cresti cifra de vanzari: Acesta este, la urma urmei, scopul final pentru multe companii 
  • Sa incurajezi marirea traficului: Poti creste, de exemplu, traficul organic, traficul provenit  din retelele sociale si asa mai departe.

Fiecare obiectiv are un rol aparte in strategia de promovare online, iar alegerea obiectivelor trebuie privita ca o misiune esentiala pentru succesul afacerii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.