Crosul Tărpiului la care au participat 70 de elevi, a avut loc în data de 23 octombrie, de la ora 11.00, la Şcoala cu structura Tărpiu aparţinătoare Şcolii Gimnaziale Dumitra.
Orgaizator a fost profesoara de Educaţie Fizic şi Sport, Pop Taloş Luminiţa.
Elevii participanţi au fost din clasele III-IV-fete şi băieţi-600 m, V-VI-fete şi băieţi-800 m şi VII-VIII-fete şi băieţi-1000 m.
Profesorii colaboratori au fost: Alexandru Ioan, Cristina Boţan, Alina Ionaşc, Nicoleta Oprea, şi Mureşan Ioan.
Scopul proiectului a fost angrenarea elevilor într-o activitate sportivă competiţională la nivel individual şi de grup; promovarea mişcării, în schimbul sedentarismului şi a altor activităţi fără o ţintă educativă; dezvoltarea, formarea personalităţii şi pregătirii intelectuale; creştera rezistenţei la îmbolnăviri şi dezvoltarea calităţii fizice de bază (rezistenţa); motivarea elevilor de a se autodepăşi atât fizic cât şi psihic la nivel individual şi selectarea copiilor cu aptitudini sportive deosebite.
Concursul de alergare, organizat la nivel de structură şcolară, a vizat o întrecere pe clase grupate pe nivele de vârstă, atât fete cât şi băieti, în vederea obţinerii unor rezultate sportive individuale .
În urma acestei activităţi, vor fi selecţionaţi 6 dintre cei mai buni alergători în funcţie de timpul scos, să participe mai departe la etapă judeţeană, la „Memorialul Maria Cioncan”.
La nivelul şcolii din Tărpiu, traseul a fost unul prestabilit, pe drumul de lângă şcoală, acesta fiind în linie dreaptă, marcând cele trei distanţe alese.
Ordinea plecării la start a fost:
1. Cls.III-IV băieţi – 600m
2. Cls.III-IV fete – 600m
3. Cls.V-VI băieţi – 800m
4. Cls.V-VI fete – 800m
5. Cls.VII-VIII băieţi – 1000m
6. Cls.VII-VIII fete – 1000m
Grupa de fete a lua startul cu 50 sec mai târziu faţă de băieţi, urmând ca urmtoarele grupe să se deplaseze spre următorele puncte de start.
Primii trei copii clasaţi au fost premiaţi cu câte o diplomă, iar locurile întâi, au primit câte o broşură ilustrată şi un pix.
„Obişnuirea cu astfel de activităţi în mod organizat, poate avea un impact pozitiv asupra elevilor”, informeză Pop Taloş Luminiţa.