Deputatul USR de Bistrița-Năsăud, Cristina Iurișniți, a solicitat o poziție publică din partea Ministerului Educației și Cercetării cu privire la modul de evaluare din cadrul procedurii de acordare a gradației de merit profesorilor, după ce afirmă că i-a fost semnalat faptul că evaluările sunt ”netransparente și subiective”.
”Evaluarea anuală și acordarea gradației de merit reprezintă mecanisme eficiente care, pe deoparte stimulează performanța și creșterea calității actului didactic, iar pe de altă parte, reprezintă un instrument de evaluare care are rolul de a semnala eventualele aspecte care trebuie îmbunătățite. Am primit solicitări și petiții din partea colegilor profesori care mi-au semnalat faptul că aceste evaluări sunt netransparente și subiective. Punctajele, de cele mai multe ori, erau acordate nejustificat, iar deciziile evaluatorilor erau dificil de contestat”, a declarat Cristina Iurișniți.
Potrivit acesteia, Ministerul Educației și Cercetării trebuie să ia măsuri pentru ca aceste evaluări să fie realizate corect, stimulând meritocrația și performanța. În opinia deputatului, o soluție ar fi evaluările inter-județene.
”În ultima perioadă, cazul profesorului Vălean, din Bistrița, a ajuns în atenția opiniei publice. La fel și cazul profesorului de limba română Doina Macarie, care a contestat punctajul obținut în cadrul evalării privind gradația de merit suspectând de rea credință pe inspectorul de specialitate. Am propus Ministerului ca evaluările cu privire la gradațiile de merit să se realizeze pe modelul examenelor naționale: ca la Bacalaureat, corectarea să aibă loc în județe diferite! Astfel, vom avea un prim pas pentru onestitate și obiectivism! Într-o discuție cu Ministrul Educației, Monica Anisie, am căzut de acord că soluția evaluărilor inter-județene ar putea fi soluția care se va implementa în metodologia pentru a combate abuzurile evaluatorilor”, a completat Cristina Iurișniți.
Deputatul USR de Bistrița-Năsăud susține că așteaptă un răspuns oficial din partea Ministerului Educației.
”Trebuie să spunem lucrurilor pe nume și trebuie să lupătm mai mult pentru drepturile și interesele legitime ale profesorilor, pentru corectitudine și pentur onestitate”, a încheiat Cristina Iurișniți.