Peste 7 milioane de euro a încasat din bani publici, în perioada 2007 – 2015, Creativ Group SRL, firma deţinută de Călin Mariş. Cei mai mulţi bani au fost câştigaţi în 2011, când de pe urma celor patru contracte adjudecate în acel an în conturile firmei lui Mariş au intrat aproape două milioane de euro. Majoritatea banilor publici au fost încasaţi de pe urma contractelor câştigate de la primăria condusă de Ovidiu Creţu.
În perioada 2007 – 2012, Creativ Group SRL a câştigat la licitaţiile publice contracte în valoare totală de 7.029.890 euro. Din atribuiri directe, aceeaşi firmă şi-a mai adăugat în conturi 31.582 euro.
Circa 1,5 milioane euro de la reabilitarea Liceul de Arte
Primul contract a fost câştigat de Creativ Group SRL, prin negociere fără anunţ de participare, de la Liceul de Arte „Corneliu Baba”, pe data de 24 septembrie 2007, în valoare de 35.967 euro (122.380 lei), pentru lucrări suplimentare – amenajare şi consolidare imobil str. Dornei nr.1 Corp B.
Pe data de 12 octombrie, aceeaşi instituţie şcolară avea să lanseze o licitaţie pentru atribuirea unui alt contract de lucrări, cel de amenajare şi consolidare a altor două corpuri ale liceului de arte plastice – respectiv corpurile A şi C, lucrările fiind estimate la 1.890.802 euro (6,844,706 lei). Singura firmă participantă la respectiva licitaţie a fost Creativ Group SRL, a venit cu un preţ mai mic cu circa jumătate de milion de euro faţă de cel estimat de instituţia şcolară, respectiv1.405.443 euro (5.090.655 lei).
Lucrările au fost finanţate cu bani de la bugetul de stat.
Anul 2007 a fost încheiat de firma lui Mariş cu o cifră de afaceri de peste 8,1 milioane lei, un profit net de 376.202 lei şi datorii de peste 1,36 milioane lei.
În 2008 şi 2009, Creativ Group nu a mai prins nici un contract pe bani publici, însă a venit vara lui 2010 când firma lui Mariş reuşeşte să pună mâna pe un contract de peste 1,14 milioane euro. Mai precis este vorba de consolidarea şi modernizarea corpului A (clădirea veche) de la Colegiul Naţional „Andrei Mureşanu” din municipiu, lucrări estimate la 5.733.080 lei, fără TVA. Creativ Group a reuşit să îşi adjudece contractul cu o ofertă de 4.865.524 lei, adică 1.145.611 euro. De precizat că la licitaţie au participat doar două firme. Lucrările au fost finanţate în mare parte din fonduri europene, dar şi de la bugetul de stat şi cel local.
Însă cei peste 4,8 milioane lei nu este singura sumă care a intrat în conturile Creativ Group, deoarece au urmat încă două acte adiţionale la contract pentru lucrări suplimentare. Primul act adiţional a fost semnat pe 17 decembrie 2010, de pe urma căruia în conturile firmei lui Mariş au mai intrat încă 91.256 lei , adică 21.245 euro. Cel de-al doilea act adiţional a venit la finele lunii august 2011, în baza acestuia Creativ Group încasând alţi 534.634 lei, adică 130.778 euro.
Anul 2010 a fost încheiat de Creativ Group cu o cifră de afaceri de aproape 6 milioane lei, profitul net înregistrat fiind de circa 137.000 lei, iar datoriile s-au cifrat la aproximativ 1,4 milioane lei.
Peste 1,9 milioane euro în 2011
Tot în august 2011, firma lui Călin Mariş reuşeşte să câştige un contractîn valoare de 5.083.283 lei, adică 1.191.329 euro, scos la licitaţie de Tribunalul Cluj, pentru lucrări de reparaţii capitale şi extindere a sediului Judecătoriei Gherla.
O lună mai târziu, Creativ Group prinde încă un contract, de data aceasta acasă la Bistriţa, unde municipalitatea a scos la licitaţie un contract estimat la 2.571.538 lei, pentru lucrări de restaurare şi consolidare a clădirii monument istoric de pe str. Nicolae Titulescu, nr. 8, Casa cu Lei. Oferta Creativ Group s-a ridicat la 2.267.169 lei, adică 533.326 euro.Finanţarea acestui proiect s-a realizat prin Programul Operaţional Regional, valoarea totala a proiectului fiind de 3.786.838 lei, din care contribuţia municipalităţii a fost în valoare de 57.061 lei, fonduri europene – 2.796.032 lei, iar cheltuielile neeligibile s-au ridicat la 259.416 lei.
Anul 2011 a fost unul cu noroc pentru firma lui Călin Mariş dat fiind faptul că în octombrie şi-a adăugat în portofoliu încă un contract pe bani publici, în valoare de 404.919 lei, adică 93.820 euro, pentru reabilitarea faţadei şi şarpantei sediului Primăriei Bistriţa. Lucrările au fost estimate de municipalitate la 434.452 lei, în cursa pentru obţinerea contractului intrând, pe lângă Creativ Group, încă patru firme.
În 2011, cifra de afaceri a crescut faţă de anul precedent la peste 8,22 milioane lei, profitul net s-a cifrat la peste 297.000 lei, iar datoriile au scăzut la circa 1,13 milioane lei.
2012, an sărac, doar 55.000 euro
În 2012, firma lui Mariş prinde două contracte, ambele scoase la licitaţie de Primăria Bistriţa. Primul, estimat la 185.480 lei, a fost scos la licitaţie în iunie 2012 şi prevedea construirea de grupuri sanitare în Heidenfeld.
În urma licitaţiei, contractul a fost adjudecat pentru 151.775 lei, fără TVA, – 33.923 euro – de firma prietenă a primăriei condusă de Ovidiu Creţu – SC Creativ Group SRL, specializată în reabilitarea monumentelor istorice. Dar cum banii nu au miros, construieşti şi grupuri sanitare…
Dar ce trebuia să facă practic Creativ Group SRL pentru cei peste un miliard şi jumătate de lei vechi? Conform memoriului tehnic, suprafaţa pusă la dispoziţie de municipalitate a fost de 95 metri pătraţi pentru clădirea propriu zisă.
În clădirea cu pricina, conform aceluiaşi document, urmau să funcţioneze grupuri sanitare, „câte trei cabine pentru bărbaţi şi trei pentru femei şi o cabină pentru persoane cu dizabilităţi”, cabine realizate din panouri de aluminiu,dotate cu vas wc, lavoare şi pişoare pentru bărbaţi.
Totodată, potrivit aceluiaşi memoriu tehnic, trebuiau realizate cabine dotate cu duş şi cadă de duş (n. r. – două la număr), o cameră de serviciu pentru personalul care urma să asigure buna funcţionare şi întreţinere a clădirii. De asemenea, clădirea a fost prevăzută şi cu o rampă de acces pentru persoanele cu dizabilităţi. Totodată, apele uzate de la grupurile sanitare trebuiau să fie racordate la reţeaua de canalizare care deserveşte şi blocurile de locuinţe sociale.
Practic clădirea conţine o cameră de serviciu de trei metri pătraţi, două holuri de acces cu o suprafaţă totală de 6 m.p., două cabine de duş cu o suprafaţă totală de 8 m.p., un grup sanitar pentru femei în suprafaţă de circa 15 m.p., unul pentru bărbaţi cu o suprafaţă de aproape 23 m.p. şi o magazie de circa 15 m.p. Materialele utilizate sunt faianţă, gresie, rigips, vopsea lavabilă, beton, grinzi de lemn de răşinoase şi învelitori de ţiglă LINDAB. Aşa cum precizam mai sus, toate acestea au fost realizate cu aproape 34.000 de euro de la bugetul local. În octombrie 2012, a venit şi cel de-al doilea contract scos la licitaţie de municipalitatea bistriţeană condusă de Ovidiu Creţu, în valoare de 98.034 lei (21.479 euro), pentru renovarea faţadelor la trei clădiri din Bistriţa. Creativ Group a fost singura firmă ofertantă. Anul 2012 a fost încheiat de Creativ Group cu o cifră de afaceri de circa 6,4 milioane lei, un profit de peste jumătate de milion de lei şi datorii de aproape 800.000 lei.
Peste 1,6 milioane euro în 2013
În 2013, firma lui Călin Mariş primeşte un nou contract de a municipalitatea bistriţeană, în valoare de 7.339.383lei (1.622.860 euro), pentru reabilitarea Casei de Cultură „George Coşbuc”, clădire monument istoric inclus în categoria A. Contractul a fost estimat de municipalitate la 13.646.809 lei, în cursă intrând 8 firme.
Anul 2013 a fost încheiat de Creativ Group cu o cifră de afaceri aproape 5,5 milioane lei, un profit circa 117.000 lei şi datorii de peste 360.000 lei.
Supliment la contract de circa 800.000 euro
În 2015, pentru acelaşi proiect de reabilitare al Casei de cultură „George Coşbuc” din municipiu sumele de bani aufost suplimentate ca urmare a revizuirii documentaţiei. Evident, contractul a fost câştigat tot de Creativ Group, în conturile căreia au mai intrat 3.565.069 lei, adică 794.108 euro.
Anul a fost finalizat cu o cifră de afaceri de peste 18,5 milioane lei, un profit net de circa 1,9 milioane lei şi datorii de peste 2,8 milioane lei.