Autoritatile locale au demarat un concurs de idei pe tema brandul Bistritei. In acest context brandul trebuie sa ofere un semn de identificare, o idee, pentru cei din oras, dar si un produs, un serviciu, o oferta sau o promisiune pentru cei din exteriorul orasului. Scopul: atragerea turistilor si promovarea turistica a orasului. Proiectul are o valoare de aproximativ un milion de lei si este finantat din bani europeni in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica (800.000 de lei reprezinta finantare nerabursabila, iar restul banilor vor  fi alocati de la bugetul local).
Profesorii si artistii care au depus proiecte in acest sens au incercat sa gaseasca sloganuri, mascote care sa creeze o imagine completa a orasului, elemente de identificare, cu rol de simbol pentru burgul nostru. Biserica Evanghelica si arcadele pasajelor au fost cele mai intalnite elemente grafice.

 
Alexandru Uiuiu a prezentat ideile sale, considerand ca o coroana de aur ar fi potrivita ca si simbol al burgului. Directorul Directiei de Culte si Patrimoniu a argumentat ca asocierea acestei sintagme  cu hotelul exista doar pe plan local, insa pe plan national ar putea fi o alegere reusita, mai ales ca se leaga si de contele Dracula, considerat cel mai puternic brand pentru Transilvania. 
 
Istoricul Vasile Duda a insistat pentru sintagma Bistrita oras al pasajelor, argumentand ca pasajele modernizate ar putea fi un element de identificare pentru straini. Pasajele sunt stradute inguste pietonale din vechiul burg care asigurau accesul spre turnurile de aparare ale cetatii, iar la Bistrita se pastreaza intr-un numar remarcabil ceea ce permite promovarea acestui slogan este argumentatia lui Duda. Probabil starea jalnica in care se afla aceste pasaje a facut ca sloganul sa nu fie ales castigator. Totusi, Primaria Bistrita a demarat un proiect de modernizare a pasajelor din fonduri europene.
 
Bistrita, poarta de legenda a Transilvaniei a fost desemnat ca fiind cel mai potrivit slogan pentru orasul nostru. Ideea ii apartine lui Bogdan Danila care a prezentat un amplu proiect de branding pentru Bistrita, cu elemnte de grafica ce incorporau Biserica Evanghelica si un cavaler stilizat ca si mascota.
Sloganuri propuse:
 
Bistrita, orasul pasajelor – Vasile  Duda; Bistrita – Orasul Coroanei de Aur – Alexandru Uiuiu; Bistrita – Pasaje de civilizatie multiculturala – Petru Podar; Bistrita – Pasaje de convietuire multiculturala – Petru Podar ; Bistrita, orasul strajuit de turn – Klein Gunter ;  Bistrita, poarta de legenda a Transilvaniei – Danila Bogdan ; Bistrita, o poveste medievala – Danila Bogdan; Bistrita – Orasul renasterii perpetue – Cornel Gaiu; O inima neinfricata este curajul nostru – Blessi
Strutul – un simbol al Bistritei de peste 400 de ani
Strutul a fost ales ca mascota si va fi imaginea Bistritei. De mentionat ca strutul cu potcoava in cioc a fost prezent pe stema veche a Bistritei mai bine de 400 de ani si este un simbol al orasului inca din trecut.
 
Istoricul Vasile Duda a explicat de ce strutul a fost prezent pe stema Bistritei. Acesta sustine ca pasarea era simbol al familiei de Anjou. Regii de Anjou, provenind de pe filiera franceza au intrat in conflict cu nobilimea maghiara si au sustinut puternic dezvoltarea oraselor. La acea vreme, strutul era considerata o pasare puternica, ce poate digera fier, de aici si simbolistica strutului cu potcoava in cioc, sugerand suprematia asupra nobilimii maghiare.
 
 In era moderna, strutul revine si  devine mascota a orasului.  
 
Un italian stabilit la Bistrita a propus ca mascota un leu, argumentand ca strutul nu este potrivit, deoarece este o pasare fricoasa si nu este indicata  ascocierea in randul turistilor straini. Italianul a propus un slogan indraznet, dar care nu a fost pe placul consilierilor locali. O inima de leu este curajul nostru.
Stema
Ca si stema a fost aleasa o reprezentare grafica stilizata ce prezinta pasajele si ansamblul Sugalete. Propunerea ii apartine istoricului Vasile Duda, care a colaborat cu Cristian Tarnovan, Gavrilas-Vasilichi George-Alexandru, Adina Mocanu si Loredana Chis, profesori ai Liceului Corneliu Baba.
 
Toate aceste elemente, strutul, stema ce simbolizeaza Biserica Evanghelica si sloganul Bistrita Poarta Transilvaniei compun brandul Bistritei. Brandul de promovare turistica a Cetatii Medievale Bistrita va fi inregistrat la OSIM si va fi promovat in toate domeniile si cu toate mijloacele de publicitate.
 
Cosmin Botezat

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.