Generali Asigurari a sarbatorit la Cluj 15 ani de la intrarea pe piata din România. Directorul Generali România, Tudor Moldovan, a vorbit despre importanta asigurarilor în viata cotidiana si despre specificitatea pietei clujene. aÎn plin avânt economic, Clujul este un punct de atractie maxima pentru firmele de asigurare.
Anul acesta, compania Generali, ocupanta pozitiei a 8-a în topul primilor asiguratori a împlinit 15 ani de activitate pe piata asigurarilor din România moderna.
Cu aceasta ocazie, reprezentantii firmei aflati la Cluj au analizat, cu aceasta ocazie situatia asigurarilor din România si, mai ales din Cluj. Aflat în vizorul marilor firme de profil, judetul îsi confirma statutul de oras de elita aflat în plina expansiune economica. Cu toate acestea, principalul impediment care sta în calea asiguratorilor este tocmai…mentalitatea clujenilor. Exceptie fac marile firme dinzona care au ales, deja, sa se alinieze celor din Vest si sa se asigure din timp pentru eventualele accidente.
Clujul- punct cheie pentru asiguratori
În anul 2007, Generali a înregistrat la Cluj, unde detine în prezent doua agentii si un punct de lucru, un volum de prime brute subscrise în valoare de 3,7 milioane de lei, în crestere cu 45% comparativ cu anul 2006. Din volumul total de prime, 80% provin din asigurarile generale, iar 20% sunt prime subscrise din asigurari de viata.
Cel mai dezvoltat segment de asigurari este cel auto, CASCO si RCA si reprezinta 60% din portofoliul total. „Chiar daca, în acest moment, ponderea asigurarilor de viata este de doar 20% conform strategiei companiei, acest segment va fi unul în care se va investi mult în urmatoarea perioada”, a declarat Adrian Crisan, director Generali Cluj.
Judetul Cluj ocupa una dintre primele pozitii, în clasamentul judetelor din România, din punct de vedere al primelor brute subscrise la nivel national, exceptând Bucurestiul si Ilfovul, si în conformitate cu strategia de dezvoltare teritoriala a companiei Generali, anul acesta se va deschide un nou punct de lucru în Dej.
Tudor Moldovan, directorul genral al companiei de asigurari, a declarat ca „sectorul asigurarilor trezeste din ce în ce mai mult interesul tuturor. Agentia din Cluj este una dintre cele mai bune din tara, deoarece Clujul, în sine, devine tot mai important ca si potential economic, si per total oamenii câstiga din ce în ce mai mult”. Boom-ul economic si invazia masinilor au favorizat sectorul asigurarilor auto. Ponderea acestora a ajuns, astfel, la 60% din întreaga piata. El a mai precizat ca „piata clujeana este una extrem de dificila, greu de patruns din cauza reticentelor, atât pe segmentul persoanelor fizice cât si a retailului, cu problemele specifice nu ne confruntam doar noi ci si companiile concurente, desi tentatia orasului e foarte mare si riscurile sunt importante”.
Din pacate, mentalitatea tipica a ardelenilor a descurajat un alt segment al companiei, considerat esential, cel al asigurarilor pentru imobile. Moldovan a mai remarcat ca mentalitatea clujenilor si faptul ca aici nu se petrec incidente majore negative este unul dintre factorii care nu permit intrarea în forta a firmelor pe piata. Din aceasta cauza, probabil, unele dintre firmele de profil au ales, în ultima perioada sa îsi închida sucursalele din zona si sa îsi ofere, totusi serviciile doar prin agenti.
Asigurarile-specifice elitelor
Reprezentantii companiei au afirmat ca unele dintre cele mai bune rezultate le au în clasa bussines sau corporate. Daca clujenii ezita înainte de a-si asigura casele, marile companii din zona opteaza pentru contracte care sa le ofere siguranta. Astfel, unul dintre cele mai importante contracte, semnate la Bucuresti, de fapt, datorita valorii sale, este cel al firmei producatoare de bere, Ursus. Polita acestora cuprinde toate riscurile si sunt asigurate atât proprietatile pe care le detine, cat si persoanele pe care le are angajate.
De asemenea, firma are semnate contracte de asigurare semnate cu Iulius Mall Timisoara, Tirrena Scavi sau cu Aeroportul Cluj, pentru care sunt asigurate flota si cladirile. De asemenea, în acest monet se negociaza contracte cu alte firme importante din urbe, precum Towers.
Desi accentul la Cluj cade pe asigurarile corporate, firmele si agentii de asigurari vor încerca si în continuare, sa atraga catre acest gen de servicii si persoanele fizice, profitând de cresterea ponderii clasei de mijloc, aflata în expansiune în zona si nu numai.
Ligia Popa