În urmă cu mai bine de trei săptămâni pe drumurile din judeţul Bistriţa-Năsăud ar fi trebuit să înceapă recensământul circulaţiei rutiere. Studiul ar fi necesar pentru investiţiile viitoare care ar fi făcute în reţeaua de drumuri publice din judeţ. O primă licitaţie pentru atribuirea contractului privind numărătoarea maşinilor din Bistriţa-Năsăud a fost lansată de Consiliul Judeţean la începutul lunii martie, însă din lipsă de ofertanţi aceasta a fost anulată. În urmă cu o lună, administraţia judeţeană bistriţeană a reluat procedurile astfel că în scurt timp ar trebui anunţat câştigătorul. Valoarea contractului de aproape 200.000 lei.

 

Cu toate că parte din drumurile judeţene au intrat în reabilitări sau modernizări sau pentru altele au fost întocmite studiile de fezabilitate sau documentaţiile tehnice pentru ca mai apoi contractele de execuţie de lucrări să fie scoase la licitaţie şi atribuite, conducerea Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud s-a gândit abia pe final de mandat să facă un studiu al circulaţiei autovehiculelor de pe drumurile din judeţ care să dea nişte puncte de reper în ceea ce priveşte investiţiile din acest domeniu. Este un fel de a pune carul înaintea boilor. Ideea nu aparţine însă conducerii CJ BN, fiindcă astfel de licitaţii s-au derulat în mai multe judeţe din România.

Potrivit datelor înscrise pe SEAP cu privire la condiţiile de eligibilitate, ofertanţiiau trebuit să demonstreze că media cifrei globale de afaceri în ultimii trei ani – 2012,2013,2014–a fostîn valoare de minim 220.000 lei, în acest sens ei fiind nevoiţi să prezinte copii conform cu originalul de pe certificate/documente edificatoare care să confirme îndeplinirea acestei cerinţe de calificare – bilanţurile contabile pentru ultimii trei ani , respectiv 2011,2012, 2013 sau documente echivalente.

În acelaşi timp la dosar trebuiau depuse lista principalelor prestări de servicii din ultimii trei ani, dar şi să facă dovada că în ultimii trei ani, calculaţi până la data limită depunerii ofertei au prestat servicii similare contractului scos la licitaţie de Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud.


 

Potrivit caietului de sarcini, înregistrarea circulaţiei rutiere are mai multe scopuri propuse. Unul ar fi determinarea repartiţiei şi evoluţiei în timp a traficului de vehicule marfă şi de personal pe reţeaua de drumuri publice din judeţ şi stabilirea gradului de solicitare din trafic a acesteia.

„Înregistrarea circulaţiei se realizează în scopul determinării cât mai exacte a celor mai importante caracteristici ale traficului: intensitatea şi componenţa”, se precizează în caietul de sarcini.

În funcţie de valorile obţinute se propune reorganizarea traficului, dar şi a investiţiilor în infrastructură „pentru soluţii eficiente de fluidizare a traficului”. De asemenea se poate estima care este gradul de încărcare cu trafic al fiecărui sector de drum din reţeaua propusă a fi modernizată.

Astfel, autovehiculele care circulă pe drumurile judeţului vor fi grupate, conform documentului citat, în nu mai puţin de 11 categorii de vehicule, care la rândul lor au, evident, şi subcategorii.


 

Data la care recensământul ar fi trebuit să înceapă, conform caietului de sarcini, este 20 aprilie, cu toate că potrivit informaţiilor de pe SEAP, ofertele depuse la cea de a doua licitaţie urmau să fie deschise şi analizate abia pe 21 aprilie. Propriu zis, în nu mai puţin de 41 de locaţii de pe drumurile judeţene din Bistriţa-Năsăud, ar fi trebuit să se desfăşoare în aprilie două astfel de acţiuni pentru numărarea vehiculelor care circulă pe drumurile judeţene, alte două în luna mai, două în august, una în octombrie şi ultimele două în noiembrie.

Dacă pentru contractul în valoare de 180.048 lei (44.200 euro) la prima licitaţie nu s-a înscris nimeni, la cea de a doua rundă au fost doar două oferte. Una aparţinând SC Lucrări Drumuri şi Poduri SA Bistriţa, iar cea de a doua este cea a Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca (UTCN) cu terţ susţinător tehnic şi profesional SC Drumex SRL, tot din Cluj Napoca, firmă al cărei nume este destul de des întâlnit la licitaţiile pe bani publici din Bistriţa-Năsăud.


 

SC Drumex SRL aparţine clujeanului Mihai Iliescu – profesor universitar la UTCN Cluj Napoca, un apropiat al lui Mircea Pop, fost director al CNADNR.

În 2014, compania clujeană a înregistrat o cifră de afaceri de peste 2,4 milioane lei şi un profit de aproape 195.000 lei, în timp ce datoriile s-au cifrat la peste 460.000 lei.

Drumex SRL este câştigătoarea unor contracte pe bani publici scoase la licitaţie de Primăria Bistriţa. Astfel, firma din Cluj-Napoca, specializată în activităţi de arhitectură, este cea care a întocmit documentaţia pentru puntea pietonală peste râul Bistriţa – Str. T. Vladimirescu a fost întocmită de SC DRUMEX SRL şi a costat 41.000 de lei. Aceeaşi firmă a proiectat construirea Podului Berăriei peste râul Bistriţa, investiţie strategică ce ar deschide zona Zăvoaie, numai că din câte se pare ceea ce este la faţa locului nu mai puşcă cu ceea ce este în proiect. Investiţia ar fi în valoare de circa 1,5 milioane lei, banii provenind din împrumutul bancar contractat de municipalitate anul trecut, în valoare de 40 de milioane lei.

De la Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud, compania clujeană a primit un contract în valoare de 17.360 de lei pentru elaborarea expertizei tehnice la obiectivul pod din beton armat peste Valea Tibleş pe DJ 172,un contract în valoare de 19.000 de lei pentru pod peste râul Şieu pe DJ 173, dar şi un contract pentru modernizarea DJ 172 în zona Agrişu de Sus în valoare de 63.400 de lei.


 

Lucrări Drumuri şi Poduri SA (LDP SA) Bistriţa şi-a schimbat în urmă cu circa trei luni conducerea. Locul lui Andrei Rusu, care a condus societatea subordonată Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud din 2013, a fost luat de Lucian Cherecheş, fostul secund al lui Rusu. Ca director tehnic a fost numit Andrei Vieriu, nimeni altul decât ginerele prefectului Ioan Ţintean.

Deşi nu s-a numărat de cele mai multe ori printre câştigătoarele contractelor scoase la licitaţii de conducerea CJ BN, LDP SA a reuşit să iasă pe profit în perioada în care la conducerea acesteia a fost Andrei Rusu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.