Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud este dispus să cheltuiască aproape 39 de milioane de euro pentru reabilitarea unei porţiuni de 55 km de drum judeţean de pe DJ 172D Mureşenii Bârgăului (DN17) – Lac Colibiţa – Colibiţa – Bistriţa Bârgăului (DN17) – (DN17) Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică (DN17D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei – limita jud. Suceava. Practic vorbim de două contracte, unul în valoare de 4,5 milioane euro, pentru un tronson de 5 km de drum, iar celălalt în valoare de 34,4 milioane euro.

Deşi ofertele sunt extrem de tentante, până la această dată Consiliul Judeţean nu pare să aibă vreo ofertă depusă din partea vreunei companii de profil.

La jumătatea lunii ianuarie, Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud a scos la licitaţie contractul pentru proiectare, dar şi pentru execuţia de lucrări în ceea ce priveşte modernizarea a trei tronsoane de drum de pe DJ172D Mureşenii Bârgăului (DN17) – Lac Colibiţa – Colibiţa – Bistriţa Bârgăului (DN 17) – (DN 17) Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică (DN 17D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei – limita jud. Suceava, pentru care a alocat nu mai puţin de 34,4 milioane de euro.

Pentru acestea lucrările vor trebui finalizate în termen de 26 de luni de la data atribuirii contractelor.

În aceeaşi lună, la interval de câteva zile, administraţia judeţeană a mai scos la licitaţie un contract care vizează proiectarea şi lucrările de execuţie aferente lotului 1 de pe acelaşi drum judeţean. Costurile sunt estimate la 4,5 milioane euro. Durata de realizare, de la data semnării contractului, este de 18 luni.

 

4,5 milioane euro pentru doar 5 km

Administraţia judeţeană a scos la licitaţie contractul pentru lotul 1 din proiectul care vizează modernizarea DJ 172 D Mureşenii Bârgăului (DN17) – Lac Colibiţa – Colibiţa – Bistriţa Bârgăului (DN17) – (DN17) Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică (DN17D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei – limita jud. Suceava. Deşi sectorul de drum inclusă în acest lot are 11 km, este luată în calcul o porţiune de doar 5 km de drum între Mureşenii Bârgăului – Lac Colibiţa – Colibiţa, din totalul de 11 km cât are acest lot 1, de la km 0+000 la km 5+115. De precizat că se discută despre întocmirea proiectului tehnic dar şi executarea de lucrări de modernizare.

Contractul este estimat la 20.180.563,15 lei, fără TVA, 4.542.614,10 euro, din care serviciile de proiectare şi asistenţă tehnică din partea proiectantului – 75.190,50 lei, fără TVA. În acest caz lucrările vor trebui finalizate în termen de 18 de luni de la data atribuirii contractului.

Ofertele trebuie depuse până pe 22 martie 2016.

 

Versanţi instabili

Potrivit memoriului general, acest tronson de drum în lungime de 5 km este pietruit şi prezintă denivelări, făgaşe longitudinale şi gropi izolate. Totodată, în trei poziţii s-au constatat fenomene de instabilitate a versanţilor, iar cele două poduri existente necesită lucrări de reabilitare. În plus, pe două porţiuni de drum care însumează aproape doi kilometri vor fi montaţi parapeţi, în timp ce parapeţii deja existenţi vor fi reparaţi.

 

34,5 milioane euro pentru 3 loturi de 50 km

O sumă impresionantă a fost alocată pentru proiectarea şi lucrările de execuţie pentru alte trei loturi de pe 172D.

Astfel, potrivit datelor de pe SEAP, pentru obiectivul de investiţii „Modernizare DJ 172 D Mureşenii Bârgăului (DN17) – Lac Colibiţa – Colibiţa – Bistriţa Bârgăului (DN17) – (DN17) Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică (DN17D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei – limita jud. Suceava, jud. Bistriţa-Năsăud – lot 2, lot 3, lot 4”, Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud a pus la bătaie nu mai puţin de 154. 347.615,55 lei, fără TVA, adică 34.743.413,75 euro.

Astfel, pentru lotul 2, tronson care are o lungime de 17,01 km, cuprins între Lac Colibiţa – Bistriţa Bârgăului (DN17), valoarea estimată pentru proiectare şi execuţia de lucrări se cifrează la 50.302.070,75 lei, fără TVA, respectiv 11.322.919,70 euro. De asemenea, pentru lotul 3, tronson în lungime de 14,11 km, cuprins între (DN17) Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică, valoarea estimată este de 49.494.965,48 lei, fără TVA, respectiv 11.141.241,53 euro, în timp ce pentru lotul 4, pe tronsonul cuprins între Ilva Mică (DN17D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei, ce are o lungime de circa 17,8 km, valoarea estimată este de 54.550.579,32 lei, fără TVA, respectiv 12.279.252,52 euro.

Data limită de depunere a ofertelor este 16 martie, adică exact în această săptămână.

 

Contract gras, lucrări pe măsură

Iată şi ce lucrări vor trebui să fie derulate pe sectorul de drum judeţean pe care CJ BN intenţionează să îl modernizeze în următorii doi ani.

Astfel, pe tronsonul de drum în lungime de 17 km (lotul 2), cuprins între km 18+045 şi km 35+055, care străbate Colibiţa, Bistriţa Bârgăului, Prundu Bârgăului, până la intersecţia cu drumul naţional DN 17, potrivit memoriului general, drumul este modernizat, sectoarele cu îmbrăcăminte din beton alternând cu cele cu îmbrăcăminte asfaltică.

„Din punct de vedere al planeităţii structurii rutiere, se constată de asemenea diferenţe foarte mari, de la denivelări, făgaşe, tasări uşoare până la degradări deosebit de grave care local au afectat partea carosabilă pe toată lăţimea”, se arată în documentul citat.

Astfel, sunt propuse lucrări de consolidare a versanţilor în cinci puncte unde s-au constat fenomene de instabilitate, care afectează şi o parte a corpului drumului judeţean. De asemenea, se precizează că din cele cinci poduri existente pe acest tronson, unul necesită reabilitare, iar un altul necesită reparaţii, în timp ce alte două vor trebui înlocuite cu altele noi.

Pe tronsonul de drum în lungime de 14,11 km (lotul 3), cuprins între km 40+732 şi km 54+842, care străbate localităţile Josenii Bârgăului, de la intersecţia cu drumul naţional DN 17, Strâmba şi Ilva Mică, există îmbrăcăminte asfaltică pe o lungime de circa 5,2 km din care 900 m este mai recentă.

Potrivit memoriului general, drumul prezintă gropi, făgaşe longitudinale şi rupturi, iar pantele transversale nu sunt asigurate, astfel încât apa stagnează pe drum, infiltrându-se în corpul acestuia sau şiroind în lungul drumului. De asemenea, se mai precizează că majoritatea podeţelor existente pe acest tronson de drum sunt tubulare, parte din acestea fiind colmatate, iar altele au coronamentele degradate.

Şi în acest caz sunt propuse lucrări de consolidare a versanţilor pentru eliminarea fenomenelor de instabilitate. De asemenea, se propune înlocuirea a trei din cele opt poduri existente, restul de cinci necesitând doar lucrări de reparaţii sau reabilitare.

Acela de-al 4-lea tronson de drum luat în vizor de CJ BN de pe DJ 172 D, în lungime de aproape 19 km, ce străbate localităţile Ilva Mică de la intersecţia cu DN 17 D, Poiana Ilvei şi Măgura Ilvei este, conform memoriului general, modernizat, cu diverse tipuri de îmbrăcăminţi: asfalt, beton, asfalt peste beton, însă starea tehnică a acestuia este una necorespunzătoare desfăşurării în condiţii de siguranţă a traficului rutier. Drumul prezintă degradări de suprafaţă, precum şi structurale. Pe acest traseu există 4 poduri, unul necesitând lucrări de reparaţii, iar trei – lucrări de reabilitare.

Cu toate că sumele alocate pentru cele două contracte sunt extrem de generoase, iar data limită de depunere a ofertelor expiră în câteva zile, pare că nici un constructor nu s-a înscris în cursa pentru  obţinerea unuia din cele două contracte, dacă ar fi să luăm în seamă faptul că pe SEAP nu este postată vreo listă de ofertanţi. În schimb, în ambele cazuri au curs până recent întrebările pentru a fi lămurite anumite aspecte cu privire la lucrările care trebuie executate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.