Datorită ultimelor acte normative care aduc modificări și completări cu privire la distribuirea și utilizarea cardului național de sănătate, respectiv HG nr.49/2015 și OG nr.11/2015, asigurații trebuie să stie că:

1. Cardul național de sănătate se utilizează începând cu data de 01.02.2015, dată de la care FURNIZORII de servicii medicale, dispozitive medicale, materiale și medicamente sunt obligați să utilizeze cardul național de sănătate pentru identificarea beneficiarului ca asigurat dacă asiguratul a primit cardul și să-l activeze dacă acesta nu a fost activat anterior.

2. Asigurații sunt obligați să utilizeze cardul național de sănătate pentru dovedirea calității de asigurat începând cu data de 01.05.2015, pentru a beneficia de servicii medicale, medicamente, dispozitive medicale și materiale gratuite sau compensate în condițiile reglementărilor în vigoare. Asigurații care, până la data de 01.05.2015, nu au primit cardul național de sănătate prin Poșta Română sau nu s-au regăsit printre asigurații pentru care cardurile au fost returnate la CAS BN, vor depune o cerere de emitere a cardului de sănătate la Casa de Asigurări de Sănătate în evidența căreia este înscris ca asigurat, urmând ca în termen de 30 de zile să primească cardul de sănătate la domiciliul declarat, prin Poșta Română. Pe perioada de 30 de zile în care i se va tipări și furniza cardul de sănătate, asiguratul va dovedi calitatea de asigurat printr-o adeverință eliberată de CAS.

3. Asigurații care refuză cardul de sănătate din motive religioase sau de conștiință, vor depune la sediul CAS o declarație pe proprie răspundere privind refuzul cardului și vor dovedi calitatea de asigurat printr-o adeverință eliberată de CAS care are valabilitate de 3 luni. Furnizorii de servicii medicale, medicamente, dispozitive medicale și materiale vor solicita asiguratului adeverința valabilă de fiecare dată când vor presta servicii acestuia.

Începând cu data de 3 februarie, Poșta Română va distribui un nou lot de carduri naționale de sănătate, pentru asigurații cărora nu le-au fost tipărite cardurile până la data de 31 decembrie 2014.

„Casa de Asigurări de Sănătate Bistriţa-Năsăud a distribuit aproximativ 1.500 de carduri naţionale de sănătate din totalul de 13.600 carduri returnate. Asiguraţii pot verifica online, pe site-ul casbn.ro, dacă există cardul lor de sănătate la sediul casei de asigurări. În cazul în care nu se regăsesc pe listele publicate pe site, înseamnă că li se va emite şi vor primi ulterior cardul, deoarece procesul de tipărire şi de distribuire a cardului de sănătate continuă. Săptămâna viitoare vor fi emise alte aproximativ 14.000 de carduri pentru asiguraţii care nu au intrat încă în posesia cardului naţional de sănătate”, potrivit CAS BN.

Cardurile vor fi distribuite la domiciliul declarat al asiguraților, însă cele care nu vor putea fi distribuite  vor fi returnate către CAS care le va distribui asiguraților începând cu o dată care va fi comunicată ulterior, în functțe de data la care se vor returna cardurile nedistribuite de Poșta Română.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.