Prin trei hotărâri de guvern adoptate săptămâna trecută, au fost stabilite măsurile tehnice necesare pentru organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din 2016, calendarul acțiunilor din cuprinsul perioadei electorale a alegerilor, precum și cheltuielile pentru pregătirea și desfășurarea în bune condiții a alegerilor.
Astfel, campania electorală se va desfășura în perioada 11 noiembrie – 10 decembrie, listele electorale permanente întocmindu-se cel târziu cu trei zile înaintea alegerilor, adică pe data de 8 decembrie. Pentru organizarea alegerilor a fost aprobată suma totală de 227,7 milioane lei, fondurile necesare fiind prevăzute în bugetele MAI, MAE, AEP, STS, INS, pe categorii de cheltuieli.
În ceea ce privește măsurile tehnice necesare bunei organizări și desfășurări a alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților, Guvernul a detaliat atribuțiile și sarcinile ce revin Autorității Electorale Permanente, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Sănătății, Secretariatului General al Guvernului, Institutului Național de Statistică, Serviciului de Telecomunicații Speciale, Regiei Autonome ”Monitorul Oficial”, instituțiilor prefectului, primarilor și președinților consiliilor județene.