Primarul UDMR din comuna Braniştea, Martanos Tamas, nu reuşeşte să finalizeze o procedură de licitaţie publică lansată în luna iulie. Pe de altă parte, el a făcut împreună cu actualul viceprimar, Cornel Siserman, doar proceduri de achiziţii minore în care cel mai mic preţ a câştigat licitaţia. Ofertele pentru îmbunătăţirile funciare în domeniul agricol trebuiau să fie deschise pe 13 august, însă până acum nu se cunoaşte finalul acestei proceduri. Culmea este că multe dintre licitaţiile din Braniştea au fost recepţionate înainte de finalizarea propriu-zisă a lucrărilor.

 

 

Licitaţia de 6,5 milioane de lei

 

Licitaţia intitulată “Proiectare si executie de lucrari de imbunatatiri funciare in domeniul agricol. Valoarea conform devizului general pentru cheltuieli diverse si neprevazute este de 10.616 lei respectiv 0,16% din valoarea C+M. Valoarea posibilelor suplimentari conform art 122 lit j este de 1.290.240 lei. Optiuni: Aplicarea prevederilor art 122 lit j din OUG 34/2006”, a fost lansată de Martanos Tamas încă din luna iulie, iar în luna august trebuia să deschidă ofertele. Cum procedurile unei licitaţii par grele la prima vedere, am înţelege o amânare de o lună de zile în ceea ce priveşte desemnarea câştigătorului dar de aici şi până la două luni de zile deja pare ceva ”putred în Danemarca”.  Mai ales că valoarea licitaţiei este de 6,5 milioane de lei fără TVA. Toate licitaţiile din Braniştea au avut valori mici.

 

Toate contractele din Braniştea

 

Gazeta de Bistriţa vă prezintă în exclusivitate toate contractele semnate de către Primăria Braniştea, informaţiile fiind furnizate de oficialii autorităţilor locale în baza Legii 544/2001.

Primul contract este intitulat “reparare şarpantă şi învelitoare la sediul Primăriei Braniştea. ” Modul de atribuire a fost achiziţie directa. Oferte s-au primit de la SC Blatar- 62.684 lei, Mathe David- 63.500 de lei, Home Door- 63.611 lei. Firma desemnată câştigătoare a fost Blatar, iar contractul a avut numărul 2582/02.08.2010. Culmea este că în cadrul acestui contract recepţia s-a semnat înainte de finalizarea execuţiei lucrărilor. Astfel, conform datelor furnizate de Primăria Braniştea recepţia s-a semnat cu trei zile înainte de finalizarea lucrărilor, respectiv pe 29 septembrie. Perioada de execuţie a fost între 2 august şi 1 octombrie 2010. În schimb, suma cheltuită pe întreaga lucrare a fost mai mică decât cea licitată, respectiv 58.964 de lei.

 

Trotuarul de 40.000 de lei

 

Pentru pavarea unui trotuar de pe strada Bolog din comuna Braniştea s-a organizat o altă procedură de achiziţie directă. Ofertele primite au fost următoarele: Filreb- 40.000 de lei, Sandy Cola- 40.830 de lei şi Miron Construct – 42.180 de lei. Prin intermediul contractului 3538/03.11.2010 s-a semnat actul pentru derularea lucrărilor cu firma Filreb. Şi în cadrul acestei proceduri recepţia lucrărilor s-a semnat mai repede decât finalizarea lucrărilor. Astfel, deşi perioada de execuţie a fost de 3.11.2010-2.12.2010, recepţia s-a semnat pe 29.11.2010.

Un alt contract derulat de către Primăria Braniştea a fost cel intitulat “amenajare drum de interes local în localitatea Măluţ.” Prin intermediul procedurii de achiziţie directă s-a primit doar o singură ofertă, de la Somes Agregat SRL. În cadrul acestui contract recepţia lucrărilor s-a semnat în aceeaşi zi cu semnarea lucrărilor, respectiv 31 august. 2010. Valoarea finală a lucrărilor a fost cea licitată, de 56.000 de lei.

Pentru amenajarea străzii principale din Cireşoaia s-a organizat o nouă achiziţie directă. Şi de această dată a venit pe adresa primăriei o singură ofertă, respectiv cea a societăţii Somes Agregat în valoare de 74.000 de lei. Recepţia a fost semnată pe 31.08.2013, în aceeaşi zi cu finalizarea lucrărilor.

O altă lucrare realizată de către Primăria Braniştea este reparaţia capitală a sediului Primăriei. Prin intermediul procedurii de achiziţie directă au făcut oferte două societăţi: Ignatus Construct-29.700 de lei şi Sotiris-35.000 de lei. Prin intermediul contractului 2690/23.09.2011 s-a semnat derularea lucrării de către firma Ignatus Construct. De această dată recepţia lucrărilor a fost semnată cu 23 de zile înainte de finalizarea lucrărilor. Astfel, recepţia a fost finalizată pe 31.10.2011, iar perioada de execuţie a fost între 23.09.2011 şi 22.11.2011.

Un alt trotuar cu pavaj s-a amenajat lângă DJ127F de asemenea prin intermediul unei proceduri de achiziţie directă. Pentru această procedură s-au înscris trei societăţi: Antoreb&Filip- 71,2 lei/mp, Grigo Construct- 77 de lei/mp şi Miron Construct cu 75 lei/mp. Recepţia lucrării s-a semnat de această dată în aceeaşi zi cu finalizarea lucrărilor, respectiv 23.11.2011. Valoarea finală a lucrărilor a fost de 75.974,99 lei.

O altă achiziţie directă a Primăriei Braniştea a fost asfaltarea unui drum de interes local din comuna Cireşoaia. De această dată s-a primit o singură ofertă, de la Lucrări Drumuri şi Poduri SA, iar valoarea contractului a fost de 75.845 de lei. Data recepţiei a fost 31.10.2011, iar contractul sa derulat între 30.09.2011 şi 31.10.2011.

Un alt drum de interes local s-a asfaltat în Cireşoaia prin intermediul procedurii de achiziţie directă. În cadrul acestei proceduri a participat aceeaşi firmă Lucrări Drumuri şi Poduri SA. Oferta a fost de 78.000 de lei. Contractul 2869 s-a semnat pe 29.06.2012 şi în 6 iunie au început lucrările, iar pe 5 august au fost finalizate. Culmea este că şi de această dată s-a semnat recepţia lucrărilor cu 10 zile înainte de terminarea lucrărilor.

 

Recepţia semnată cu o lună înainte

 

Oficialii Primăriei Braniştea au mai semnat o nouă achiziţie directă pentru amenajarea unui trotuar cu pavaj în satul Braniştea. Ofertele primite pentru această procedură au fost de 81 de lei/mp de la Atoreb&Filip, 88,5 lei/mp de la Miron Construct şi 86,8 lei/mp de la ACC Bimo Trust. Contractul nr 2299/09.05.2012 a fost semnat cu Antoreb&Filip, iar recepţia s-a semnat de această dată cu o lună înainte de finalizarea lucrărilor. Perioada de execuţie a fost 9 mai 2012-8 noiembrie 2012, iar recepţia a fost semnată pe 9 octombrie 2012.

Celelalte achiziţii din banii publici ai comunei Braniştea au fost derulate de către şcoală şi conform informaţiilor acordate de primărie ei nu deţin datele. Suntem curioşi cum poate o instituţie publică să asigure finanţarea unei alte instituţii fără să deţină date despre aceste achiziţii publice. Reabilitarea faţadei Şcolii Generale din Braniştea a costat 20.000 de lei. Reabilitarea faţadei Şcolii Generale din Cireşoaia a costat de asemenea 20.000 de lei. “Achiziţie realizată de şcoală din fondurile primăriei”, se arată în răspunsul instituţiei.

O altă achiziţie directă a fost a unui buldozer pe şenile marca Buffel B120. Singura ofertă a fost de la PF Andreica Marius, iar suma finală cheltuită în cadrul procedurii a fost de 34.000 de lei. De altfel, oficialii comunei Brăniştea nu au spus care a fost valoarea ofertei în acest caz, iar recepţia s-a semnat şi de această dată cu 15 zile înainte de finalizarea contractului. Mai precis, contractul 3711/05.09.2013 s-a derulat în perioada 5.09.2013-20.09.2013, iar recepţia s-a semnat pe 05.09.2013. Nu bine a început execuţia procedurii că s-a şi semnat execuţia.

Alte două achiziţii în care nu au fost făcute publice societăţile prin intermediul cărora s-au derulat lucrările sunt amenajarea grupului sanitar al Şcolii Generale din Braniştea, dar şi sistemul de captare a apelor pluviale de la Şcoala Generală Cireşoaia. Valorile ambelor contracte a fost de 20.000 de lei, precum la celelalte două contracte din domeniul şcolar care nu au fost declarate procedurile.

 

Tiberiu Hrihorciuc

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.