Săptămâna trecută, deputatul democrat-liberal Ioan Nelu Botiş a susţinut în plenul Camerei Deputaţilor o declaraţie politică referitoare la avantajele menţinerii şcolilor de arte şi meserii.

Botiş susţine că, în ultimii ani tot mai mulţi tineri au fost pregătiţi în diferite profesii care nu se regăsesc pe piaţa muncii.

În funcţie de piaţa muncii

Ioan Nelu Botiş a susţinut în plenul Camerei Deputaţilor o declaraţie politică, prin intermediul căreia a dorit conştientizarea autorităţilor statului vis-a vis de avantajele menţinerii şcolilor de arte şi meserii. „Problema învăţământului în România derivă din compatibilizarea pregătirii absolvenţilor cu piaţa muncii. În ultimii ani tot mai mulţi tineri au fost pregătiţi în diferite profesii care nu se regăsesc pe piaţa muncii, integrarea lor în muncă devenind o problemă socială. Şcolile de arte şi meserii au pregătit absolvenţi pe diferite meserii, acestea reuşind să se adapteze cerinţelor pieţei muncii”, a spus Botiş. Acesta a explicat faptul că Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării (MECI) proiectează, fundamentează şi aplică strategia globală a învăţământului, stabileşte obiectivele sistemului de învăţământ în ansamblul său, precum şi obiectivele educaţionale pe niveluri şi profile de învăţământ, emiţând în acest sens un ordin prin care s-a aprobat, pentru anul 2009-2010, planurile-cadru pentru învăţământul preuniversitar. „Acest nou plan presupune transformarea şcolilor de arte şi meserii în licee cu profil tehnologic”, susţine deputatul bistriţean. În opinia sa, elevii nu mai au astfel posibilitatea de a obţine o calificare într-o anumită meserie. Botiş consideră că structura învăţământului trebuie adaptată la cerinţele actuale ale pieţei muncii şi nu trebuie experimentate noi forme de pregătire profesională fără legătură cu cerinţele economice de astăzi.

Se reduc doar studiile tehnologice

De partea cealaltă a baricadei, secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Adriana Doina Pană, a calificat declaraţia lui Ioan Nelu Botiş ca fiind inadecvată şi nefundamentată, deoarece şcolile de arte şi meserii nu s-au ocupat de pregătirea muncitorilor calificaţi. Potrivit secretarului de stat, pentru a obţine calificarea într-o meserie, elevii acestor şcoli trebuie să mai facă un an complementar pentru a obţine calificarea într-o meserie. În ceea ce priveşte calificările existente în programa de învăţământ, Doina Pană a dat asigurări că acestea sunt în funcţie de cererile de pe piaţa muncii, iar singura modificare face referire la reducerea de la 5 la 4 ani a studiilor tehnologice, aceasta fiind făcută  şi la cererea părinţilor.

 
Liana Mureşan 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.