Încă de la începutul anului 2011, Ovidiu Creţu îşi anunţa intenţia de a amenaja o linie de tramvai în Bistriţa, mai precis o linie care să facă legătura între Viişoara – Centrul istoric – Unirea, şi retur, acest mijloc de transport în comun fiind, în opinia primarului, unul de viitor.
„În viitor nu se va mai permite intrarea în oraş a mijloacelor de transport pe combustibil, aşa că va trebui să găsim alternative, în principal electrice, tramvaiul este o astfel de alternativă. Anul acesta vom realiza unele studii de oportunitate, iar până la deschiderea unor noi axe de finanţare europeană în perioada 2014-2020, sper să fim cu proiectul în buzunar pentru a reuşi să aplicăm pentru obţinerea de fonduri externe în vederea realizării lui”, la vremea respectivă Ovidiu Creţu.
Investiţia pentru amenajarea unei linii de tramvai a fost estimată iniţial la circa şapte milioane de lei şi ar fi urmat să fie finalizată în anul 2016. După circa doi ani costurile au mai crescut, la circa 10 milioane de euro, apoi la o investiţie de aproximativ 20 de milioane de euro, acum a renunțat la idee pentru că, costurile sunt prea mari.
„Linia verde de transport public o vom proiecta în acest an, sperăm să obţinem şi finanţare. Din păcate, nu va fi posibil să realizăm o linie de tramvai, mi-aş fi dorit foarte mult, pentru că linia de tramvai prin centrul istoric ar fi schimbat definitiv şi categoric Bistriţa într-un oraş european. Din păcate, valoarea prezentată de cei care se ocupă de studiul de soluţie este enorm de mare, la prima strigare undeva către 300 de milioane de euro, deoarece ar presupune să refacem totul, din perete în perete, de la Viişoara până la Unirea. Chiar dacă am fi pornit cu linia de tramvai numai de la pasarelă, pentru că trecerea peste calea ferată ar fi extrem de costisitoare, tot aceleaşi probleme de costuri le-am fi avut. Cu toate reducerile făcute, ajunsesem undeva la 100 şi ceva de milioane de euro, ceea ce nu putem. Nu ne putem propune astfel de ţinte, ar fi false, ne-am îmbăta cu apă rece. E preferabil să organizăm ce putem, adică o linie de transport verde nu cu troleibuze, ci cu autobuze acţionate electric care să deservească inclusiv centrul istoric”, a declarat Ovidiu Crețu într-o conferinţă.