Băncile vor avea obligația de anul viitor să afișeze, pe ecranul bancomatelor, comisioanele pe care le percep clienților pentru tranzacțiile pe care aceștia le efectuează cu cardul de debit și credit la ATM-uri, se arată într-un ordin al ANPC.
Costurile operațiunilor vor fi afișate în procent pentru fiecare operațiune și nu în suma exactă, cum prevedea documentul în forma lansată în dezbatere publică.
Din 3 martie 2015, băncile vor trebui să afișeze pe ecranul bancomatelor toate informațiile legate de costurile fiecărei operațiuni efectuate, eliberare de numerar, transfer între conturi, plată facturi sau oricare alt serviciu solicitat în mod expres de client prin intermediul ATM, înainte de momentul efectuării acestuia.

În plus, clientul băncii va avea posibilitatea, dacă tranzacția nu îi este oferită în mod gratuit, să renunțe la efectuarea acesteia, prin apăsarea unui buton de anulare a respectivei operațiuni.
Ordinul ANPC nr. nr. 505/2014 mai stabilește că în cazul în care cardul se blochează sau este reținut în bancomat, băncile vor fi obligate să informeze clienții, prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului, cu privire la următoarele aspecte:

-modalitatea în care consumatorul poate reintra în posesia cardului blocat/reținut, precum și pașii pe care trebuie să îi urmeze;
-indicarea numărului de telefon pe care consumatorul trebuie să îl apeleze în cazul în care cardul a fost blocat/reținut, precum și intervalul orar în care consumatorul poate efectua acest apel.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.