Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat că autostrada Comarnic-Brașov, una dintre cele mai controversate din România, ar putea fi construită în parteneriat public-privat și va implica o taxă de acces. Deși această autostradă este așteptată de 30 de ani, finanțarea europeană nu a fost o opțiune din cauza atingerii plafonului maxim de finanțare.

Grindeanu a subliniat că există o listă de proiecte eligibile pentru finanțare europeană, dar sumele disponibile nu sunt suficiente pentru toate. Diferența necesară pentru a finaliza rețeaua de autostrăzi în România este estimată la încă 30 de miliarde de euro, iar autostrada Comarnic-Brașov ar putea fi construită prin parteneriat public-privat pentru a acoperi această necesitate.

În cazul în care autostrada este realizată prin parteneriat public-privat, va exista aproape cu siguranță o taxă de acces. Grindeanu a subliniat că majoritatea țărilor europene au sisteme de taxare pentru autostrăzi și că aceasta ar putea fi o soluție și pentru România.

În ceea ce privește lipsa finanțării europene pentru autostrada Comarnic-Brașov, comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a explicat că aceasta se datorează deciziilor României, care a preferat să caute alte surse de finanțare. Autostrada nu a fost aproape niciodată inclusă pe lista proiectelor finanțate din bani europeni, deoarece autoritățile române au considerat alte opțiuni de finanțare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.