Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat că autostrada Comarnic-Brașov, una dintre cele mai controversate din România, ar putea fi construită în parteneriat public-privat și va implica o taxă de acces. Deși această autostradă este așteptată de 30 de ani, finanțarea europeană nu a fost o opțiune din cauza atingerii plafonului maxim de finanțare.
Grindeanu a subliniat că există o listă de proiecte eligibile pentru finanțare europeană, dar sumele disponibile nu sunt suficiente pentru toate. Diferența necesară pentru a finaliza rețeaua de autostrăzi în România este estimată la încă 30 de miliarde de euro, iar autostrada Comarnic-Brașov ar putea fi construită prin parteneriat public-privat pentru a acoperi această necesitate.
În cazul în care autostrada este realizată prin parteneriat public-privat, va exista aproape cu siguranță o taxă de acces. Grindeanu a subliniat că majoritatea țărilor europene au sisteme de taxare pentru autostrăzi și că aceasta ar putea fi o soluție și pentru România.
În ceea ce privește lipsa finanțării europene pentru autostrada Comarnic-Brașov, comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a explicat că aceasta se datorează deciziilor României, care a preferat să caute alte surse de finanțare. Autostrada nu a fost aproape niciodată inclusă pe lista proiectelor finanțate din bani europeni, deoarece autoritățile române au considerat alte opțiuni de finanțare.