Reabilitarile strazilor Împaratul Traian si Rodnei din municipiul Bistrita întind la maximum nervii soferilor care tranziteaza zona. Firma care executa lucrarile de reabilitare pe strada Împaratul Traian, Construct Perom SRL, nu tine cont de prevederile legale si închide strada dupa bunul plac.
Saptamâna trecuta cei de la Construct Perom au închis strada Împaratul Traian fara a avea autorizatie si fara a anunta politia rutiera, creând un blocaj rutier de zile mari. Soferii nu doar ca au fost luati prin surprindere de închiderea strazii, ci, încercând sa iasa din ambuteiaj, se lovesc de blocajele de pe strada Rodnei, unde, de asemenea, se efectuau lucrari de modernizare si strada era închisa traficului. Din pacate pentru acestia nu exista niciun indicator care sa-i scoata “din încurcatura”.
Apa, asfalt si nervi
Rabdarea locuitorilor de pe strazile Rodnei si Împaratul Traian, dar si a soferilor care traverseaza aceasta zona, este pusa la încercare de mai bine de patru luni. Atunci, pe cele doua strazi din municipiu au început lucrarile de reabilitare ale retelei de apa, lucrari care au îngreunat traficul din zona garii si autogarii din municipiu. Strazi închise, locuri de parcare inexistente, praf înecacios si atmosfera întretinuta de suntetul de picamer – de asta au avut parte locuitorii din zona timp de doua luni.
Odata terminate aceste lucrari, a început modernizarea acelorasi strazi. Lucrarile au fost începute aproape simultan pe ambele drumuri, care sunt, de asemenea, paralele, fapt care a afectat serios traficul. Strada Rodnei a fost închisa în marea majoritate a timpului pentru efectuarea lucrarilor, aspect care a dus la aglomerarea si suprasolicitarea traficului de pe strada paralela, Împaratul Traian.
Sa asfaltam… bine
Saptamâna trecuta, mai exact în data de 1 iulie a.c., cei de la Construct Perom au închis circulatia fara a avea aprobare pentru acest lucru. Mai mult, strada Rodnei era si ea închisa, însa aceasta cu toate actele în regula, circulatia fiind total blocata în zona. Firma câstigatoare pentru executarea lucrarilor pe acest tronson a închis ilegal strada, aceasta dispunând de autorizatie doar din data de 3 iulie. Ba mai mult, societatea nici macar nu a anuntat politia rutiera, fapt confirmat de purtatorul de cuvânt al Inspectoratului Judetean de Politie, subinspector Raluca Moldovan “aveau obligatia de a anunta închiderea strazii, desi au autorizatie de la noi. Despre închidere temporara a strazii cei de la politia rutiera au fost anuntati ca se va întâmpla abia joi (n.r. 3 iulie), nicidecum marti (n.r. 1 iulie)”.
Contactat telefonic seful de santier al Construct Perom SRL, Gheorghe Petrut, încearca sa iasa basma curata din toata povestea, iar declaratia îi apartine în totalitate: “Nu este adevarat, noi avem autorizatie si de la primarie si de la politie. Banuiesc ca stiti cât de proaste sunt drumurile, daca nu veniti sa vedeti cum înjura soferii gropile din drum. Daca este o lucrare de investitii, cu bani din mai multe parti, noi nu putem sta. Drumul de aia se bloaca, ca sa se poata lucra. Mâine gata lucrarile pe Rodnei si de poimâne eu blochez tata strada, o închid de tat”. Seful de santier nu vrea sa recunoasca nici în ruptul capului ca a gresit blocând strada cu doua zile mai devreme, ba mai mult spune pe un ton amenintator, de parca ar vorbi despre propria-i mosie, ca va închide în totalitate strada.
Dupa blocajul ilegal, drumul a fost redat circulatiei abia dupa câteva ore bune, însa si atunci soferii care au traversat strada au stat câteva zeci de minute blocati.
Al doilea blocaj din acea zi s-a produs din cauza lucrarilor efectuate de muncitori pe carosabil si a proastei semnalizari a lucrarilor efectuate pe strada cu sens unic! Atunci coloana de masini se întindea pe câtiva zeci de metri, iar soferii nauciti de caldura si iritati peste masura de timpul îndelungat petrecut în ambuteiaj au început sa claxoneze si sa aduca înjurii muncitorilor care au blocat soseaua.
Iulia Balazs