Senatul a decis sa ne “incalte” masinile

De ce ne-a fost frica nu am scapat. Senatul a adoptat, saptamana trecuta, Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 5/2011 care vizeaza obligativitatea utilizarii anvelopelor de iarna in perioada 1 noiembrie – 1 martie pentru toate vehiculele care circula pe soselele din Romania. Cei care nu sunt de acord cu aceasta lege mai pot spera doar ca aceasta sa fie impiedicata de Camera Deputatilor, dar toate semnele arata ca acest lucru nu se va intampla, iar legea va fi aplicata cu incepere din 1 noiembrie 2011.
Autovehiculele care vor circula in Romania in perioada 1 noiembrie – 1 martie vor trebui echipate cu anvelope de iarna. Noua regula va fi aplicata de indata ce Camera Deputatilor va vota OUG nr. 5/2011 care vizeaza obligativitatea echiparii autovehiculelor cu anvelope de iarna. In caz contrar, soferii vor fi sanctionati cu amenda intre 2.500 si 4.000 de lei si li se va retine talonul. Conform OUG nr. 5/2011, un autoturism trebuie sa fie echipat cu anvelope corespunzatoare pe ambele axe in perioada stipulata in lege, in timp ce transportatorii au un regim mai "relaxat", care ii obliga sa echipeze doar rotile de tractiune cu anvelope de iarna.
Proiectul de lege a fost adoptat de Senatul Romaniei cu 63 de voturi pentru, 16 voturi impotriva si 5 abtineri. Vehiculele care transporta marfa si au o masa de peste 3,5 tone, alaturi de vehiculele care transporta persoane si au mai mult de noua locuri, trebuie sa prezinte si un set de lanturi, care trebuie folosite in cazul in care conditiile meteo o cer. In cazul nerespectarii acestei prevederi, talonul va fi retinut pana la remedierea defectelor si soferul va primi o amenda intre 2.500 si 4.000 de lei.
Partea buna este ca soferii nu vor fi obligati sa cumpere doar anvelope de iarna, fiind permise si anvelopele "all season". In spatele acestui proiect de lege sta un ordin al actualului Ministru al Transporturilor, Anca Boagiu.

1.000.000 de euro pentru Dacia de la BCR

Banca Comerciala Romana a achizitionat 102 unitati Dacia Logan, in valoare totala de 950.00 de euro. Autoturismele vor intra in posesia BCR in cursul lunii mai. Cele 102 autoturisme dispun de dotari la nivelul de echipare Laureate si dispun de o varianta de motorizare diesel (1,5 litri dCi, 75 CP) si de una pe benzina (1,2 litri, 75 CP).
Anul acesta Dacia a mai facut o vanzare de proportii. Romaqua Group a achizitionat de la producatorul Dacia o flota de autovehicole de 180 de unitati.

Ford Fiesta ramane pe gustul europenilor
(foto: Ford Fiesta)
Nu mai putin de 101.850 de unitati Ford Fiesta au fost vandute in primele trei luni ale anului 2011, in Europa, devenind astfel cel mai vandut model al clasei mici, cu 8.000 de unitati mai mult decat modelul ce ocupa pozitia secunda in acest clasament.
Ford Fiesta isi confirma, astfel, statutul de “cea mai populara masina” din Europa si in acest an.
In segmentul sau de clasa, Ford Fiesta s-a vandut, numai in luna martie, intr-un numar de 50.534 de unitati, cu 10.000 de unitati mai mult decat urmatorul model clasat. Astfel, Ford Fiesta castiga detasat titlul de cea mai vanduta masina de clasa mica in Europa in primul trimestru al anului.
Aceeiasi statistica pusa la dispozitie de Jato Dynamics, care a clasat Ford Fiesta pe primul loc in segmentul mic, a sustinut ca vanzarile inregistrate de Ford, de la inceputul anului pana in prezent, au dus constructorul american pe treapta a doua in clasamentul european al vanzarilor.

 Chevrolet sparge topurile de vanzari la nivel mondial
Criza, ne-criza, Chevrolet uimeste prin nivelul record de vanzari inregistrate la acest inceput de an. Producatorul auto american a vandut peste 1.100.000 milioane de unitati la nivel mondial in primele trei luni ale anului 2011, cu 15 procente mai mult fata de primul trimestru al anului 2010. Din punct de vedere statistic, performanta reprezinta cea mai buna cifra de vanzari realizata in primul trimestru din toata istoria marcii.
In Europa, Chevrolet a vandut un numar total de 112.482 de unitati, cu 7% mai mult decat in primele trei luni ale anul trecut.
In Statele Unite ale Americii, Chevrolet a vandut 416.505 de unitati in acelasi interval de timp, cu 23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2010.
In China, vanzarile Chevrolet au atins pragul de 159.303 de unitati (o crestere de 17%), iar in Brazilia pragul de 142.734 de unitati (o scadere cu 9% fata de vanzarile record ale marcii in primul trimestru al anului 2010). Pe piata din Mexic, Chevrolet a vandut 37.291 de unitati in primul trimestru (12% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2010), in timp ce in Argentina 34.103 de unitati (cu 21% mai mult fata de primul trimestru al anului trecut).
Cel mai vandut model Chevrolet este Cruze (150.652 de unitati doar in primul trimestru al acestui an, altfel spus cu 117% mai mult fata de primul trimestru din 2010).

1.200.000 de unitati Ford F-150 chemate in service

Constructorul auto american Ford cheama in service 1,2 milioane de unitati ale celui mai popular model al sau, Ford F-150, unul dintre cele mai bine vandute modele Ford pe piata din Statele Unite ale Americii.
Daca la inceputul anului, Ford declara ca doar 150.000 de unitati vor fi nevoite sa faca o vizita in service-uri, acum cifra a crescut la 1,2 milioane de unitati.
In ceea ce priveste posibila defectiune, potrivit comunicatului oficial emis de constructorul din Detroit, exemplarele rechemate in service prezinta riscul unui scurt-circuit care ar putea duce la declansarea neasteptata a airbagului, cu consecinte periculoase pentru cel de la volan.
Ford sustine ca vor fi afectate de recall mai multe serii de F-150 produse intre anii 2004 si 2006.
Pagina realizata de Cristian Bara

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.