Înregistrarea în Spațiul Privat Virtual va deveni obligatorie începând cu 1 martie 2022 pentru persoanele juridice, asocierile şi alte entităţi fără personalitate juridică, PFA-urile, profesiile liberale, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, informează Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Bistrița-Năsăud.
Potrivit unui comunicat transmis de AJFP Bistrița-Năsăud, prin OG 11/2021, care modifică Codul de procedură fiscală, se stabilește că începând cu data de 01.03.2022 documentele transmise de către persoanele juridice, asocierile şi alte entităţi fără personalitate juridică, PFA-urile, profesiile liberale, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale să se facă, exclusiv, prin intermediul Spaţiului Privat Virtual.
În situația în care contribuabilii/plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță a cererilor,înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare, urmând ca acesta să notifice contribuabilii/plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță.
Contribuabilii vor avea la dispoziție perioada de până la data de 1 martie 2022 pentru a se înregistra în Spaţiul Privat Virtual, dată după care comunicarea cu organul fiscal se va face exclusiv online.
„Recomandăm contribuabililor să întreprindă demersurile necesare pentru înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual până la data de 1 martie 2022 pentru a nu risca eventualele efecte negative care pot apărea dacă un document sau înscris trebuie depus într-un anumit termen, iar acest lucru se realizează fizic şi nu prin SPV (Exp. prescrierea unui drept, pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscală, dreptul de a stinge cu o anumită dată o creanță – amenzi, posibilitatea de a contesta, etc.)”, se mai arată în comunicatul AJFP Bistrița-Năsăud..
Spațiul Privat Virtual este un serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul căruia contribuabilii depun declarații, cereri, solicită documente, verifică situația fiscală proprie, s.a.
Persoanele fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV, iar persoanele fizice, care nu dețin un astfel de certificat, pot cere înregistrarea pe baza de nume de utilizator şi parolă.
Baza legală: OG nr. 11/2021 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscală şi reglementarea unor măsuri fiscale publicat în Monitorul Oficial nr. 832/31.08.2021.
Ce bine că deciziile astea se comunică așa în pripă, pe ultima sută de metri.