Gloria Bistrita se chinuieste de o buna bucata de vreme sa intre pe piata afacerilor imobilare. Ghinionul însa se tine scai de oficialii clubului, din cauza consilierilor municpali, care se încapatâneaza sa-si dea acordul definitiv pentru avizarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) impunând o lunga lista de conditii.
Odata cu avizarea acestui PUZ, usa pentru vînzarea terenului, al carui proprietar este clubul bistritean, ar fi fost deschisa. Se pare ca exista chiar si un potential cumparator, om de afaceri de nationalitate irlandeza, care ar fi oferit peste 600.000 de euro pentru o suprafata de 920 metri patrati.
<h5>Banii, gura de oxigen pentru Gloria</h5>
Terenul vizat se afla situat vizavi de Autogara Bistrita, unde acum îsi desfasoara activitatea câteva chioscuri alimentare si tarabe cu produse de o calitate îndoielnica sau legume-fructe.
Pretul practicat de agentiile imobilare pentru terenuri aflate într-o asemenea zona este de circa 500.000 de euro. Clubul de fotbal are însa posibilitatea de a obtine un pret mult mai bun, dar cu conditia ca odata cu terenul sa fie înmânat viitorului proprietar si un PUZ. Banii pe care conducerea Gloriei i-ar putea obtine pentru acest teren este echivalentul unei guri de oxigen, avînd în vedere situatia financiara extrem de proasta pe care o are clubul în aceasta perioada. Imposibilitatea efectuarii tranzactiei poate sa duca chiar la pierderea pretiosului antrenor Ovidiu Sabau, des ofertat în ultima vreme de marile cluburi bucurestene. De asemenea, posibilitatile clubului de a face investitii pentru modernizarea bazei materiale sau pentru a putea revigora echipa prin eventuale transferuri ar fi mult prea reduse, fapt ce ar fi o lovitura dura pentru finantarea echipei. Pâna acum conducerea Gloriei Bistrita a fost nevoita sa vânda jucatori pentru ca cei de baza sa poata fi platiti la timp.
<h5>Lung e drumul catre fericire</h5>
Gloria Bistrita nu este la prima tentativa de obtine acordul administratiei locale în vederea construirii unui bloc cu 10 etaje, spatii comerciale, spatii pentru birouri si parcare subterana cu 60 de locuri si 14 amplasate suprateran. La Primaria Bistrita exista o solicitare mai veche a conducerii clubului pentru eliberarea unui certficat de urbanism în baza caruia sa poata construi pe terenul de lânga Autogara. În luna octombrie, proiectul de hotarâre a fost respins de catre Comisia de urbanism, deoarece în PUZ nu erau prevazute suficiente spatii verzi, si nu existau studiile de însorire si de circulatie în zona.
La ultima sedinta în plen a consiliului local, cu toate rezervele exprimate de unii consilieri, PUZ-ul Gloriei Bistrita a primit aviz favorabil. Comisia tehnica a consiliului local a pus în vederea beneficiarului si amenajarea unor locuri de joaca pentru copii, în conditiile în care din cei 920 mp suprafata construita este de 890 mp. În plus trebuie obtinut si acordul vecinilor, cu atât mai mult cu cât în zona exista câteva case, care au scapat ca prin urechile acului de demolarile din perioada comunista prin simplu fapt ca acolo locuiau persoane cu nume de rezonanta, aflate în posturi cheie în acea vreme.
De altfel, în PUZ apar si unele neconcordante fata de situatia reala din teren. Pe lânga imobilul cu 10 etaje care se intentioneaza a fi ridicat într-o prima etapa, în proiect apar alte câteva imobile cu regim de înaltime mai mic, cu patru, sase sau opt etaje, chiar în locul caselor existente si a câtorva spatii comerciale din imediata apropiere.
De asemenea trebuie refacut, pe cheltuiala proprie al clubului, studiul de trafic, deoarece zona în care ar urma construita cladirea este una dintre cele mai aglomerate ale municipiului Bistrita. Un studiu de trafic, comandat de Primaria Bistrita si realizat de Search Corporation în 2006, arata ca raportul debit – capacitate din zona este peste nivelul maxim admis. Pe lânga Autogara Bistrita, care este situata vizavi de terenul aflat în propietatea clubului bistritean, se afla si locatia operatorilor de transport interjudetean, dar si cea a unui operator important de taxi din municipiu, iar traficul din intersectia din imediata vecinatate este deseori blocat în special din cauza autocarelor si autobuzelor care circula în zona. De asemenea, în aceeasi zona exista doua supermarketuri care sufera tot din cauza lipsei unor spatii de parcare, iar clientii acestora nu ezita a-si lasa autovehiculele pe trotuare.
Silviu Teodoru