Agenţia Judeţeana pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bistriţa – Năsăud va organiza până la sfârşitul anului 2016, în Bistriţa, Beclean, Năsăud şi Sîngeorz–Băi, următoarele programe de formare profesională:

Administrator pensiune turistică; Baby sitter; Coafor; Comunicare în limba engleză; Confecţioner asamblor articole textile; Contabil; Dulgher (exclusiv restaurator); Formator; Inspector/referent resurse umane; Lucrător comercial; Lucrător în confecţii de piele şi înlocuitori; Manager proiect; Manichiurist; Maseur; Ospătar (chelner); Presator mase plastice; Stilist protezist de unghii; Inspector în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.

Din luna septembrie, se va organiza prin CFP Bistriţa pentru absolvenţii de studii medii (liceu) un nou program de iniţiere de “inspector în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă”, cod COR 325723. Acest curs durează 5 săptămâni şi cuprinde 180 de ore de pregătire.

Inspectorul în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă îşi desfăşoară activitatea în cadrul serviciilor interne/externe de prevenire şi protecţie, sau ca lucrător/angajator care se ocupă de activităţile de prevenire şi protecţie din orice organizaţie, precum şi în alte condiţii stabilite de reglementările legale.

Inspectorul în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă îndeplineşte următoarele funcţii majore:

– realizarea activităţilor de prevenire şi protecţie;

– efectuarea informării/instruirii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;

– prevenirea accidentelor de muncă şi a îmbolnăvirilor profesionale;

– participarea la cercetarea evenimentelor care produc incapacitate temporară de muncă;

– verificarea respectării prevederilor legale în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;

Certificatul de absolvire include competenţele specifice:

  1. Realizarea activităţilor de prevenire şi protecţie;
  2. Realizarea semnalizării de securitate şi/sau de sănătate la locurile de muncă;
  3. Instruirea lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
  4. Informarea lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
  5. Stabilirea mijloacelor materiale şi tehnice necesare securităţii şi sănătăţii în muncă;
  6. Prevenirea accidentelor de muncă şi a îmbolnăvirilor profesionale;
  7. Participarea la cercetarea evenimentelor care produc incapacitate temporară de muncă;
  8. Verificarea respectării prevederilor legale în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
  9. Monitorizarea activităţilor de evacuare şi intervenţie în situaţii de urgenţă;

Pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă absolvente de studii superioare, în luna septembrie vor începe cele două programe de specializare, cu durata de 4 şi respectiv 3 săptămâni,  în ocupaţiile de “formator” şi “manager proiect”.

Toate aceste programe de formare profesională sunt organizate în mod gratuit, pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, înregistrate la Agenţia Judeţeana pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bistriţa – Năsăud ( şomeri indemnizaţi şi neindemnizaţi).

Pentru înscrierea la un program de formare profesională sunt necesare următoarele documente:

  • cerere tip (se completează la sediul A.J.O.F.M. B – N);
  • copie act de identitate;
  • copie certificat de naştere;
  • copie certificat căsătorie (pentru femei);
  • copie diplomă studii (ultimul act de studii);
  • carnet de şomer sau adeverinţă din care să rezulte înregistrarea la A.J.O.F.M. Bistriţa – Năsăud ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă;

Informaţii suplimentare se pot obţine de la sediul instituţiei din Bistriţa, strada Gării, nr. 2 – 4, etaj ll, telefon 0263 – 236296.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.