Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale a completat procedura de lucru privind achiziţiile private derulate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 pentru a permite utilizarea modulului on-line de către solicitanţii PNDR, respectiv de către persoanele care intenţionează să depună o cerere de finanţare.

„Astfel, un element de noutate în procesul de achiziții aplicabil PNDR îl constituie faptul că, pe lângă beneficiari şi furnizori, începând cu data de 06 iulie 2015 solicitanții de fonduri europene care vor depune cereri de finanţare prin PNDR 2020 vor fi obligaţi să utilizeze modulul de achiziții on-line al AFIR.
Astfel, solicitanţii, înaintea semnării contractului de finanțare cu AFIR, vor derula on-line procedura de achiziții aplicabilă serviciilor eligibile (servicii de consultanță și servicii pentru întocmirea studiilor de fezabilitate, cu o valoare mai mare de 15.000 euro) în conformitate cu prevederile procedurii de achiziții pentru beneficiarii privați ai PNDR publicată pe pagina de internet a AFIR.
Până la data de 06 iulie 2015, solicitanţii de fonduri nerambursabile vor derula achiziţiile private conform prevederilor procedurale anterioare: publicarea în ziar a unei invitații de participare și primirea de către solicitant a minim 3 oferte conforme din punct de vedere tehnic și financiar.
Procedura on-line se aplică pentru toate achiziţiile derulate în cadrul PNDR 2020 și este valabilă pentru adjudecarea contractelor de achiziții de servicii, bunuri (cu sau fără montaj) și de execuție de lucrări. În vederea derulării on-line a procedurilor de achiziții, beneficiarii privați, ofertanţii şi, după 06.07.2015, solicitanţii au obligația autentificării pe pagina oficială de internet a AFIR (www.afir.info), în partea superioară a paginii, destinată depunerii on-line.
Procedura de achiziţii private se derulează în conformitate cu Manual operaţional de achiziții pentru beneficiarii privați ai PNDR 2020, versiunea 1, publicat pe pagina oficială de internet a AFIR – www.afir.info (secțiunea Informații utile – Proceduri de lucru).
În conformitate cu prevederile Manualului de procedură, contractele mai mari de 15.000 euro fără TVA, trebuie adjudecate prin procedura de selecție de oferte cu condiția publicării pe site-ul www.afir.info a unei invitații de participare, a dosarului cererii de oferte și a primirii on-line de către beneficiarul privat a minim 2 oferte conforme din punct de vedere tehnic şi financiar al ofertanţilor. Ofertele conforme trebuie să se încadreze în valoarea licitată corespunzătoare din bugetul indicativ – Anexa III la contractul de finanțare. Invitația de participare trebuie înregistrată în Registrul de intrări – ieșiri al beneficiarului privat. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este de minim 10 zile lucrătoare de la data publicării pe pagina oficială a AFIR”, informează AFIR.INFO.

Pentru contractele mai mici sau egale cu 15.000 euro fără TVA, beneficiarul privat poate opta pentru aplicarea proceduri cu o singură ofertă sau a celei menţionate mai sus menționată dacă dorește aceasta. În acest caz beneficiarul privat depune spre verificare și avizare numai contractul, Anexa IV – declarația pentru respectarea regulilor privind evitarea conflictului de interese și certificatul constatator emis de ONRC pentru a se verifica un eventual conflict de interese dintre acționariatul ofertantului și beneficiar.

Avizarea întregii proceduri se face astfel: la nivelul OJFIR se verifică on-line dosarele de achiziții pentru proiectele cu achiziții simple ale beneficiarilor privați, la nivelul CRFIR se verifică on-line dosarele de achiziții pentru proiectele cu achiziții complexe ale beneficiarilor privați, iar la nivelul AFIR se verifică dosarele de achiziții pentru proiectele beneficiarilor privați cuprinse în eșantionul de verificare pe teren.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.