La fiecare inspecție tehnică periodică (ITP), mașinile vor trece sau nu de verificare în funcție de gravitatea defectelor pe care le au, potrivit unui proiect de act normativ care a primit astăzi votul decisiv al deputaților, informează realitatea.net.

 

 

Concret, autovehiculele vor putea trece de inspecție cel mult cu defecte minore, iar dacă va fi vorba de defecte mai grave, acestea vor trebui reparate în maximum 30 de zile. Totodată, actul prevede că automobilele mai vechi de 12 ani vor necesita anual ITP.

Noile reguli propuse pentru desfășurarea inspecțiilor tehnice la mașini sunt incluse într-un Proiect de lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică. Documentul a trecut în septembrie de Senat, iar astăzi a primit și votul decisiv al Camerei Deputaților, astfel că, pentru a se aplica, mai trebuie doar promulgat prin decret al președintelui României.

 

 

3 COMENTARII

  1. Foarte bine, ca este plin pe drum de „gioarse”… de trebuie sa aprinzi farurile cand treci pe langa ele, sau ti se ridica parul in cap cand vezi cum merg pe drum dintr-o parte intr-alta… cand te intezectezi cu o astfel de masina , iar unii pun frana cu calcaiele … !
    Ar trebui lamurit si aspectul celor care conduc masini cu „procura” , inmatriculate in alte state … ( UE sau non ) si daca sunt implicati intr-un accident de circulatie… „prinde orbul si scoate-i ochii” daca mai poti… ca sunt fara ITP, fara asigurari, fara acte in regula, ca toate-s cumparate la urma urmei si netranscrise pe proprietarul de drept ( adica utilizatorul gasit cu ele pe drum ) .

  2. Ar trebui interzisa orice comercializare a masinilor second aduse din strainatate si neinmatriculate in Romania , fara sa aiba efectuata identificarea si cartea de identificare a masinii respective , la RAR de catre vanzatorul acestora ( nu de catre cumparator ) , ptr ca acolo se verifica daca masina este sau nu in atentia politiei ori a organelor fiscale europene si daca masina are starea tehnica corespunzatoare , daca este ori nu masluita ori falsificata etc. etc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.