În urma unui control făcut de oficialii Ministerului Transporturilor s-a depistat că lucrările derulate la lotul 3 al tronsonului de autostradă Lugoj – Deva – Sebeş – Turda sunt de proastă calitate. Această porţiune din autostradă a costat statul român 579.927.798,86 lei fără TVA iar contractul a fost câştigat de asocierea româno-spaniolă-franceză S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A. Firma românească îi aparţine lui Berna Gheorghe Theodor, fost consilier de-a lui Băsescu.


O porţiune din lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva-Sebeş-Turda s-a surpat, iar oficialii Ministerului Transporturilor au făcut un control în urma căruia s-a depistat că lucrările sunt de proastă calitate.

„Până în prezent au fost desfăşurate acţiuni de control privind calitatea lucrărilor (echipe formate din specialişti ai CNAIR şi CESTRIN) pe şantierele autostrăzilor Lugoj – Deva şi Sebeş – Turda (A10). Principalele probleme identificate au fost calitatea slabă a materialelor, mobilizarea insuficientă a constructorilor şi calitatea neconformă a unora dintre lucrările executate.

Au fost emise rapoarte cu problemele constatate şi s-au dispus măsuri contractuale de remediere. CNAIR a adus cu această ocazie la cunoştinţa constructorilor şi consultanţilor că în cazul în care nu remediază rapid deficienţele, măsurile contractuale de penalizare pot merge până la rezilierea contractelor din culpa antreprenorilor. Acţiunile de control vor continua şi vor fi dispuse inclusiv în urma sesizărilor din partea cetăţenilor şi a presei”, arată un comunicat al ministerului. De asemenea, ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a declarat că vrea să vadă lucruri pe care nici un ministru de dinaintea lui nu le-a văzut.

”Vreau să văd constructori serioşi care lucrează şi îşi respectă termenele, care nu trag de timp căutând chichiţe juridice prin care să solicite bani în plus. Celor de la CNAIR le cer să rezolve problemele de avize şi autorizaţii şi să nu mai aştepte să se rezolve de la sine. Vor exista penalităţi pentru cei care nu-şi fac treaba, atât pentru antreprenori, cât şi pentru beneficiar. Vreau să văd deopotrivă din partea ambelor părţi colaborare şi eficienţă. Vreau să văd termene respectate”, a declarat oficialul, fredonând, parcă, versurile unui slagăr estival.

Razvan Cuc 2017

Tocăniţă de corupţie cu Berna, Blaga şi Vâlcov

Lucrările la tronsonul Deva-Lugoj sunt făcute de asocierea  Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A. iar valoarea contractului este de 579.927.798,86 lei fără TVA.

Firma Teloxim Con îi aparţine Theodor Berna, un constructor român, ”rege al asfaltului”, care a fost consilierul lui Traian Băsescu când acesta ocupa funcţia de Preşedinte. Berna este judecat într-un dosar de corupţie alături de fostul ministru de Finanţe Darius Vâlcov.

Conform DNA, Theodor Berna şi Darius Vâlcov au stabilit de comun acord ca sumele de bani să-i fie remise acestuia din urmă, în numerar, în lei şi numai la sediul firmei.

Astfel, în baza acestei înţelegeri, în perioada ianuarie-martie 2011, Darius Vâlcov s-a prezentat periodic la sediul firmei Tehnologica Radion, unde a primit suma totală de 1.200.000 lei (în 3 tranşe a câte 400.000 lei fiecare), remiterea fiind realizată ori de câte ori contractantul — Compania de Apă Olt — efectua plăţi în contul societăţii.

În perioada aprilie-decembrie 2011, Darius Vâlcov a primit de la Theodor Berna, prin intermediul lui Minel Prina, suma totală de 2.500.000 lei (în 5 tranşe a câte 500.000 lei fiecare).

De asemenea, în perioada 2012-2013, Darius Vâlcov a primit de la omul de afaceri, prin intermediul mai multor firme, suma de 3.080.000 lei.

În scopul disimulării provenienţei ilegale a banilor, Darius Vâlcov a derulat, cu ajutorul celorlalţi inculpaţi, un mecanism financiar fictiv între Tehnologica Radion şi o altă firmă, prin încheierea a trei contracte fictive de furnizare de bunuri/servicii, fără ca această societate să presteze vreun serviciu în virtutea contractelor special încheiate în acest sens. De aici, transferul sumelor de bani a fost realizat cu sprijinul şi prin intermediul inculpaţilor Lucian Suşală, Petre Timofte şi Constantin Tomescu şi a altor oameni de afaceri, persoane de încredere din anturajul primarului şi viceprimarului municipiului Slatina, administratori ai unor societăţi comerciale, care au creat un circuit de documente financiar-contabile fictive, pentru a disimula provenienţa şi destinaţia reală a sumelor de bani.

Contractele încheiate între aceste firme, precum şi facturile emise în baza acestor contracte erau fictive, atestând împrejurări care nu corespund realităţii.

Procurorii susţin că acest mecanism a avut drept rol, pe lângă disimularea sumei de 3.080.000 lei, şi transferul bunurilor provenite din săvârşirea infracţiunii de trafic de influenţă, sub forma unor opere de artă şi sub forma unor servicii, amenajări şi bunuri, în beneficiul unui hotel din municipiul Slatina, pe care Vâlcov îl deţinea şi controla prin interpuşi.

În timpul anchetei, Darius Vâlcov l-a denunţat la DNA pe Vasile Blaga, susţinând că acesta a făcut intervenţii pentru ca firma Tehnologica Radion să câştige contracte de reabilitare a reţelelor de apă şi canalizare din judeţul Olt.

Tronsonul Lugoj – Deva

  • Constructor – Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A.
  • Valoare contract –  579.927.798,86 lei fara TVA din care: 492.938.629,03 lei Fonduri Coeziune (85%) şi 86.989.169,83 lei Guvernul României (15%)

Tronsonul Sebes-Turda este împărţit in patru loturi:

  • Lot 1 – 17,0 km de la intrarea pe autostradă în Sebeş până la Pârâul Iovului, constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL. Cost: 541.739.137 lei fără TVA
  • Lot 2 – 24,3 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud; constructori: asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL. Cost: 549.332.494 lei fără TVA.
  • Lot 3 – 12,5 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A. Cost: 420.511.921 lei fără TVA
  • Lot 4 – 16,3 km de la nodul Decea până în Turda, constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH. Cost: 470.004.894 lei fără TVA

Razvan Robu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.