Proiectul Centurii de Sud, atât de drag primarului Ovidiu Creţu, cu traseul ales prin pădurea Codrişor se pare că este abandonat. O centură ocolitoare de care Bistriţa are nevoie ca de aer se va face cândva, dar pe o altă variantă, la sud sau la nord, dar nu prin pădurea Codrişor.
A fost nevoie să treacă aproape 9 ani de confruntări inutileîn toate instanţele de judecată posibile, pentru ca o idee bună în fond, dar fantasmagorică în privinţa locaţiei, să fie abandonată.Din cauza locaţiei aleasă greşit şi a unei încăpăţânări cel puţin suspecte a primarului Ovidiu Creţu, la ora actuală Bistriţa nu are o centură ocolitoare.Primarul Creţu a avut un vis irealizabil în realitate, ca această variantă iluzorie centura ocolitoare Bistriţa Sud, prin Pădurea Codrişor, să facă legătura dintre Parcul Industrial care cu greu îşi găseşte chiriaşii şi un alt proiect atât de drag primarului, Wonderland-ul, din care s-a realizat deocamdată doar pârtia de schi care până în prezent şi-a demonstrat doar inutilitatea, având în vedere lipsa zăpezii.
Cu o încăpăţânare dusă la extrem, în ciuda tuturor argumentelor logice, inclusiv tehnice, vezi expertiza privind stabilitatea solului în zona respectivă, faptul că acesta alunecă la vale, pădurea fiind cea care îl stabilizează, Ovidiu Creţu a insistat ca Centura de Sud să treacă prin Pădurea Codrişor. Crima ecologică, fiindcă era vorba de distrugerea unei păduri, se pare că a fost prevenită.Era un adevărat sacrilegiu să realizezi o centură ocolitoare printr-o pădure, numită de mulţi Plămânul Verde al Bistriţei, care dacă ar fi fost pusă în practică, ar fi şters de pe faţa pământuluiaceastă fabrică de oxigen în proporţie de 80%.
Pădurea Codrişor, având în vedere dezvoltarea urbanistică a municipiului Bistriţa, cu strada Tabără cu toate construcţiile ridicate, în exclusivitate spaţii de locuit, precum şi strada Valea Budacului, complexul Bistriţa Hills, este înglobată la propriu de oraş, cu excepţia unei fâşii de circa 250 de metri. Oaza de verdeaţă şi de sănătate se află la circa 400-500 m de Biserica Evanghelică, simbolul Bistriţei, aflată în centrul oraşului, la 200 m de parcul Municipal, 100 m de stadionul Jean Pădurean, iar ştrandul municipal este practic lipit de Pădurea Codrişor.
Principala cauză, motivul pentru care Bistriţa în prezent nu are o centură ocolitoare, iar traficul greu este pe cale să sufoce la propriu reşedinţa judeţului, a fost această încăpăţânare a primarului Ovidiu Creţu de a construi centura ocolitoare neapărat prin pădurea Codrişor.
Centura de sud nu mai apare ca obiectiv de realizat în scrisoarea primarului
În aceste zile fiecare contribuabil(42.788 de gospodării) va primi în cutia poştală scrisoarea devenită deja tradiţională a primarului Ovidiu Creţu către bistriţeni, cu înştiinţarea de plată a impozitelor. Mai mult, misiva primarului se vrea o adevărată dare de seamă, prin intermediul căreia se face o trecere în revistă a principalelor activităţi de interes public realizate în anul 2016, precum şi obiectivele prioritare ale primăriei şi Consiliului local pentru anul 2017.Înspre finalul scrisorii primarului, printre obiectivele prioritare ale anului în curs este programată pentru acest an „ ….realizarea documentaţiilor tehnice pentru amenajarea unei zone de agrement în Pădurea Codrişor”.
Traseu ales aiurea
Practic, în acest fel este pus capăt, aparent oficial, fanteziei privind construirea centurii ocolitoare Bistriţa Sud, fiind astfel, ironia sorţii, salvată de la distrugere PădureaCodrişor chiar de cel care nu a dorit acest lucru.
Artizanii victorieiîn lupta uriaşă şi de multe ori inegală împotriva primarului Ovidiu Creţuprivind traseul variantei Bistriţa Sud prin Pădurea Codrişor au fost câţiva cetăţeni, în funte cu Mariana Nacu şi Silivan Crăciun cărora li s-a alăturat mai târziu şi Asociaţia ”Bistriţa Civică” în frunte cu preşedintele acesteia, primul primar post-decembrist al Bistriţei, Florin Chereji. În varianta primarului Ovidiu Creţu, dacă centura ar fi construită, ar afecta în mod direct 329 de gospodării aflate pe traseul respectiv.
Toate argumentelelogice şi pertinente aduse de aceşti oameni nu au avut nici un ecou asupra primarului Ovidiu Creţu.Cu o încăpăţânare de catâr şi o consecvenţă ce depăşeşte orice limită, primarul Creţu a dus o luptă inutilă, iar ca urmare a acestui lucru municipiul Bistriţa nu are o centură ocolitoare.
Traseul Bistriţa Sud, conform grupului Crăciun, Naşcu şi ”Bistriţa Civică”, contravenea legislaţiei în vigoare, care prevede, logic, că varianta ocolitoare nu poate trece prin intravilanul localităţii respective. În cazul variantei lui Creţu traseul avea 5 km în intravilan. Costurile estimate pentru varianta Bistriţa Sud ar fi fost de circa 170 milioane euro, în timp ce Ministerul Transporturilorar fi alocat în acest sens numai 70 milioane euro. Mai mult, varianta ar fi urmat să aibă o bandă de circulaţie pe sens, la un preţ astronomic, mai mult decât la o autostradă, în condiţiile în care centurile ocolitoare au două benzi pe sens. Studiile de trafic, în situaţia variantei Bistriţa Sud, arată că mijloacele de transport greu care tranzitează Bistriţa, în proporţie de 40% o fac pe traseul Suceava-Năsăud, iar varianta preconizată ar rezolva doar jumătate din problema tranzitului prin Bistriţa.
Varianta Bistriţa Sud ar fi adus traficul greu de tranzit în apropierea unor zone rezidenţiale, aştrandului municipal şia Spitalului de pneumoftiziologie din strada Ghinzii. La toate aceste argumente greu de combătut, primarul Ovidiu Creţu a invocat faptul că investiţia ar fi creat locuri de muncă şi ar fi atras alte investiţii. Aspect neconvingător, fiindcă în orice altă variantă, la sud, la nord, la est sau la vest,centura ar fi atras investiţii şi ar fi dus la crearea de locuri de muncă.
A organizat chiar şi un referendum
Apogeul luptei primarului Ovidiu Creţu în favoarea variantei Bistriţa Sud şi implicit a distrugerii Pădurii Codrişor a fost atins în anul 2013, când acesta a organizat un Referendum local pe tema traseului variantei ocolitoare. Votul s-a desfăşurat în 29 septembrie, iar prezenţa a fost de circa 13 %. În favoarea variantei Bistriţa Sud prin Pădurea Codrişora lui Creţu, au votat58,02% dintre cei prezenţi la urne. Participarea la vot fiind sub norma legală, referendumul nu a fost validat, valoarea lui fiind egală cu zero. A fost cheltuită practic o sumă de bani apreciabilă pentru un test inutil.
În mod total incorect, prin dezinformare şi manipulare, primarul Creţu a folosit rezultatul votului de la referendum, cu toate că nu a fost validat, în lupta cu contestatarii varianteiBistriţa Sud.
Deşi este evident că varianta ocolitoare a primarului Ovidiu Creţu nu mai are nici o şansă, la instanţă se judecă un recurs iniţiat de Maxim Gagea, Mariana Nacu şi Silivan Crăciun pentru anularea avizului de mediu emis de APM BN în cazul Planului Urbanistic Zonal, aprobat de Consiliul Local, unde a fost introdus traseul variantei ocolitoare, Bistriţa Sud.
Centura nu a fost prinsă în masterplanul de transport
În Master Planul General de Transport al României, varianta Bistriţa Sud prin Pădurea Codrişornu mai este de actualitate, fiind eliminată. Probabil că oficialii de la Ministerul Transporturilor aşteaptă ca lucrurile să fie lămurite local şi să fie avansată o nouă variantă de ocolire.
Ca urmare a acestui lucru, se pare că Pădurea Codrişor a fost salvată, iar proiectul Asociaţiei ”Bistriţa Civică”, pentru amenajarea acesteia ca pădure parc şi zonă de agrement, cu o suprafaţă de 37,4 ha, are toate şansele să fie realizat. Implementarea proiectului este susţinut de circa 4.000 de semnături, cetăţeni ai Bistriţei, care doresc ca Pădurea Codrişor să devină o zonă de agrement, practic o pădure-parc, proiect unic în România.
Centura Bistrita Sud, nu s-a mai realizat, pentru ca PNL-ul si PD-ul au „crapat … ” ca proiectul nu este cu copertile albastre sau galbene „cu.furiu” … , impreuna cu „Gica Contra” din zona, care s-au batut de ceasul mortii ca acest proiect pe banii exclusivi ai Europei… sa nu se mai realizeze. Indiferent cum i-ar fi zis, … „centura” … „curea” … alee, poteca, trotuar sau drum… era o varianta prin care se mai descongestiona traficul rutier din municipiu, mai ales la partea dinspre Vatra Dornei ( Unirea ) … unde la orele de varf, efectiv esti blocat in intersectia cu Drumul spre Nasaud din cauza aglomeratriei si n-ai alta varianta de „ocolire ” . Mergeti si vedeti ce se intampla intre orele 14,00-17,00 … Normal ca „Evuropa manca-ti-as” … nu ne dadea bani, daca acest drum nu se numea „Centura”… numai ca pro.stu… tot pro.st ramane in veci amin … si s-a opus cu disperare , asa… tot a la pro.asta !
Bine-nteles ca „EWuropa” a dat acesti bani altora… asa spre satisfactia lieralilor si „legendarilor ” PD-isti ( care incet, dar sigur, vor dispare din scena politica precum si tzaranistii de alta data … ), pentru ca oamenii s-au cam saturat de apologia de prost gust a acestora …
Sa va fie rusine tica.lo.silor, ca puteam avea aceast drum in functiune de cand lumea… lume… ca nici actuala „centura” ( care-i zice Drumul Cetatii ) n-a fost facuta fara „incidente ” … pe vremea impuscatului, care nu s-a mai tot uitat in „traista” celor care s-au opus si care astazi este FACUT bine multzam, necesar si util social . Prosti au fost cei de la PSD ca n-au facut ceea ce era de facut … fara sa-i mai tot intrebe atat pe toti acesti Gica Contra, ptr ca de era facut, era bun facut si astazi si ei se lefaiau pe aceasta „poteca” … chiar daca era pe „Drumul veveritelor ” … sau pe „Poteca cersetorilor si ti.ga.nilor ” care-si fac veacul prin Padurea Codrisoru, care efectiv curge la vale si azi, maine o sa infunde albia Raului Bistrita .
Pacat ca circa ( nici ) 1% din populatia Bistritei, au fost „mai tari ” ca cei ( peste ) 99% ce o reprezinta si care si-ar fi dorit foarte mult acest drum, facut cu niste bani care ar fi venit „MOCA ” !
Vorba aia : Cu prostu nescolarizat, Te lupti putin si ai scapat , Dar Lupta este colosala , Cu prostu… care are scoala !
Domnule comentator care scrii asa frumos ar fi bine sa ti scrii numele real . Nu crezi?