Garda de Mediu a amendat SC Remat SA Slatina cu 15.000 de lei pentru nerespectarea Legii privind poluarea atmosferica, in urma incendiului produs joi langa Gara Basarab, comisarii constatand ca in atmosfera se degajau emisii semnificative din arderea componentelor vagoanelor, unul apartinand Remat.

Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, vineri, de Garda Nationala de Mediu, SC Remat SA Slatina a fost sanctionata contraventional cu amenda in valoare de 15.000 lei, pentru nerespectarea procedurilor si cerintelor legale privind prevenirea unor incidente/evenimente care pot afecta calitatea aerului, conform Legii nr. 104/2011 privind poluarea atmosferica.

O echipa formata din comisari ai Garzii Nationale de Mediu – Comisariatul Municipiului Bucuresti s-a deplasat in zona Garii Basarab, langa Podul Grant, unde s-a declansat un incendiu puternic la o garnitura de vagoane scoasa din circulatie si a constatat ca in atmosfera se degajau emisii semnificative (dioxid de carbon si pulberi) rezultate din arderea componentelor vagoanelor de calatori, unul dintre acestea apartinand SC Remat SA Slatina, conform sursei citate.

Vagonul respectiv fusese taiat cu instalatii specifice in vederea valorificarii componentelor ca deseuri metalice, iar in zona adiacenta existau instalatii de taiere cu autogen, apartinand tot SC Remat SA Slatina, precizeaza Garda de Mediu.

Mai multe vagoane ale unui tren de calatori aflat in zona podului Grant din Capitala au fost cuprinse de flacari, joi dupa-amiaza.

La interventie, pompierii au folosit 11 autospeciale cu apa si spuma, misiunea lor fiind facilitata de lipsa liniilor de inalta tensiune in zona, potrivit surselor citate.

"Au fost afectate, in total, 11 vagoane, insa unele intr-o proportie mica. Nu s-au inregistrat victime", a precizat purtatorul de cuvant al ISU Bucuresti, Daniel Vasile.

Incendiul a izbucnit in jurul orei 15.30 si s-a manifestat violent la inceput, cu flacari mari si mult fum. In cadrul interventiei, au fost decuplate mai multe vagoane, pentru ca incendiul sa nu se extinda la garniturile de pe liniile secundare vecine.

Potrivit CFR Calatori, au fost cuprinse de flacari sapte vagoane, dintre care doua erau achizitionate de la companie catre o firma privata, in vederea casarii si comercializarii acestora ca fier vechi, iar celelalte erau scoase din uz si aflate in diverse stadii de casare.

Reprezentantii CFR Calatori au mai spus ca, "in zona, era in desfasurare activitatea de taiere a vagoanelor de catre o firma specializata, care actiona in numele firmei proprietare a celor doua vagoane".

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.