Gazeta de Bistriţa a intuit perfect că, în paradisul financiar Metropolis şi implicit a producţiei TV Uniplay Bingo Show transmisă pe Antena 1 există probleme serioase. Deşi s-au consumat doar cinci episoade din sezonul 3 al jocului de noroc la nivel naţional de tip bingo, din cauza ratingului extrem de scăzut, cu implicaţii asupra vânzărilor de tichete de joc şi a încasărilor din publicitate, emisiunea şi jocul au fost pe punctul de a fi suspendate. În disperare de cauză, organizatorii spectacolului TV au recurs la un gest extrem. Au decis schimbarea cuplului de prezentatori cu speranţa că lucrurile vor reveni la normal.

 

O vorbă din bătrâni spune că mortul de la groapă nu se mai întoarce. Faptul că pentru a resuscita jocul de noroc se apelează la foştii prezentatori, care la rândul lor au fost schimbaţi tocmai pentru că nu mai impresionau pe nimeni cu glumele lor idioate, iar ratingul ajunsese la un nivel extrem de scăzut, demonstrează fără nici un echivoc că situaţia este cu adevărat gravă. Este cum i-ai face unuia aflat în moarte clinică, respiraţie gură la gură, deşi eşti convins că faci acest lucru în zadar.

 

Brenciu şi Munteanu, înlocuţi cu Ţociu şi Palade

Postul de televiziune Antena îi va înlocui pe Horia Brenciu şi pe Diana Munteanu din poziţia de prezentatori ai emisiunii Uniplay Bingo Show, aduşi cu mare tam-tam şi plătiţi regeşte, datorită faptului că prestaţia acestora nu mai produce acea emoţie, care la rândul ei să declanşeze rating şi creşteri spectaculoase de vânzări de bilete. Este cunoscut faptul că o emisiune de televiziune de tipul show-ului cu jocul de noroc bingo, este produsă cu cheltuieli uriaşe. Ea este rentabilă pentru postul de televiziune care o transmite atât timp cât produce rating, adică are un număr cât mai mare de telespectatori care o urmăresc în direct, interactiv, ca şi jucători cumpărători de tichete, ceea ce înseamnă publicitate, adică bani. Mai mult prezenţa celor doi celebri prezentatori, Brenciu şi Munteanu, nu a declanşat aşa cum se aşteptau organizatorii, o creştere explozivă a numărului de jucători, adică a numărului de tichete vândute pentru a participa la tragerile în direct pentru a câştiga premiile sau premiul cel mare. Schimbarea lui Ţociu şi Palade, comicii şi prezentatorii primelor două sezoane ale joclui de bingo, a fost determinată tocmai de căderea catastrofală a audienţelor. Ca măsură salvatoare, de revigorare a jocului de noroc a fost adus Horia Brenciu, împreună cu Diana Munteanu, cu speranţa că se va produce o minune. De la primul episod, semnalul a fost că românii s-au săturat de jocurile de noroc şi au realizat că totul este o imensă iluzie şi de fapt cei care câştigă sunt organizatorii jocului. Premiile care se acordă sunt de fapt nada cu care sunt ”agăţaţi” noii jucători, iar la unii, în timp se creează o anumită dependenţă extrem de dăunătoare, catalogată de anumiţi specialişti ca o afecţiune psihică. Următoarele trei episoade s-au desfăşurat în acelaşi trend descrescător, cu semnale clare că s-a ajuns în situaţia ca încasările să fie mai mici decât cheltuielile pentru producţia televizată, plata premiilor. Iniţial, în după-amiza zilei de 21 ianuarie, dar şi în cursul nopţii respective, s-a vorbit de o suspendare a emisiunii, dar în final s-a revenit, însă a fost transmisă la o oră când oamenii încep să se culce, la orele 22.15. Lucrurile se pare că nu au revenit la normal, sau cel puţin nu există semnale că emisiunea ar fi pe un trend ascendent. Ca urmare, iniţial pe surse, apoi oficial, în spaţiul public a ajuns informaţia că prezentatorii, Horia Brenciu şi Diana Munteanu vor fi schimbaţi şi înlocuiţi cu Ţociu şi Palade, cei care practic au făcut celebră emisiunea şi jocul de bingo de la Antena 1.

 

Rating scăzut

Fără nici o îndoială, schimbările majore pe care la va face Antena 1 în ceea ce priveşte Unilpay Bingo Show sunt cauzate de audienţele dezastruoase. Se mizează pe prestaţia lui Romică Ţociu şi Cornel Palade, deoarece ei au fost la un moment dat cei care au dus audienţa la nişte cote care au spulberat concurenţa. Mai mult ca sigur, este sub profesionalismul celor de la Antena 1, ca la o oră de maximă audienţă să ajungă pe locul cinci sau chiar şase la numărul de telespectatori care urmăresc emisiunea. O altă necunoscută este şi faptul că ora emisiunii a fost schimbată, de la orele 20.00 la 22.00, iar în perspectivă se vorbeşte de transmiterea Uniplay Bingo Şhow în intervalul 17.00-19.00.

Deocamdată lucrurile nu sunt limpezi, informaţiile despre audienţele emisiunii sunt singurele care fac oarecare lumină. În urmă cu trei săptămâni, pe tronsonul orar al Uniplay Bingo Show, Antena 1 a ocupat locurile patru şi cinci la nivel întregii ţări şi doi pe comercial, fiind depăşită de RTV şi A3. În urmă cu două săptămâni căderea în cap s-a accentuat, Uniplay Show a ajuns pe locul şase sub A3, Prima TV şi RTV. Iar episodul din data de 21 ianuarie, bâlbele că emisiunea va fi sau nu va fi, comunicatele care se contraziceau de la o oră la alta, chiar a pus capac la toate, prăbuşirea a fost totală.

Reintrarea în scenă a lui Ţociu şi Palade se va face cel mai probabil, duminică 12 februarie, până atunci, emisiunea din 5 februarie fiind prezentată tot de Horia Brenciu şi de Diana Munteanu.

 

Foarte puţini mai cumpără bilete

Pentru a constata pe viu, real, care e interesul bistriţenilor vis-a-vis de jocul transmis de A1, am stat de vorbă cu două vânzătoare de tichete de joc, instalate în nişte cutii de plastic mobile, amplasate în nişte puncte ale oraşului intens circulate. Nu vom menţiona locaţia şi numele acestora din motive lesne de înţeles. La întrebarea dacă sunt plătite bine de firmă pentru munca prestată, vânzarea tichetelor de bingo pentru jocul televizat, bineînţeles, fără să ştie una de alta, răspunsul a fost unul aproape identic, ”puţin, foarte puţin”. La nedumerirea legată de răspuns, amândouă au arătat că nu vând multe bilete, vânzarea a scăzut foarte mult. Dacă la început, prin decembrie, când au fost puse în vânzare tichetele pentru ediţia de Crăciun, din data de 25 decembrie 2016, lumea a cumpărat foarte mult, acum aproape nu mai cumpără. La unison, amândouă s-au plâns că lucrează foarte mult, de dimineaţa până seara, dar de fapt stau aproape degeaba în cuştile de plastic. Singurul noroc, a punctat una dintre vânzătoare, este că cineva s-a gândit şi la confortul lor, cutiile sunt racordate la curent electric şi cu un mic reşou reuşesc cât de cât să se încălzească şi să nu îngheţe de frig.

 

Lege cu dedicaţie

Jocului de tip bingo organizat de grupul de firme Metropolis a avut un parcurs ciudat şi cu multe pete gri. S-a vorbit la momentul respectiv de legături oculte cu oficiali din Ministerul de Finanţe, care de-a lungul timpului au protejat derularea jocului şi probabil nu fără un anumit interes. Legăturile oculte au mers mai departe, cei de la Metropolis au primit cu dedicaţie specială din partea Parlamentului României, o lege în baza căreia au fost scutiţi de plata unor taxe către statul român.

Legea 246/2010 a fost adoptată de Parlament în vederea aprobării Ordonanţei de Guvern 77/2009, care introducea jocurile de bingo organizate prin intermediul reţelelor de televiziune ca o categorie aparte a jocurilor de noroc, fiind separate de jocurile clasice de bingo. Aceasta ar fi prima modificare adusă de ordonanţa transformată ulterior în lege. De menţionat însa că, deşi a fost introdus ca şi categorie separată de joc de noroc, pentru jocul de bingo televizat nu a fost prevăzută durata de autorizare. Dacă până şi operatorii Loteriei Române ştiu că trebuie să îşi obţină autorizaţia anual, la fel ca şi cei care au cazinouri cu rulete sau săli de bingo, pentru Super Bingo Metropolis, organizat de Phoenix Games – singurul operator de bingo televizat la acea vreme, nu s-a prevăzut aşa ceva.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.