Multinaționalele străine au pus la punct un sistem de șantaj la adresa CNAS pentru a obține contracte suplimentare pe bani mulți, nejustificați. Angajații CNAS reclamă faptul că multinaționala HP împreună cu o firmă prietenă din Austria au amenințat CNAS cu blocarea totală a sistemului dacă nu angajează alte contracte pe și mai mulți bani.
Ca dovadă în acest sens stă o adresă trimisă de HP pe 8.02.2016 prin care compania avertizează CNAS că vor avea loc în continuare un număr ridicat de incidente pentru care HP nu ar avea nicio vină, incidente care vor afecta gestionarea rețetei electonice, arată stiripesurse.ro. Iată însă povestea, spusă din interiorul CNAS, despre rostul cu bătaie lungă al unui asemenea avertisment într-un document oficial și despre felul în care multinaționalele străine mulg de bani sistemul de sănătate din România.
Se pare că toate scandalurile care se țin lanț la CNAS au de a face, de fiecare dată, în mod curios, cu echipamentele furnizate de HP sau de partenerii lor austrieci. Potrivit surselor noastre din CNAS, numai în ultima perioadă s-au ”defectat” ba un hardisc dintr-un nod al clusterului de bază de date, ba o componentă dintr-un sistem de răcire, ba un dispozitiv de comunicație care face legătura între sistemul de producție și sistemul de testare. Colac peste pupăză, săptămâna trecută, un sfert dintre servere au dat chix. Culmea eșecului a fost pățania cu un certificat în valoare de 16 dolari din cauza căruia tot sistemul CNAS s-a blocat. Aparent, el nu a fost achiziționat la timp. În realitate, deși știau că trebuie să fie valabil 10 ani, oamenii din CNAS au descoperit, puși fiind în fața faptului împlinit, că perioada de valabilitate fusese de doar doi ani.
Iată însă ce se întâmplă când apare o defecțiune în sistem. Spre disperarea angajaților CNAS cu care am discutat, HP lansează câte o ”investigație” (precum cea pomenită în documentul prezentat) care durează între o zi și trei zile. După aceea, trimite o adresă către CNAS în care explică ce nu merge, de obicei transferând ”vina” căderii echipamentului către CNAS. Ulterior, vine și o notă de plată ”îmbelșugată”. În tot acest răstimp, CNAS este ținta oprobiului public, fiind supus unor presiuni imense din partea medicilor și pacienților care reclamă faptul că sistemul nu funcționează bine.
Cel mai bun exemplu este chiar incidentul de acum câteva zile, când 15 servere din 50 nu funcționau. După două zile de ”investigații”, HP a trimis adresa arogantă din 8 februarie în care ”enunța” problema, pasând responsabilitatea către CNAS și anticipând ce alte nenorociri urmau să se întâmple în absența unei achiziții consistente. Culmea a fost că blocajul era cauzat de stickul care gestionează fibra optică. Cu forțe proprii și cu o investiție de 60 de euro cât a costat stickul buclucaș, CNAS l-a înlocuit și sistemul a reînviat, din păcate pentru HP care făcea între timp presiuni pentru un nou contract ca să schimbe un stick!
În prezent, HP, împreună cu prietenii din Austria, pregătește o nouă lovitură. Contractul dintre CNAS și HP pentru validarea cardurilor de sănătate, semnat sub forma oficială de ”servicii”, a expirat la 31 decembrie 2015. Categoria ”servicii” a fost aleasă pentru ca HP să nu poată oferi mentenanță, deoarece legislația noastră nu permite mentenanță la servicii. Așa că oricând ceva nu merge, HP poate solicita bani suplimentari ca să facă ”serviciile” să funcționeze. Așadar, în decembrie 2015, HP și partenerul său austriac au cerut CNAS câte 1 eurocent pe fiecare tranzacție făcută cu un card de sănătate. Pare puțin dacă nu știi că în România se realizează anual aproximativ un miliard de tranzacții în sistemul de sănătate. Dacă ar fi semnat, acest deal le-ar aduce celor de la HP cam 10 milioane de euro pe an peste suma inițială de 15 milioane de euro din contractul inițial. Președintele CNAS a refuzat deocamdată aceste înțelegeri păguboase pentru statul român, în urma cărora cele două multinaționale să încaseze anual 10 milioane de euro fără să mai facă nimic.
Ca un făcut, după acest refuz al CNAS, începând din ianuarie 2016, Unitatea de Management a cardurilor a început să se defecteze. CNAS este sub tirul atacurilor ca să accepte orice condiții astfel încât sistemul să poată funcționa. Un model de vânzare câștigător pentru o mare multinațională se dovedește, încă o dată, dezastruos pentru statul român!
Sa ne intelegem bine! HP Romania este de fapt Hewlett-Packard Romania. Adica, alaturi de Microsoft, un alt gigant AMERICAN al industriei IT dedat la coruptie la nivel inalt.
Mr. Hans G. KLEMM, any official statement, something, on such a scandalous behaviour of an American iconic company? (Nea’ Clemă, vreo abureală bagi și mata pă chestia asta cu barosanii dă la HașPeu?)