Tergiversarea lucrărilor de la Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu”, unde elevii învaţă în schimburi sau în alte clădiri, a fost dezbătută din nou în Consiliul Local Bistriţa după ce Silivan Crăciun a depus o plângere prealabilă, nemulţumit că toată vara trecută nu s-a lucrat şi că nimeni nu este sancţionat pentru că nu s-au cheltuit banii alocaţi şi implicit că nimeni nu se este tras la răspundere pentru că procesul de învăţământ este în continuare perturbat.

În şedinţa Consiliului Local, Silivan Crăciun i-a acuzat pe doi consilieri PSD, directorul Colegiului Naţional „Liviu Rebreanu” şi inspectorul şcolar general Camelia Tabără, că nu au făcut tot ce le stătea în putinţă ca să îl determine pe primarul Ovidiu Creţu şi administraţia pe care acesta o conduce să accelereze lucrările la campusul CNLR.

Primarul Ovidiu Creţu: „Nu voi face referire la plângerea prealabilă care este evident un act politic şi electoral. Dacă şi-ar urma cursul şi ar avea câştig de cauză nu ar face altceva decât să scoată două milioane de euro din buzunarul contribuabilului pe care îl plânge respectivul act. Aş vrea să subliniez pentru opinia publică faptul că proiectul de campus a fost făcut pe vremea Guvernului Tăriceanu şi că Primăria Bistriţa nu a avut niciun rol în comandarea şi verificarea proiectului. Toate lucrurile s-au întâmplat la nivel naţional, la Ministerul Educaţiei şi CNI. Guvernul Boc a abandonat campusurile proiectate de Guvernul Tăriceanu şi ne-am trezit că avem în braţe un proiect cu vechimea de rigoare pe care trebuie să decidem dacă îl facem sau nu. În consiliu, am decis că ne angajăm să îl realizăm noi în ani, în timp. Văzând că pe finanţările 2015-2020 este posibil să reabilităm clădirea centrală pe fonduri europene, am împărţit proiectul în două: clădire şi campus. În 2014 a apărut oportunitatea să continuăm lucrările din rezerve. Ne-am zbătut şi am făcut lobby ca acest proiect să fie prins în lista respectivă, cu toate că nu ni s-a permis să revizuim proiectul, deşi am solicitat asta de două ori la organismul de management. Aveam de ales să-l depunem aşa sau să stăm deoparte, să luăm o parte din bani sau nimic. Am decis împreună cu colegii să luăm câţi bani putem. Am început lucrul, am ajuns la o zonă în care nu se putea merge mai departe pentru că proiectul era vechi, a trebuit să-l aducem la standarde noi şi să-l revizuim. Acest lucru s-a întâmplat în vara trecută şi am ajuns în situaţia să nu îl putem finaliza, lucru pe care personal îl anticipam la semnarea contractului, dar, decât să scot 2 milioane de euro din bugetul local, am preferat să le iau. Acum vine partea finală în care vine UE şi spune că cei care s-au angajat că fac proiecte, dar nu le-au făcut, dar totuşi din bani proprii finanţează lucrările, rămân cu ce bani au primit, în caz contrar fiind obligaţi să restituie ce au primit de la UE. Ce era să facem? Să dăm banii înapoi? De unde să scoatem 2 milioane să dăm banii înapoi? E aşa de uşor? Am preferat să intrăm în consiliu, să aprobăm hotărârea respectivă (cea contestată de Silivan Crăciun -n.r.) aşa cum ni s-a cerut în mod expres că ne angajăm să finalizăm proiectul respectiv cu ce a mai rămas. Deci varianta era în 2014 de a atrage 2 milioane de euro sau de a renunţa la ei. Dacă aţi fi primar, ce aţi alege, să renunţaţi? Să plătească bistriţeanul taxe şi să luăm de acolo? Aceasta e filosofia de atragere de fonduri? Nu! Eu spun că am procedat corect. Faptul că s-au realizat lucrări de 2 milioane de euro şi nu de 2,5 e un minus care se regăseşte în şantier, dar, per ansamblu, modul în care a fost gestionat proiectul respectiv eu spun că este în regulă. Dacă vreţi să căutăm vinovaţii, trebuie să ne întoarcem la licitaţia din 2006 de la Minister şi să vedem cine, ce temă de proiectare a comandat, ce caiet de sarcini şi cum a recepţionat proiectul respectiv”.

Consiliul Local a respins apoi (7 voturi și patru abțineri) plângerea prealabilă cu nr. 2014/11.01.2016 depusă de Silivan Crăciun prin care se solicita revocarea Hotărârii nr. 168/10.12.2015 pentru aprobarea includerii în lista de investiţii pe 2016 a proiectelor cu finanţare europeană care se finalizează la 30 iunie 2016.

sursa video: ziarul tineretului

 

2 COMENTARII

  1. Paguba suportata de Bugetul local din 2016 al Primariei Bistrita, pentru nefinalizarea Campusului de la CNLR si izolarea termica a sase blocuri de locuinte , estimata la 5 milioane de euro , nu are pana in prezent nici o persoana fizica ( functionar public ) sau juridica ca sa fie trasa la raspundere !
    Daca continuarea celor doua investitii, numai din bugetul local 2016 a Primariei Bistrita, nu se vor incheia la 30 Iunie 2016, Primaria Bistrita va fi OBLIGATA sa returneze banii primiti in anii anteriori pentru aceste investitii!
    Deoarece PAGUBA INREGISTRATA ESTE DIN BANII PUBLICI al U.A.T-Bistrita , astept sa se AUTOSESIZEZE : Curtea de Conturi ; Parchetul ; DNA -ul pentru investigatii si depistarea persoanelor vinovate !

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.