Noul Master Plan pentru transporturi care a fost prezentat luna trecută de Guvern exclude modernizarea infrastructurii rutiere din  județele Satu Mare, Maramureş, Bistriţa-Năsăud şi Suceava.

Deşi în legea adoptată în urmă cu 9 ani, mai precis Legea  nr. 363 din 21 sept. 2006, județul Bistriţa-Năsăud era prins cu o autostradă care să facă legătura  prin partea de nord a țării între Transilvania şi Moldova, în noua viziune a Guvernului acest drum nu mai există. Şi mă refer la străvechea şi cea mai folosită legătură între Ardealul de Nord şi Bucovina, prin Pasul Tihuța, traseu rutier  situat pe un coridor european şi care a fost exclus din proiectul de transport amintit.

Acest traseu de autostradă leagă județele Satu Mare, Maramureş, Cluj, Bistrița-Năsăud şi Suceava şi a fost complet uitat sau neglijat în mod deliberat, mai ales fiind ştiut faptul că guvernele anterioare gândiseră practic această legătură între Ardeal şi nordul Moldovei printr-o autostradă pe ruta Petea-Satu Mare-Dej-Bistrița-Vatra Dornei-Suceava.

Este ştiut că singura infrastructură rutieră  luată în calcul de investitorii străini este autostrada. Aceştia vor investi în România în funcţie de construcţia de autostrăzi din ţara noastră.

Faptul că susținem construcţia unei autostrăzi Satu Mare – Bistrița – Suceava nu este un orgoliu local al celor care îşi trăiesc viaţa în această zonă; este dorinţa de a se respecta nişte priorităţi naţionale şi europene. Realizarea unei autostrăzi pe un coridor european este o prioritate europeană şi trebuie să fie  şi una naţională, mai ales că finanţarea acestei variante este asigurată prin fonduri europene.

De aceea,  nu văd rostul pentru care acest guvern doreşte abandonarea unui proiect şi implicit nerespectarea regulilor şi priorităţilor europene, cu toate aspectele negative care decurg din aceasta.

Doar Guvernul Ponta ştie de ce, prin actualul Master Plan de transport, condamnă la izolare nordul ţării, reduce semnificativ fluxurile de investiţii în zonă şi împiedică dezvoltarea durabilă a celor două regiuni istorice. În opinia mea, alternativa luată în calcul de guvern, pe varianta Iaşi-Piatra Neamţ-Tîrgu Mureş nu ar  trebui să blocheze varianta de autostradă Satu Mare-Baia Mare-Dej-Bistriţa-Suceava, care este situată pe un culoar european şi mult mai necesară.

Pe tema excluderii abuzive din noul Master Plan de transport  a autostrăzii Satu Mare-Baia Mare- Dej-Bistriţa-Vatra Dornei-Suceava, care a fost prevăzută şi aprobată prin legea mai sus menţionată, am depus în data de 12.02.2015 o interpelare, susținută şi de alți colegi parlamentari din Bistrița-Năsăud,  interpelare la care aştept un răspuns.

Sper, totuşi, că atâtea semnale de alarmă nu vor putea fi  ignorate la nesfârşit  şi că propunerea, prevăzută şi în strategiile guvernelor anterioare, de a include traseul tradiţional Bistriţa-Vatra Dornei-Suceava ca autostradă în Master Plan să fie luată în serios şi analizată cu maximă responsabilitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.