Prof. Florin I. Bojor, a trimis o scrisoare deschisă, adresată Primăriei municipiului Bistrița și Consiliului Local Bistrița, prin care arată faptul că pe zona strada Romană, sute de bistriţeni îşi pun viaţa în pericol la o simplă deplasare, și adresează întrebarea „de ce nu construim o nouă trecere la nivel cu calea ferată pe strada Romană din Bistriţa?”
„În Atenţia Primăriei Municipiului Bistriţa şi a Consiliului Local Bistriţa,
De mai multe zile trecerea peste calea ferată de la piaţa Decebal este în reabilitare, iar traficul „peste linii” este direcţionat spre trecerea la nivel cu calea ferată de la intersecţia dintre străzile Slavici şi Eroilor.
Şoferii care au fost nevoiţi să treacă pe acolo au avut ce aştepta în ambuteiajele create.
E foarte bine că se reabilitează trecerea din piaţa Decebal – strada Cuza Vodă, dar totuşi se nasc întrebările: de ce Bistriţa în partea centrală a oraşului are numai două treceri peste calea ferată? De ce nu putem deschide una nouă la strada Romană?
Cele două treceri la nivel cu calea ferată au fost făcute în perioada comunistă. Atunci, locuitorii Bistriţei nu aveau atâtea maşini, piaţa Decebal nu era centrul comercial agricol al judeţului, tronsonul de cale ferată era exemplar îngrijit, etc. Acum însă, trecerea la nivel cu calea ferată din Decebal este infernal de aglomerată (e nevoie de minute bune ca să ajungi peste sau de peste linii), iar intrarea în piaţa Decebal e blocată uneori datorită traficului intens. Cealaltă trecere de la intersecţia Slavici cu Eroilor e brăzdată de accidente cu morţi şi membre amputate.
În schimb, strada Romană din Bistriţa este frântă de calea ferată: o linie Bistriţa – Bistriţa Bârgăului şi de alte trei linii secundare.
Pe aici trec zilnic sute de persoane, deşi nu este practic nicio trecere la nivel, ci o spărtură între cele două porţiuni din strada Romană. Astfel sute de bistriţeni îşi pun viaţa în pericol la o simplă deplasare în această zonă.
Traficul rutier de pe strada Eroilor pe strada Dimitrie Cantemir şi invers, găseşte o cotitură de 90 de grade, deşi cursul firesc ar fi ca strada să continue înainte, cel puţin pentru cei care doresc să meargă în partea de jos a oraşului, „zona Gării” şi „zona Big”. În momentele în care linia de tren Bistriţa – zona Bârgăului este străbătută de vreun tren, aici se blochează circulaţia până la trecerea peste calea ferată din Decebal, saturând minute bune orice deplasare.
De asemenea, cei ce doresc să ajungă în zona industrială din toată partea centrală a Bistriţei sunt nevoiţi să treacă prin Piaţa Decebal. Astfel această stradă devine principala legătură dintre cele două părţi ale oraşului şi calea de acces la Piaţa Decebal, adică cel mai aglomerat punct din oraşul Bistriţa, unde se pierd alte minute bune şi se acumulează nervii participanţilor în trafic.
În concluzie, dragă Primărie a Bistriţei europene, de ce nu construim o nouă trecere la nivel cu calea ferată pe strada Romană din Bistriţa?”
Prof. Florin I. Bojor