Drumurile naţionale care leagă municipiul Bistriţa de Năsăud – Salva Moisei – DN 17 C – şi Becleanul de Cârlibaba – DN 17 D au toate „şansele” să nu fie reabilitate în 2015, conform promisiunilor făcute de însuşi premierul României, Victor Ponta, în campaniile electorale din 2012 când a vizitat judeţul nostru. Promisiunile premierului au fost întărite şi de conducerea CNADNR, prin vocea directorului general Narcis Neaga, cu ocazia vizitei de la Bistriţa, în toamna anului 2013. CNADNR a lansat abia în luna iunie anul acesta licitaţiile pentru contractarea serviciilor de proiectare pentru cele două drumuri naţionale care străbat Bistriţa-Năsăud, însă în luna septembrie, acestea au fost anulate din cauza ofertelor neconforme. Procedurile au fost reluate la jumătatea lui octombrie, iar la finele lunii trecute a avut loc deschiderea ofertelor.

 

Peste 5,7 milioane lei (circa 1,3 milioane euro) au fost puşi la bătaie de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru întocmirea documentaţiilor tehnice care vor sta la baza reabilitării DN 17 C şi DN 17 D, care practic sunt cele mai importante artere din partea de nord a judeţului Bistriţa-Năsăud.

Oficialii CNADNR, se lăudau anul trecut cot la cot cu preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, că până în decembrie 2013, documentaţia necesară reabilitării şi modernizării celor două tronsoane de drumuri naţionale din Bistriţa-Năsăud va fi gata, astfel încât până cel târziu 31 decembrie 2015 lucrările să fie finalizate.

 

Anulate pe motiv de neconformitate

Licitaţiile pentru atribuirile contractelor pentru „Servicii de întocmire expertiză tehnică, studii teren, proiectare SF, avize şi acorduri, asistenţă tehnică acordată beneficiarului la întocmirea şi susţinerea aplicaţiei de finanţare şi asistenţă tehnică la documentaţia de atribuire a PT+execuţie pentru «Reabilitare DN 17 C km 0+000-81+295, Bistriţa – Salva – Moisei»” şi „Servicii de întocmire expertiză tehnică, studii teren, proiectare SF, avize şi acorduri, asistenţă tehnică acordată beneficiarului la întocmirea şi susţinerea aplicaţiei de finanţare şi asistenţă tehnică la documentaţia de atribuire a PT+execuţie pentru «Reabilitare DN 17 D km 0+000-103+637, Beclean – Cârlibaba» au fost lansate pe data de 20 iunie 2014.

Primul tronson de drum naţional – DN 17 C Bistriţa – Salva – Moisei – are o lungime de aproape 81,3 km, valoarea contractului pentru întocmirea documentaţiei fiind estimată la 2.852.914,31 lei, fără TVA.

Cel de-al doilea tronson de drum naţional – DN 17 D Beclean Cârlibaba – se întinde pe circa 103,7 km, valoarea contractului pentru întocmirea documentaţiei fiind estimată la 2.894.957,3 lei, fără TVA.

Cele două licitaţii au fost lansate pe data de 20 iunie 2014, iar deschiderea ofertelor a fost programată pentru data de 5 august 2014. Trei luni mai târziu însă, pe 23 septembrie 2014, au fost anulate. Motivul invocat este faptul că „au fost depuse oferte inacceptabile şi/sau neconforme”.

Potrivit menţiunilor existente pe SEAP, pentru contractul care viza întocmirea documentaţiilor tehnice pentru «Reabilitare DN 17 C km 0+000-81+295, Bistriţa – Salva – Moisei»” au fost depuse două oferte. Astfel s-au înscris în cursă următorii operatori economici:

  1. Asocierea SC NV Construct SRL (lider de asociere) & SC Cadsil SRL (asociat) & SC Sodi Constructii SRL(asociat) & SC Proexpert Consulting SRL(asociat) cu subcontractanţii SC Rioliv SA şi SC Civitas Proiectare SRL.
  2. SC Luca Way SRL cu subcontractant Institutul Naţional de Cercetare – Dezvoltare în Construcţii, Urbanism şi Dezvoltare Teritorială Durabilă „Urban-Incerc”

În ceea ce priveşte contractul care viza întocmirea documentaţiilor tehnice pentru «Reabilitare DN 17 D km 0+000-103+637, Beclean – Cârlibaba» a avut o sigură ofertă. Este vorba de asocierea dintre SC Cadsil SRL (lider de asociere) & SC NV Construct SRL (asociat) SC Sodi Construcţii SRL (asociat) & SC Proexpert Consulting SRL (asociat) cu subcontractanţii SC Rioliv SA şi SC Civitas Proiectare SRL.

 

Licitaţii reluate

Pe 16 octombrie cele două licitaţii au fost reluate. Astfel, pentru întocmirea documentaţiilor tehnice pentru «Reabilitare DN 17 C km 0+000-81+295, Bistriţa – Salva – Moisei» au fost depuse de data aceasta nu mai puţin de şapte oferte – asociere de firme şi subcontractanţi, în timp ce pentru contractul privind întocmirea documentaţiilor tehnice pentru «Reabilitare DN 17 D km 0+000-103+637, Beclean – Cârlibaba» sunt depuse şase oferte – asociere de firme şi subcontractanţi.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor şi deschiderea acestora a fost 27 noiembrie 2014, astfel că teoretic, ar trebui să aflăm în curând numele câştigătorilor celor două contracte.

 

Declaraţii… promisiuni…

În toamna anului trecut, preşedintele CJ BN, Radu Moldovan declara că suma totală prevăzută pentru reabilitarea celor două drumuri naţionale rămase nereabilitate în judeţ se ridică la aproximativ 80 de milioane de euro, din care, iată, aproximativ 1,3 milioane euro sunt puşi la bătaie doar pentru întocmirea documentaţiilor.

Dar să vedem care erau declaraţiile făcute la acea vreme, mai precis pe 29 octombrie 2013 atât de preşedintele CJ BN, Radu Moldovan, cât şi de oficialii CNADNR prezenţi la Bistriţa.

Radu Moldovan: Am găsit soluţii pentru reabilitarea a două drumuri naţionale care mai sunt pe suprafaţa judeţului Bistriţa-Năsăud, nereabilitate, şi mă refer la DN 17 C, care pleacă din Viişoara pe zona de centură – Dealul Dumitrei – Năsăud – Salva – Valea Sălăuţei – Dealul Ştefăniţei – intersecţia cu DN 18 la PECO la ieşire din Vişeu, şi DN 17 D care pleacă din DN 17 la intrarea de pe pod la Beclean – Salva – Năsăud – Valea Someşului – Pasul Rotunda – intersecţie tot cu DN 18 la Cârlibaba. (…) Pentru sectorul de drum de la Viişoara până la Năsăud, în lungime de 31 km, va începe reabilitarea de anul viitor pe fonduri bugetare, pe fonduri care vor fi suportate de la bugetul României, iar restul tronsonului, de la Năsăud la intersecţia cu DN 18 la Vişeu, pe o lungime de 55 km, va fi introdus pe POS Transport, cu o valoare estimată de aproximativ 30 milioane de euro, cu termen de finalizare 31 decembrie 2015. DN 17 D – integral pe POS Transport – cu o lungime de 103 km, la o valoare estimată de aproximativ 49,5 milioane de euro, cu termen de finalizare aceeaşi dată fatidică: 31 decembrie 2015.

Narcis Neaga, director general CNADNR: Confirm tot ceea ce a afirmat domnul preşedintele CJ BN, Radu Moldovan.

Marcel Boloş, directorul general IM POS-Transport: Cei 158 de kilometri sunt pentru noi un proiect de importanţă majoră, căruia trebuie să îi acordăm în următoarea perioadă importanţa cuvenită şi trebuie să fim parteneri până la capăt fiindcă termenul de 31 decembrie 2015 trebuie respectat, astfel încât fondurile pe care reuşim să le atragem din POS Transport să le utilizăm în favoarea comunităţii dumneavoastră.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.