Tichetele de masă vor rămâne pe suport de hârtie, dar vor putea fi ţinute şi electronic, pe card. Ministerul Finanţelor a publicat la data de 4 noiembrie, normele de aplicare a legii care introduce tichetul electronic, principala prevedere fiind că, cheltuiala emiterii, indiferent de suport, revine angajatorului.
„În cazul acordării tichetelor de masă în format electronic, angajatorii vor alimenta suportul electronic cu valoarea nominală aferentă tichetelor de masă, care va fi folosită exclusiv pentru achiziționarea de produse alimentare, fără a fi permisă efectuarea de operaţiuni de retragere de numerar.
De asemenea, noile reglementări care vor fi introduse în proiectul de hotărâre creează angajaţilor posibilitatea de a utiliza mai flexibil tichetele de masă. În acest sens, vor fi eliminate prevederile care limitează utilizarea a maximum două tichete de masă/zi, în concordanţă cu modificările aduse prin Legea nr.291/2013 pentru modificarea Legii nr.142/1998 privind acordarea tichetelor de masă”, se arată pe într-un comunicat al MF.
Un alt element de noutate introdus de proiectul de act normativ constă în aplicarea unitară a reglementărilor în cazul salariaților care lucrează în regim de tură. Astfel, în cazul în care un angajat lucrează în ture și timpul de lucru este mai mare de 8 ore/zi, numărul de tichete de masă (indiferent de suportul pe care sunt emise: hârtie sau electronic) la care are dreptul pe lună se calculează adunând numărul de ore lucrate și împărțind această sumă la 8. Concret, în proiectul de hotărâre se menționează că salariații vor beneficia lunar de un număr de tichete de masa cel mult egal cu numărul de zile în care sunt prezenți la lucru în unitatea angajatorului, iar acest număr nu poate depăși numărul de zile lucrătoare.
Proiectul de act normativ include, de asemenea, informații privind modul în care angajatorii vor putea achiziționa tichetele electronice. Pe lângă implementarea reglementărilor privind acordarea tichetelor de masă pe suport electronic, proiectul urmărește și alte obiective, precum: creşterea disciplinei contractuale şi siguranţei financiare a sistemului tichetelor de masă, asigurarea unui control mai eficient al utilizării tichetelor de masă.
În cadrul procesului de elaborare a proiectului de hotărâre a Guvernului s-a avut în vedere ca noile prevederi legale să asigure accesul tuturor entităţilor interesate să devină emitenţi de tichete de masă pe o piaţă concurenţială, concomitent cu respectarea caracterului de beneficiu social oferit angajaţilor pentru acoperirea costurilor de masă.
Reglementările cuprinse în proiectul hotărârii de guvern au fost stabilite în urma consultării cu Asociaţia emitenţilor de tichete de masă din România, Asociaţia Română a Băncilor, Asociaţia de plăţi electronice din România, Confederaţia Naţională Sindicală „Cartel ALFA”” Consiliul naţional al întreprinderilor private mici şi mijlocii din România şi Asociaţia Marilor Reţele Comerciale.
Asupra proiectului de Hotărâre de Guvern vor avea loc consultări în cadrul Comisiei de Dialog Social miercuri, 26 noiembrie 2014, începând cu ora 16.00.