Asiguraţii vor avea acces la servicii medicale şi medicamente doar pe baza cardului naţional de sănătate, document ce înlocuieşte adeverinţa de asigurat.
Noile documente vor deveni obligatorii doar după ce se finalizează distribuirea acestora şi după ce vor fi achiziţionate cititoarele de carduri de către furnizorii de servicii medicale.
După distribuirea cardului naţional, va urma o perioadă în care vor rula în paralel cele două sisteme, pentru ca atât asiguraţii, cât şi furnizorii de servicii medicale să se acomodeze cu această soluţie informatică şi pentru a depista şi a remedia eventualele probleme depistate.
Astfel, dovada calităţi de asigurat se va face, tot cu adeverinţa eliberată de angajator, pentru persoanele angajate, adeverinţa de asigurat eliberată prin grija Casei de Asigurări la care este înscris asiguratul sau documentul rezultat prin accesarea de către furnizorii aflaţi în relaţii contractuale cu Casele de Asigurări de Sănătate.
Adeverinţa se eliberează pe propria răspundere a angajatorului, iar valabilitatea este de 3 luni.