Porţiunea de cale ferată dintre Ilva Mică şi Rodna Veche este scoasă a treia oară la licitaţie de oficalii CFR. Faptul că această companie este condusă de un fost împiegat, Macarie Alexandru Moldovan, fratele baronului PSD Emil Radu Moldovan, nu mai miră pe nimeni. Însă acest lucru se vede în felul în care se desfăşoară activităţile la companie: licitaţii la care nu participă nimeni şi trebuie să se organizeze a treia oară. Cu o conducere pusă pe pile se pare că CFR se îndreaptă spre colaps financiar.

 

CFR nu reuşeşte să găsească companii care să îi facă munca. Şi cum ei sunt suficient de incompetenţi încât să nu reuşească să o facă de unii singuri, având în vedere managementul defectuos al lui Macarie Alexandru Moldovan, se pare că această companie de stat va urma traseul CFR Marfă şi se îndreaptă spre o privatizare. Să nu spuneţi că nu v-am spus-o. Faptul că la şefia CFR, una dintre cele mai valoroase companii care au rămas în portofoliul statului, s-a pus un conducător pus pe o pilă politică spune multe despre intenţiile statului de a dezvolta afaceri de succes. Şi când acel conducător e un fost împiegat vă daţi seama că lucrurile nu pot merge strună.

Astfel, CFR a scos la concurs pentru a treia oară traseul Ilva Mică – Rodna Veche la licitaţie. Pentru că primele două dăţi nu a avut niciun succes. Şi împiegatul Macarie Alexandru Moldovan, fratele preşedintelui CJ Bistriţa-Năsăud Emil Radu Moldovan, se laudă în ”presa apropiată” baronului că a scos acest traseu la licitaţie. Fără să spună că a mai fost scos de două ori în această procedură. Vă putem arăta anunţurile postate pe site-ul CFR:

“Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de 4 ani, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mare. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 21.07.2014, ora 09.00, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 10.00, la sediul Bursei Române de Mărfuri şi pot participa persoane juridice române care au calitatea de operatori licenţiaţi de transport feroviar, conform condiţiilor menţionate în documentaţie”, arată primul anunţ postat pe site-ul CFR.

“Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA organizează marţi19 august 2014, la Bursa Română de Mărfuri (BRM), licitaţie publică cu strigare pentru închirierea a 1.016,2 km de cale ferată (29 secţii CF), care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile”, arată cel de-al doilea anunţ.

Doi noi directori au apărut la CFR după numirea împiegatului Macarie Alexandru Moldovan, fratele baronului Emil Radu Moldovan, la conducerea interimară a companiei. Este vorba despre Petru Cesa, director tehnic şi Ioan Vasile Tarniţa, director patrimoniu. Ultimul a fost un împiegat, precum actualul director al CFR. Se pare că la compania de stat poţi ajunge în conducere doar dacă ţi-ai trecut această titulatură în CV.

 

Împiegaţi în 2009, directori în 2013

Marea gară Bistriţa, acest nod al circulaţiei feroviare din România, a dat trei directori în cadrul CFR. Dacă pe primul şi cel mai important, Alexandru Macarie Moldovan, îl cunoaştem pentru faptul că toată viaţa lui a stat în spatele fratelui, baronul Emil Radu Moldovan, pe ceilalţi doi nu îi ştim decât prin prisma relaţiilor cu acesta. Noul director interimar, împiegatul Moldovan, şi-a găsit doi acoliţi pentru a-l susţine în şefia companiei. Alexandru Macarie Moldovan şi Ioan Vasile Tarniţa erau în 2009 împiegaţi de mişcare, iar acum conduc una dintre cele mai importante companii de stat din România. Tot atunci, Petru Cesa era şeful gării Bistriţa. De atunci a urmat promovarea lor pe criterii mai mult sau mai puţin transparente. Cesa a devenit şef divizie trafic, iar ceilalţi doi şefi de diferite servicii în cadrul regionalei Cluj. Toţi trei, Moldovan, Cesa şi Tarniţa, au devenit director la companie în cursul anului 2013.

 

În cursul anului 2013 toţi

Petru Cesa este membru în Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) a societăţii Electrificare CFR SA. Declaraţiile de avere ale lui Cesa şi Tarniţa lipsesc cu desăvârşire. Oare nu şi le-au depus? Spre comparaţie, se găsesc declaraţie de avere de la cel mai mic şef din cadrul regionalelor.

“Zilele acestea expiră Contractul Colectiv de Muncă la CFR SA. Salariile angajaţilor pe funcţii de execuţie, care lucrează în siguranţa circulaţiei, încep de la 1.000 de lei şi merg până la 1.560 lei. La acestea se adaugă şi sporuri, dar acestea se pierd prin taxe, aşa că net rămâi cu salariul de baza. La CFR sunt mult prea multe funcţii de şefi, ale căror salarii încep de pe la 2.200 şi ajung la peste 5.000 de lei un director. Începând din 2009 s-au pierdut o parte din drepturile salariale la CFR. La aşa zisele negocieri de zilele acestea, administraţia, prin probabil acest Moldovan, a propus o primă brută de 400 lei, cu condiţia să se semneze până în 15 aprilie, cu renunţarea la orice pretenţie de creştere salarială. Curată bătaie de joc. Acest lucru va duce la declanşarea unui conflict de munca”, a declarat o sursă apropiată situaţiei. În timp ce angajaţilor li se oferă 400 de lei primă, directorii se îmbogăţesc. Este şi cazul familiei Moldovan, care niciodată nu a avut probleme de avere.

 

Cum a ajuns Macarie Moldovan director din împiegat

Alegerile europarlamentare se aproprie, iar cum judeţul Bistriţa-Năsăud nu are nici un candidat în aria social-democrată, Victor Ponta trebuia să-i ofere un “impuls” bunului său prieten, baronul Emil Radu Moldovan, pentru a lupta pentru PSD în lupta electorală. Astfel, fratele lui Radu Moldovan a ajuns director plin la CFR SA, una dintre cele mai importante companii cu capital de stat, după cum vă relatam într-un articol anterior.

Macarie Alexandru Moldovan, proaspătul uns director plin al CFR, a trăit tot timpul în umbra fratelui său. Când Radu Moldovan ajunge moşier la Colibiţa, îşi trage şi fratele în cârdăşie. Când Emil Radu Moldovan a devenit baron, el a devenit director adjunct la CFR din împiegat, când Emil Radu Moldovan urmează să joace tare pentru PSD în campania electorală pentru Parlamentul European, Macarie Moldovan a ajuns director mare la CFR. Şi povestea tot aşa merge. Deşi reprezentanţii ANI ne-au trimis o scrisoare oficială că au trimis datele privind averea lui Alexandru Macarie Moldovan pentru ca acesta să fie cercetat de către Parchetul de pe lângă Tribunalul Bistriţa-Năsăud, aceştia spun că el nu a fost cercetat niciodată.

 

Pregătirea privatizării

Căile Ferate Române (CFR) este o companie de stat pregătită de a doua privatizare, după ce prima încercare de vânzare a CFR Marfă a eşuat. Oricum, multe şanse nu are această companie dacă nu se va vinde în felul în care sunt numiţi şefii companiei. Adică pe pile politice. Dacă tot direcţia spre care o ia compania nu este una avantajoasă pentru statul român, cei de la conducerea acesteia s-au gândit că ar fi cazul să pună un împiegat în funcţia de director. Culmea este că acel împiegat are pile în cercurile înalte ale Puterii, la preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Radu Emil Moldovan. Este chiar propriul său frate, care a pus umărul la numirea sa la şefia unei instituţii de stat foarte importantă. Este cunoscută apropierea lui Emil Radu Moldovan de primul-ministrul Victor Ponta, mai ales din perioada când acesta a fost purtătorul de cuvânt al PSD la nivel naţional. Chiar la votul guvernului Ponta III, Radu Moldovan a fost foarte aproape de primul-ministru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.