Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a lansat ieri în dezbatere publică un proiect de ordin prin care intenționează să reglementeze informațiile pe care băncile le afișează prin intermediul bancomatelor.
„Prestatorii de servicii care efectuează operaţiuni de plată prin intermediul cardurilor de debit şi a cardurilor de credit la terminalele ATM au obligaţia de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, taxelor şi oricăror altor tipuri de costuri pe care trebuie să le suporte consumatorul în legătură cu contractul de prestări servicii”, se arată într-un proiect făcut public de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.
Bancomatele trebuie să afişeze pe ecrane toate informaţiile legate de costurile tranzacţiei, în ordinea operaţiunilor efectuate de către client, acesta având astfel posibilitatea de a renunţa la operaţiunea respectivă, fie că este vorba despre eliberare de numerar, transfer din cont, plăţi de facturi sau alte servicii solicitate.
Informaţiile privind costurile trebuie să fie vizibile şi uşor de citit, precizând suma exactă pe care o persoană o are de plătit pentru fiecare operaţiune, nu procentul perceput.
Totodată, dimensiunea literelor/cifrelor trebuie să fie egală cu restul caracterelor de pe ecranul ATM-ului.
De asemenea, proiectul de ordin mai stabilește că în cazul în care cardul se blochează sau este reținut în bancomat, băncile ar putea fi obligate să informeze clienții, prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului, cu privire la următoarele aspecte:
-termenul maxim în care clientul poate reintra în posesia cardului blocat/reținut;
-indicarea numărului de telefon la care clientul trebuie să apeleze în cazul în care cardul a fost blocat/reținut, precum și intervalul orar în care acesta poate contacta prestatorul de servicii de plată.
ANPC motivează că a lansat noile reglementări în dezbatere publică ca urmare a reclamațiilor și sesizărilor venite din partea consumatorilor.